Akut hjælp ønskes

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Baby
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. maj 2009, 11:36
Geografisk sted: Solrød Strand

Akut hjælp ønskes

Indlæg af Baby »

Det mest uheldige tidspunkt!

I formiddags og klar til julens sidste indkøb og startspærren (eftermonteret) på min 1991 190e reagerer ikke på fjernbetjeningen. Kontrollampen i kabinen begyndte ganske vist at lyse i går under en tur, men da jeg kom hjem reagerede den normalt på fjernbetjeningen. Men ikke nu! Der er masser af strøm, sikringen er ikke gået, så jeg har brug for en venlig sjæl her midt i juletravlheden der kan give mig et tip om, hvordan jeg slår det hele fra og kommer ud at gøre juleindkøbene færdig.

Ring gerne på 25377337, jeg vil være evigt taknemmelig!
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Akut hjælp ønskes

Indlæg af BWJ »

Har du tjekket batteri i fjernbetjeningen ?
Eller prøv at ringe til JTC,Tlf. 61 777 104 han kender de modeller :)
Senest rettet af BWJ 21. dec 2013, 12:07, rettet i alt 1 gang.
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Baby
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. maj 2009, 11:36
Geografisk sted: Solrød Strand

Re: Akut hjælp ønskes

Indlæg af Baby »

Ja og der også det sædvanlige blink, når den bruges. Da jeg slog den til i går, reagerede både bilens blinklys og kontrollampen i kabinen normalt, men de sædvanlige blink der fortæller at den er aktiv var stoppet i løbet af natten. Så det er ganske givet selve systemet der er stået af. Instrumentbræt tænder som det skal, men startspærren er aktiv, så bilen ikke starter. Som f.eks. når jeg glemmer at slå startspærre fra og åbner døren med nøgle. Normalt går alle 6 blinklys jo i gang men kan kortsluttes med den lille nøgle, beregnet til at ophæve startspærren. Men alt det er dødt nu.
Senest rettet af Baby 21. dec 2013, 12:18, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Baby
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. maj 2009, 11:36
Geografisk sted: Solrød Strand

Re: Akut hjælp ønskes

Indlæg af Baby »

... og ja, jeg har talt med Jacobs telefonsvarer og håber han vil give mig et ring. Han kender min Baby ganske udmærket.
Brugeravatar
Baby
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. maj 2009, 11:36
Geografisk sted: Solrød Strand

Re: Akut hjælp ønskes

Indlæg af Baby »

https://skydrive.live.com/?cid=a8c2168b ... 212070&v=3

Det er vist den her fætter det drejer sig om. Lige under ses sikringen, når jeg tager den ud slukker kontrollampen i kabinen , men det har ingen effekt på, om jeg kan starte bilen, heller ikke efter, jeg satte den i igen. Men sjovt nok var der ét forsøg, hvor tryk på fjernbetjeningen afbrød startspærren og jeg kunne starte bilen. Slukkede så men har ikke kunnet gentage "kunsttykket" siden.

Har nu fundet ud af at det er et Azero 2000 Alarm-system.

Fandt sørme også både et billede og en forhandler:

http://auto-huset.dk/index.php?option=c ... Itemid=763

Jeg skal altså så bare have fundet det sted, hvor den firkantede boks, der står Sikura på, er gemt af vejen henne. Den skal nemlig væk!
Besvar