Hvilket ben.......
Re: Hvilket ben.......
Tja
Det skal der vist nogen mere kompetente til at svare på.
Fik det lavet fordi det var utæt, ingen anden grund.
Det skal der vist nogen mere kompetente til at svare på.
Fik det lavet fordi det var utæt, ingen anden grund.
S211 E320 cdi
Re: Hvilket ben.......
Ja man kan tilsyneladende altid lære noget nyt, - men denne bliver nok svær at overbevise nogen om...
ZOOM ZOOM.
Re: Hvilket ben.......
Ja......
Den har både været hos dem i Hillerød og hundige mener jeg det er, ingen af dem fandt fejl i gearkasse, har brugt en mindre formue på fejl søgning, så hvis den bliver ved som nu, er jeg bare lidt gladere for min mb
Den har både været hos dem i Hillerød og hundige mener jeg det er, ingen af dem fandt fejl i gearkasse, har brugt en mindre formue på fejl søgning, så hvis den bliver ved som nu, er jeg bare lidt gladere for min mb
S211 E320 cdi
Re: Hvilket ben.......
Men glæder mig alligevel til at høre forklaringen.Jan.k skrev:Ja......
Den har både været hos dem i Hillerød og hundige mener jeg det er, ingen af dem fandt fejl i gearkasse, har brugt en mindre formue på fejl søgning, så hvis den bliver ved som nu, er jeg bare lidt gladere for min mb
ZOOM ZOOM.
Re: Hvilket ben.......
Utæt turbo slange = tab af ladetryk = tab af effekt = gearinstillingerne passer ikke til motorens ydeevne.
Men det er selvfølgelig bare min teori
ved bare at på 642er motoren, skal den virkelig miste meget ladetryk før at ecuen registrere fejlen.
Men det er selvfølgelig bare min teori
ved bare at på 642er motoren, skal den virkelig miste meget ladetryk før at ecuen registrere fejlen.
Re: Hvilket ben.......
Narjhh.
Skulle den så skifte i ryk/hug når morfar kører i mercedes med max 60 Km/t.
Skulle den så skifte i ryk/hug når morfar kører i mercedes med max 60 Km/t.
ZOOM ZOOM.
Re: Hvilket ben.......
Ja, hvis gearkassen eksempelvis er sat til at skifte med en vis hårdhed ved en given motor effekt og effekten så er 10% mindre, så skifter gearkassen i realiteten 10% for hårdt.
På de gamle Mercedes W124er i diesel udgaver, sider der en vacum modulator på siden af gearkassen som styre hårdheden i gearaskiftet. den vacum modulator er styret af hvor meget gas motoren får. Når jeg er inde og trimme de motor så de yder mere, så skal jeg også justere modulator trykket op, får ellers fedter den i gearne med den øget effekt.
En W211 med 7 trins gearkasse, er selvfølgelig på ingen måde i magen til. Men arbejdsmåden er af samme prensip.
På de gamle Mercedes W124er i diesel udgaver, sider der en vacum modulator på siden af gearkassen som styre hårdheden i gearaskiftet. den vacum modulator er styret af hvor meget gas motoren får. Når jeg er inde og trimme de motor så de yder mere, så skal jeg også justere modulator trykket op, får ellers fedter den i gearne med den øget effekt.
En W211 med 7 trins gearkasse, er selvfølgelig på ingen måde i magen til. Men arbejdsmåden er af samme prensip.
Re: Hvilket ben.......
Det var også bare et bud