Hvilket ben.......

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af BWJ »

Hvad har ladeluftrør med gearkasse at gøre :?: :?: :?:
ZOOM ZOOM.
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af Jan.k »

Tja

Det skal der vist nogen mere kompetente til at svare på.
Fik det lavet fordi det var utæt, ingen anden grund.
S211 E320 cdi
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af BWJ »

Ja man kan tilsyneladende altid lære noget nyt, - men denne bliver nok svær at overbevise nogen om... :roll:
ZOOM ZOOM.
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af Jan.k »

Ja......

Den har både været hos dem i Hillerød og hundige mener jeg det er, ingen af dem fandt fejl i gearkasse, har brugt en mindre formue på fejl søgning, så hvis den bliver ved som nu, er jeg bare lidt gladere for min mb
S211 E320 cdi
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af BWJ »

Jan.k skrev:Ja......

Den har både været hos dem i Hillerød og hundige mener jeg det er, ingen af dem fandt fejl i gearkasse, har brugt en mindre formue på fejl søgning, så hvis den bliver ved som nu, er jeg bare lidt gladere for min mb
:D :D :D Men glæder mig alligevel til at høre forklaringen.
ZOOM ZOOM.
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af Jan.k »

Ja, meget

:D
S211 E320 cdi
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af JTC »

Utæt turbo slange = tab af ladetryk = tab af effekt = gearinstillingerne passer ikke til motorens ydeevne.
Men det er selvfølgelig bare min teori :D

ved bare at på 642er motoren, skal den virkelig miste meget ladetryk før at ecuen registrere fejlen.
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af BWJ »

Narjhh. :wink:
Skulle den så skifte i ryk/hug når morfar kører i mercedes med max 60 Km/t. :shock:
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af JTC »

Ja, hvis gearkassen eksempelvis er sat til at skifte med en vis hårdhed ved en given motor effekt og effekten så er 10% mindre, så skifter gearkassen i realiteten 10% for hårdt.

På de gamle Mercedes W124er i diesel udgaver, sider der en vacum modulator på siden af gearkassen som styre hårdheden i gearaskiftet. den vacum modulator er styret af hvor meget gas motoren får. Når jeg er inde og trimme de motor så de yder mere, så skal jeg også justere modulator trykket op, får ellers fedter den i gearne med den øget effekt.

En W211 med 7 trins gearkasse, er selvfølgelig på ingen måde i magen til. Men arbejdsmåden er af samme prensip.
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af BWJ »

Som at sammenligne pærer og bananer. :oops:
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Hvilket ben.......

Indlæg af JTC »

Det var også bare et bud :D
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Besvar