Afbalancering af stålfælge med dæk - pris??

Alt vedrørende teknik
Besvar
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Afbalancering af stålfælge med dæk - pris??

Indlæg af tømreren »

Dette indlæg er ikke af teknisk karakter men prismæssig, men jeg tillader mig alligevel at bringe det her da dæk og fælge trods alt har lidt med teknikken at gøre.

Jeg vil blot spørge hvad erfaringer I andre herinde har, hvad angår priser på afbalancering.

Årsagen til mit spørgsmål er jeg har fået afbalanceret mine fire stålfælge med eksisterende vinterdæk, inden jeg skal have dem monteret og for dette arbejde har jeg fået en regning på kr. 800,- + moms.

Dette synes jeg er en, endog MEGET, høj pris.

Er det virkelig normalprisen i 2013!!??

På forhånd tak.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Afbalancering af stålfælge med dæk - pris??

Indlæg af E 270 2001 »

De har da taget røven på dig :lol: Men du kunne da også have spurgt efter en pris først :idea:
Men det kan jo godt være at det er deres pris for det, det er bare dyrt. HVIS det havde været med montering, var det OK.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: Afbalancering af stålfælge med dæk - pris??

Indlæg af dan »

uden at jeg tør give dig en normalpris på den slags vil jeg mene at det lyder MEGET dyrt..... mit gæt .... men kun gæt ville have været omkring 200kr.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Afbalancering af stålfælge med dæk - pris??

Indlæg af tømreren »

Tak for jeres svar.

Jeg har muligvis handlet naivt ved at indlevere hjulene uden at spørge ind til pris inden.

Men jeg handlede ud fra tillid til det pågældende dækcenter hos hvem jeg i flere år har handlet dæk. Og jeg forventede helt bestemt en ordentlig service og fornuftig pris. Men det skal man åbenbart ikke forvente længere!! For så bliver man snydt!!

For øvrigt kan jeg oplyse jeg i mellemtiden, fra første indlæg til nu, fra andre har hørt om priser i et spænd fra kr. 25,- inkl. moms til kr. 100,- inkl. moms for afbalancering af ét hjul. Så det kræver vist et opkald til dækcenteret i morgen med en forespørgsel om rimeligheden af den regning.....

Kan nogen anbefale et troværdigt dækcenter med rimelige priser omkring Roskilde/Køge Bugt/Greve-egnen, hører jeg gerne fra Jer.

Jeg takker for jeres interesse for mit indlæg og jeres svar.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
outlaw
Indlæg: 53
Tilmeldt: 19. jan 2013, 17:28
Geografisk sted: Østfyn

Re: Afbalancering af stålfælge med dæk - pris??

Indlæg af outlaw »

du kan jo prøve at få pristilbud på autobutler.dk, så får du en indikation af hvad det sådan ca skulle have kostet.

Jeg gav i sommers 250,- for afbalancering af 4 stk 18" alu-hjul, så jeg vil give E 270 2001 ret i at de har taget rø... på dig, og dig ret i at 800,- er sgu en mega høj pris på en så simpel operration.
MB W210 220 CDI årgang 2000 Avantgarde stc
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Afbalancering af stålfælge med dæk - pris??

Indlæg af tømreren »

Tak for dit indlæg 'outlaw'.

Jeg vil prøve 'autobutler', så har jeg også noget at bruge imod det pågældende dækcenter.

Jeg forstår heller den høje pris, den er simpelthen ublu!! Men det må jo gå godt i dækbranchen eftersom de kan tillade sig at tage en så høj pris, for netop så simpel en operation...

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
outlaw
Indlæg: 53
Tilmeldt: 19. jan 2013, 17:28
Geografisk sted: Østfyn

Re: Afbalancering af stålfælge med dæk - pris??

Indlæg af outlaw »

har selv benyttet autobutler nogle gange nu, og du bestemmer selv om du vil benytte dig at de 3 tilbud du får, plus du får en ide om hvad det sådan ca skal/må koste.
MB W210 220 CDI årgang 2000 Avantgarde stc
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Afbalancering af stålfælge med dæk - pris??

Indlæg af basse »

Hej Tømren

Du har godt nok betalt prisen for at bo på sjælland,går jeg ud fra pga du er fra hedehusene,men som vi siger i jylland så er du blevet b.... i r..... :D

Min gode ven bestyrer en superdæk i nordjylland,men om priser er ens landet over ,skal være ubesvaret.
De har en FAST pris der hedder 50 kr PR dæk for af el påmontering.
prisen for afbalancering er 80 kr PR dæk.
Så alt ialt er prisen for 4 dæk afbalanceret og monteret 4 gange 130 kr ialt 520kr incl moms.

Det skal så dertil siges dette er hvis du IKKE er kunde der i forvejen,altså kommer der regelmæssig osv,men blot kommer ind fra gaden.
Hvis du er eksiterende kunde ja så er prisen en helt anden,da du så kun betaler for afbalancering altså 320 kr.

Skal det være helt gratis,hvilket jo er det vi alle bedst kan lide :D ja så er det sådan har du købt både dine sommerdæk,vinterdæk og fået dem monteret der ja så er prisen 0 kr Så er der lidt at tænke over det er det vi kalder kundepleje i nordjylland.

Men kære Tømren så må du blot give konen det mindre i julegave :D

Med ønske om en god dag trods alt.

MVH
BASSE
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Afbalancering af stålfælge med dæk - pris??

Indlæg af tømreren »

Hej 'basse'.

Tak for dit indlæg.

Nej, der er absolut ingen tvivl om jeg er blevet 'tørret' et vist sted, eller endnu værre, b..... :(

Men nu har jeg da nogle priser at gå videre med når jeg i morgen kontakter dækcenteret for at høre om de oprigtigt talt vil være den regning bekendt.

Hvad angår geografiske prisforskelle, tror jeg rent faktisk ikke de er så store endda. Altså lige bortset fra området omkring Hedehusene.... :roll: :D

Jeg forstår heller ikke de ikke udviser blot en kende mere service, set i lyset af jeg i flere år har købt og fået monteret alle mine dæk, sommer som vinter, i selv samme dækcenter....

Nu skriver du julegave til konen. Det er lavkonjunktur og vinterdækkene er blevet afbalanceret. Det bliver der sgu ikke noget af!! :wink:

God dag også til dig. Og naturligvis også til alle Jer andre flinke mennesker herinde.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar