Side 1 af 1

C220 start-problem

: 4. dec 2013, 18:16
af iks
Hej alle i glade mercedes-folk :-)

Jeg har et problem med at starte min C220 (ikke CDI) alt ser normalt ud og starteren køre som den skal, men mortoren starter bare ikke.

Den eneste fejl der findes i køretøjet er fejlkoden p1612 Control module Kl 15

Er der nogen der ved hvad den fejl betyder?

Glemte lige at nævne at den kan starte på diesel-start, men går ud med det samme.
Der kommer diesel fra pumpen på alle dyser.

Re: C220 start-problem

: 4. dec 2013, 19:06
af dan
Jeg mener kl 15 er tænding plus så tænker lidt på om det kunne være en styre boks enten til motor eller startspærre.

Re: C220 start-problem

: 4. dec 2013, 19:37
af iks
Hej Dan.

Jeg tror det ikke, da min multiscan P2 kan "snakke" med alle moduler i bilen, det burde den vel ikke kunne, hvis de ikke får strøm?

Men ved du hvilket modul den mener når den skriver: Control module Kl 15 ?

Re: C220 start-problem

: 4. dec 2013, 19:39
af dan
Nej det gør jeg ikke det var bare et gæt ud fra det du skrev lød det som det mest logiske :-)

Re: C220 start-problem

: 4. dec 2013, 19:46
af iks
dan skrev:Nej det gør jeg ikke det var bare et gæt ud fra det du skrev lød det som det mest logiske :-)

Ja oki, det er også noget i den stil jeg selv troede selvom jeg ikke helt forstår at der kommer svar fra alle moduler. Ved du hvor man får fat på nogle diagrammer over pinout på ECU?

Re: C220 start-problem

: 4. dec 2013, 19:59
af dan
Nej desværre ikke men der skal nok være nogen her i forummet der ved noget om den slags.

Re: C220 start-problem

: 4. dec 2013, 20:00
af iks
dan skrev:Nej desværre ikke men der skal nok være nogen her i forummet der ved noget om den slags.
Ja det håber jeg også lidt på :-) Men tak for din tid :-)

Re: C220 start-problem

: 4. dec 2013, 20:03
af dan
:-)
Men hvis kl 15 kun er en styre strøm så burde man jo også nok kunne kommunikere med enheden

Re: C220 start-problem

: 4. dec 2013, 20:47
af iks
dan skrev::-)
Men hvis kl 15 kun er en styre strøm så burde man jo også nok kunne kommunikere med enheden

Hmmm du har fat i noget der.

Jeg har lige prøvet at skifte relæet for overspænding, det hjalp dog ikke en dyt :-(

Re: C220 start-problem

: 5. dec 2013, 00:18
af jensen
Hvilken tester er brugt til fejllæsning og kan den overhovedet kommunikere med motorstyringen og er det en 202 eller 203 model

Re: C220 start-problem

: 5. dec 2013, 06:47
af iks
jensen skrev:Hvilken tester er brugt til fejllæsning og kan den overhovedet kommunikere med motorstyringen og er det en 202 eller 203 model
Hej Jensen.

Det er ikke min tester der fejler noget, hvis det er hvad du hentyder til?

Det er en Hanatech multiscan p2 som er en proff multimærkescanner med special multiplexer for Mercedes og jeg har aldrig haft problemer med den.

Der er tale om en w202 D (202.121) ;-)

Re: C220 start-problem

: 5. dec 2013, 06:54
af iks
Jeg har fundet frem til at fejlkoden p1612 muligvis har noget at gøre med strøm til indsprøjtningspumpen er der nogen der har viden om de pumper? Det er en af de der elendige Lucas rotorpumper :-(

Re: C220 start-problem

: 5. dec 2013, 16:20
af BWJ
Koden P1612 er ikke en der findes i MB - OBD kataloget !!

Re: C220 start-problem

: 6. dec 2013, 11:30
af iks
BWJ skrev:Koden P1612 er ikke en der findes i MB - OBD kataloget !!
Sikkert ikke, men den findes både i min bil og på benzWorld (se link)


http://www.benzworld.org/forums/general ... ost3757371

Jeg overvejer at købe carsoft for at se om den giver flere oplysninger.

Er der nogen der kender carsoft, som kan sige god for det?

Re: C220 start-problem

: 6. dec 2013, 20:08
af iks
Sikke en dejlig Fredag, far her fandt problemet og nu køre dyret igen. Tak til dem der bød ind med løsninger og god weekend til alle ;-)

Nå ja, fejlen var med fuel-cut ventilen, den lukkede PGA startspære lort, som nu er fjernet :-)