Mercedes Bluetooth streame musik ?

Alt vedrørende teknik
Besvar
AzimHaso
Indlæg: 12
Tilmeldt: 15. dec 2013, 22:32

Mercedes Bluetooth streame musik ?

Indlæg af AzimHaso »

Hej jeg har en MB w211 E320 fra sidst i 2002 , Model 2003

Den har Dvd Commando , man hverken Bluetooth eller Aux i

Hvad kan man købe af tilbehør til en god pris ? Så jeg kan høre musik fra Iphone Bluetooth via bilens Anlæg " Command"

Har en Bluetooth i fra Mercedes , Man den kan jeg kun snakke i med telefonen , lyden fra google.maps kommer på anlægget man selve Youtube musik afspilning kan desværre ikke :(

Hvad vil i anbefale ?

Har dette i bilen http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... cradle.jpg

Mvh AzimHaso
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Mercedes Bluetooth streame musik ?

Indlæg af JayZee »

Du kan, så vidt jeg ved, ikke købe noget der kan sende musik over BT fra eks. din iPhone til Comand/MB.

Jeg har selv en 320CDI (2003) med Comand NTG1 og et iPod-kit, som er et stik der er ført ind i hanskerummet - her har jeg så en 30GB iPod liggende, men der kan også tilsluttes iPhone (for musik ikke telefon)

Kig evt. her: http://www.mercupgrades.com/comand+++al ... le-54.html

Telefon har jeg så over et (ikke originalt MB) BlueLogic BT system, som virker med ratknapper mm.

Tyskland er et stort marked for tilbehør til MB og jeg vil som sagt ikke afvise at det findes, men du løber nok ind i problemer med at NTG1 ikke er så avanceret!

Du kunne jo skifte til denne :shock:

http://www.aliexpress.com/item/FREESHIP ... 97238.html
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Mercedes Bluetooth streame musik ?

Indlæg af TWC »

Jeg har næsten samme problem, jeg har en Comand NTG 1.0 men dog har jeg AUX hvor jeg har en Bluetooth enhed siddende i, men virker lidt langsomt til at finde min mobil.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
henrikkrag.dk
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. apr 2014, 22:04

Re: Mercedes Bluetooth streame musik ?

Indlæg af henrikkrag.dk »

Jeg savner også en løsning både til at streame musik, og til at forbedre telefonkvaliteten over det indbyggede system. Jeg har en w 211 fra 2005 med command anlæg. Jeg har installeret en original MB bluetooth sendebox i telefonstikket, og det virker meget fint med Iphone mv. Lyden kommer flot ud over de indbyggede højtalere og den kommunikerer fint med adressebog mv. Dog klager de jeg ringer til ofte over dårligere lyd end når jeg taler direkte i Iphonen :-( Kan nogen fortælle mig hvor den indbyggede mikrofon sidder ? måske er der snavs ell.l som blokerer for lyden .... Ville også være rart at vide i hvilken retning jeg skal tale for at gøre det mest tydeligt. Desværre ser det ikke ud til at man kan sende musik samme vej ind i systemet. Kun telefonsamtaler... ØV..... :-( Mht. musik klarer jeg mig så med en lidt í-mangel-af-bedre-løsning- som er en FM transmitter på Iphonen. En billig og nem løsning på musikstreaming, som dog er irriterende i områder med mange tætte sendefrekvenser. Altså - fungerer nogen gange dårligt i storbyområder :-(
vbaldur
Indlæg: 19
Tilmeldt: 22. jan 2014, 07:42
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Mercedes Bluetooth streame musik ?

Indlæg af vbaldur »

Hej alle
Man kan sagtens få en Bluetooth løsning, den er rimelig bekostelig hvis det kun er til at sende musik. Men den har samtidig Bluetooth til mobil tlf. der fungerer sammen med commanden.
Jeg har fået en løsning installeret hos skillingbro.dk men kan ikke huske hvad den hedder. Det koster 3995,- inkl. Installation.
W211 E320 3.2 CDi Elegance 2005
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Mercedes Bluetooth streame musik ?

Indlæg af BWJ »

Man kan steame i super kvalitet med denne http://www.commandonline.co.uk/Fiscon-Pro-Mercedes.html
ZOOM ZOOM.
henrikkrag.dk
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. apr 2014, 22:04

Re: Mercedes Bluetooth streame musik ?

Indlæg af henrikkrag.dk »

Jeg takker for flere rigtig gode forslag :-) Vil dog stadig gerne vide hvor den indbyggede mikrofon sidder. Er der nogen der ved det ??
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Mercedes Bluetooth streame musik ?

Indlæg af BWJ »

henrikkrag.dk skrev:Jeg takker for flere rigtig gode forslag :-) Vil dog stadig gerne vide hvor den indbyggede mikrofon sidder. Er der nogen der ved det ??
Nååårhhh den, den sidder ovenpå bagspejlet i venstre side :)
ZOOM ZOOM.
vbaldur
Indlæg: 19
Tilmeldt: 22. jan 2014, 07:42
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Mercedes Bluetooth streame musik ?

Indlæg af vbaldur »

Det er lige nøjagtig den Henrikkrag
W211 E320 3.2 CDi Elegance 2005
Besvar