Hvilket ben.......

Alt vedrørende teknik
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Hvilket ben.......

Indlæg af Jan.k »

Hej

Jeg har en e320 2005
Købt med garanti.
Lige pt er den hos forhandleren, den laver til tider et kraftigt ryk ved gear skifte, fra 1-2 eller 2-3 lige meget om den er i s eller c, et par gange er den gået i limp mode, sker mest når den er kold.
Den har været lidt omkrig og blive testet.
Et sted siger de k3 koblingen er utæt, andet sted kan de ikke finde noget, begge steder gear specialister.
En tredie siger det er helt normalt, kalder det en form for system "bøvs", og endnu en mener det kan være et turbo/egr problem.
Star test viser ikke rigtigt noget.

Gearkassen er renoveret for 2år siden har gået ca 40k

Så hvor stiller man sig så, der er garanti på, forhandleren er het ok, men både han og jeg har brugt tid og penge på fejlsøgning, så skal man bare sige hmmm ok så og håbe den køre fint, med et ryk engang imellem, eller ?.

Til Info
Gearkasse er blevet skyllet nyt filet, før det nyt filter og olie.
Alle filtre og væsker er blevet skiftet , og b service udført.
Luftmasse føler, plastic lige før turbo ,med revne skiftet.



Gode råd eller nogen som har haft og løst dette problem, vil jeg meget høre fra.

På forhånd tak

Jan.k
S211 E320 cdi
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af basse »

Hej Jan K

Jeg har haft det samme problem med min 320,og nu ved jeg ikke om BÅDE gearkassen og converter blev renoveret for 2 år siden,du skriver gearkasse men det lyder i mine ører som en fejl i enten gearkasse eller converter eller begge.

Hvis du læser mine ,efterhånden mange indlæg, vedr renovering af gearkasse og converter,her på forrummet kan du se hvad jeg mener.

Da jeg fik bilen tilbage første gang fra Sand Jensen i flensborg var mit problem med hårde skift væk,den skiftede helt perfekt,både i kold og varm tilstand,at der så er kommet andre problemer kan du selv læse om.

Jeg har endnu ikke bilen tilbage,men jeg havde også prøvet ALT gearskylning osv inden det vidste sig at være en dårlig converter,så hvis ikke den er renoveret så ville jeg overveje det,men igen hvis den er renoveret med din gearkasse for 2 år siden,ja så BURDE den være ok,men det er jo kun mekanik så selvom det kun er 2 år og 40 000 km siden ,ja så kan der sagtens igen være en fejl.
jeg får forhåbentlig min tilbage næste uge så kan du læse om det der vil jeg komme ind på om alt nu er ok efter skift af både gearkasse og converter
TÆNK DIG GODT OM hvem du kontakter da det kan blive en dyr og irriterende oplevelse,hvis du vælger den forkerte,det kan jeg skrive under på.

Nu ved jeg hvor i landet du er fra men autogear nord i Brønderslev samt Ejner Hessel i Nørresundby,har jeg haft gode erfaringer med,men igen det er HELt OP TIL DIG
hvem du foretrækker,da andre sikkert vil komme med andre foreslag,og du derfor måske vil være endnu mere forvirret,men pas nu på ikke at tage den billigste da det kan blive den dyreste,hvis du ved hvad jeg mener.

Med håb om du finder en løsning,du er tilfreds med,og husk så selvom det var converteren der var galt med min er det IKKE sikkert det er det samme med din.
Jeg er ikke mekaniker så det vil jeg ikke rode mig ud i,det er der andre kloge mennesker der er her på forrummet ,der er P.... gode til,og tak for det.
Jeg har haft meget glæde af det.

MVH
BASSE
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af Jan.k »

Hej basse

Har fuldt dit mareridt , håber ikke jeg ryger ud i det samme.
Det der ville være skønt, ville være en som kunne sige det er det, det koster det.
S211 E320 cdi
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af basse »

Hej Jan

Da jeg kan se du har læst mine indlæg,ved du hvad jeg mener,men dermed ikke sagt der ikke er gode og dygtige mekanikerer derude,man skal bare finde dem.

Jeg kan se du ALLEREDE nu har fået 3 forskellige ideer om hvad dit problem evt skyldes,og det fra 3 forskellige personer,så jeg ville foreslå du kontaktede flere forskellige og hvis du ikke har gjort det endnu ,så kontakt en aut mercedes forhandler.

Det er et problem MANGE mb ejerer har,og det er sørgeligt der altid er så mange forskellige meninger om hvad grunden dertil er,og begynder du på en fejlsøgning,på hvad de alle mener er der kun en til at betale DIG....og så bliver det f..... en dyr omgang.

Jeg kom i tanke om et af de sidste problemer,der evt kunne være skyld i mine problemer,var at styreboxen til gearkassen havde en tendens til at få olie indeni pga defekte o-ringe.
Løsningen var iflg mb ,afmontere den rense den tørre den for derefter at sætte den tilbage igen.

Jeg ved som bekendt IKKE om det evt kunne hjælpe,ej heller hvor den sidder,samt min er en model 210 så derfor kan jeg af gode grunde kun svare på hvad der evt er galt med min.det kan også være jeg er helt galt på den :D

Men du kan jo også bare kontakte 10-15 flere steder,for så at lave en top 3 over hvad de mener er galt,så kan det måske indsnævres,dette er ikke en holdbar løsning men jeg kan SAGTENS forstå dine frustrationer......så hvorfor ikke ,du får INTET ud af bare og vente og lade mekaniken blive dårligere,og tro mig det gør den.

Held og lykke,håber du finder en holdbar og SIKKER løsning på dit problem

MVH
BASSE
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af BWJ »

Du har selvfølgelig prøvet adaptive reset, eller ???
ZOOM ZOOM.
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af Jan.k »

Det er prøvet, flere gange.....
S211 E320 cdi
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af Superman »

Mercedes manden fra youtube har for nyligt lagt en god vejledning op omkring det..

http://www.youtube.com/watch?v=bdt4g5jqo4E

Forstår dog ikke at han ikke starter med olieskift.. Men om ikke andet, så har jeg læst flere steder at man skal prøve at skifte det elpanel som han kommer ind på..

Den går meget meget langsomt, men det er værd at se.
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af Jan.k »

Tak supermand

Har set dem alle nu, grundig mand, men fine.

Men jeg har en 772.9 7g gearkasse.

Mit dilemma ligge er ,den har været hos forhandleren, i snart 14 dage, købte den brugt, med fuld garanti.
Fik lavet en brugtvogns test, den viste ikke det store, lidt pære og sådan.
Den havde en gearkasse med under 40 k, bøsninger,hardy,og mange slid dele er skiftet kort før køb, derfor valgte jeg den,frem for andre.
Nu er de første 6 måneder ved at være gået, og jeg tror at det forventes at jeg accepter at "sådan gør de".
S211 E320 cdi
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af Superman »

Okay - de skiller i 2005, så det er svært at vide når du ikke skriver det :-)

Ved ikke lige hvem der har styr på den kasse, desværre.
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af Jan.k »

Fik bilen retur sidste uge, de havde den i knap 14 dage, den har været på 2 værsteder, det ene laver kun gearkasser,de har ikke kunne finde nogen fejl, så har fået den retur med beskeden, det gør diesel biler,så er tilbage på nul...........
S211 E320 cdi
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af basse »

Hej jan k

Først tak for dit svar vedr min gearkasse.

Som jeg kan se har du læst mit sidste indlæg,og det du har fået at vide med det gør mercedes gearkasser er noget forbandet svineri og sige :evil:

Gu gør de ej,og SKAL heller ikke ,det er åbenbart nogle amatører der allerede nu har OPGIVET,så find en anden.

Som du kan se ,vedr mine problemer,ja så endte fejlen med at være i ventilhuset og printpladen,....forhåbentligt..... :D .
Jeg var selvfølge heldig,hvis man kan sige det i min situation,at Sand Jensen tog udgiften på deres regning,men som du har set på you tube så er det det samme der nu er skiftet på min,og som åbenbart har været fejklen hele tiden til trods for det burde have været ok,med en nyrenoveret gearkasse og converter.

Det er en p..... dyr ting at udskifte hvis det viser sig det heller er der dine problemer er ,men tag evt en snak mad dem igen og spørg ind til hvad de mener om denne løsning,så ved jeg ikke om du evt kan finde ,og få lov til kun at købe en ved en hugger,eller du skal købe hele gearkassen.

Men jan op på hesten igen IKKE give op ,det har JEG mange gange været ved ,men tro mig der er en derude der kan lave DIN gearkasse så DU er tilfreds.

MVH
BASSE
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af basse »

Hej JAN

LIge en ting jeg glemte ,hvor i landet er du fra

Hvis du er fra fyn,sjælland så prøv at snakke med gearhuset i hillerød.
er du fra jylland så prøv autogear nord i Brønderslev.

Men hvis der stadig er garanti hvorfor så ikke spørge om du kan køre den til mercedes forhandler i din nærhed,det kunne jo være de kunne hjælpe,men så skal du huske og få accept af den der afholder garantien på gearkassen,og helst på skrift,så du IKKE for en regning på det der evt skal udføres,på den dieselbil du har som jo åbenbart skal bøvse.... sikken en gang l.... og fyre af :oops:

BASSE
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af Superman »

Selve printpladen er ikke dyr.

Har ikke før hørt om en har måtte skifte hele ventilhuset - det har nu nok mere været for at de var helt sikre i sagen, hvor imod at printpladen er en kendt ting..

Men trådstarter har en 722.9 7G-Tronic kasse, og jeg aner ikke om du også får kvaler med printpladen/el panelet i kassen.
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af basse »

Supermann

Jeg ser først nu det IKKE er en 722.626 gearkasse :oops:

Det er f.... for dårligt sorry.

BASSE
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af Jan.k »

Hej

Jeg tror mit gear problem er løst.....

Var hos jtc og få lavet lidt på bilen, han konstatere at min ene ladeluft rør var utæt, kunne ikke høre nogen hvislen, men kunne se lidt olie snask, røret er skiftet, og nu skifter gearet silke blødt, varm som kold, s eller c, hård eller blød acceleration.
Har nu prøvet i et par dage at fremprovokere det, men har pt ikke kunne.

Så jeg krydser fingre.
S211 E320 cdi
Besvar