Vedligeholdelse af ml 320 cdi

Alt vedrørende teknik
Besvar
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Vedligeholdelse af ml 320 cdi

Indlæg af basse »

Hej alle

Som nogen måske har set i mine indlæg,vedr gearkasse på dette forum,er vi nu så trætte af det hele vi KRAFTIGT overvejer at købe en anden bil.

Vi har de sidste par dage set på forskellige typer af mercedes ml 320 cdi fra 2006 til 2008.

Mit spørgsmål er nu flg.
Er den dyr at vedligeholde,her tænker jeg på reservedele generelt.
Er der noget man SKAL være opmærksom når man kigger på såden en 4 hjultrækker.
Er 320 cdi motor den bedste option,eller er der andre der er bedre ,og IKKE 400 cdi med 8 cylindere,lækker men alt for dyr at køre i med 40000 km om året.
Er der ting der bliver slidt hurtigere end andre,normale mb biler pga vægt osv,her tænker jeg på dæk,undervogn generelt.

Vi regner med den ca koster 225 000 kr til 250 000 kr da den skal være på papagøjeplader,er det ok priser for en model fra ovennævnte årgang,pris m moms.

Hvis der er nogen der har en lign, eller kender noget på deres service historier,mangler osv vil jeg være taknemlig for ALLE indput.

PÅ FORHÅND TAK
MVH
BASSE
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: Vedligeholdelse af ml 320 cdi

Indlæg af Superman »

1. Dyrere end din W210 - alt er større, og den vejer mere. Altså teoretisk set - hvor jeg mener at din W210 er ældre og derved kan der komme forekommende flere uventede ting end på en nyere W164.

2. Gearkassen er en 7G Tronic, og den skal være iorden. Ligeledes hvis den har airmatic - det er virkelig dyrt at fikse hvis det går i stykker.

3. Det svarer du jo selv på. Desuden findes 400 CDI kun i W163 (og et par andre modeller) men i W164 hedder den 420 CDI. Husk desuden at der er strafafgift på 5.000 oveni den alm grønne på lige over 10.000.

4. Det er jo samme spørgsmål som nr. 1.

Men om ikke andet så har jeg en god ven som har haft en i 6-7 år nu. Han har den som firmabil, og har fået den optimeret ved Scantune, kører et par gange i ugen med autotrailer og giver den generelt lidt at leve af. Han er stadig umanerlig glad for den. Den har ikke kostet andet end service på 6-7 år og 160 - 180 tusind km.

Men det er stadig en noget dyrere bil end en din W210 eller en nyere W211. Og så er det da træls aldrig at kunne have nogle med!
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Vedligeholdelse af ml 320 cdi

Indlæg af basse »

HEJ SUPERMANN

tAK for dine informationer.

Rigtigt nok den hedder idag 420 cdi my bad :oops:

Vedr vægtafgiften så kunne man få den vejet ned til 2000 kg og derved sparer de 5000 kr,som jeg forstår det,men jeg kan tage fejl,

Du har ret med de 2 sæder,men vi behøver ikke mere,ingen skringende unger eller lign :D

Vi har idag talt med flere og det er en KANONBIL hvis man har et firma,eller R.... fuld af penge,pga ALT er dyrerer end feks den 210 vi har nu,derfor var det skønt hvis man kunne trække det hele fra som firmabil,men det er ikke tilfældet.

Vi har nu besluttet efter også og have talt med vores forsikringmand,der godt ville tage den,men til en pris der er ca 5000 kr dyrere pr år IKKE og købe en ml 320 cdi.

Det er fuldkomment vandvittige priser for at have en sådan bil,prisen på bilen er ok,men det tror da f...... når den efterflg er så dyr at have og holde.

Vi må se hvad det ender med vedr vores egen,men når ALT igen er ok,bliver den solgt og vi vil lede efter en enten 280 cdi eller en 320 cdi i model 211,og for de penge vi havde tænkt os og bruge på ml 320 cdi,så BURDE det være muligt at finde en fin 211,med et RIMELIGT km tal og en renoveret gearkasse ha ha ha :D

TAK for dit input SUPERMANN.

MVH
BASSE
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: Vedligeholdelse af ml 320 cdi

Indlæg af Superman »

Tvivler på at den kan vejes ned.

Om ikke andet så er det stadig træls ikke at kunne have børnebørn eller lign med jo.

Og det er jo heller ikke fordi at tingene er SÅ meget dyrere. Men det er klart at bremserne koster mere fordi de er større, og ligeledes med dæk og undervognsdele. Resten er jo ligesom en W211 eksempelvis.

Den burde ej heller koste 5.000 mere - så skal i skifte selskab. Eller, min mor spurgte i sin tid Alm. Brand om prisen i forhold til hendes E320 St. Car - mener det var 2200 kr dyrere eller noget i zen dur.
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Vedligeholdelse af ml 320 cdi

Indlæg af basse »

HEJ SUPERMANN

Ja jeg ved godt man kunne smide en masse oplysninger rundt til de forskellige selskaber,vedr forsikring,men der hvor vi er nu har vi en FANTASISK pris på alt det vi har nu,og desuden gider jeg ikke skifte blot for en bils skyld,da hus,indbo,ulykke og livsforsikring er vigtigere de er billige og vigtigere end en ml.
men kan SAGTENS følge dig,de er til for os og IKKE omvendt,men du ved måske selv hvordan nogle selskaber,ser rødt når man siger man har en mercedes. :roll:

Vi kan sagtens købe en 211 model 280 eller 320 cdi og stadig få den til det samme som vores nuværende 210,men det var pga vægten og IKKE motor de skulle have mere,samt hvis uheldet var ude så er den betydligere dyrere i diverse plade og reservedele.

Hvis ikke vi igen snakkes så rigtigt godt nytår.

MVH
BASSE
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vedligeholdelse af ml 320 cdi

Indlæg af BWJ »

Hvad med at bytte med Sand, denne er vist ikke så ringe endda http://www.sand-jensen.dk/biler/soeg-bi ... =263812785 :D
ZOOM ZOOM.
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Vedligeholdelse af ml 320 cdi

Indlæg af basse »

HEJ BWJ

Vi har set den,og ja den ser ok ud,men vi vil IKKE have en stc,men TAK for linket.

Han har også den anden 320 cdi,men til den pris uanset km tal ,ja så ville jeg finde en 212,da der er ved at være en del derude,til priser der er til at overkomme,

Vi har overvejet og køre omkring Allan Hansen i daugård,da han har et par spændende emner,men om han er til og tale med ,samt om det er ok sted at handle,ja det ved jeg ikke,men det koster ikke noget og se på de par stk vi har i kikkerten.

Men det VIGTIGSTE lige nu er og få 210 til at opføre sig som en mb nu skal,jeg kunne blot sælge den med den garanti på 1 år på gearkassen og så vende ryggen til,men hvis og såfremt der skulle være problemer,med den nye vogn,skulle vi gerne kunne vende tilbage,med god samvittighed.

Vi vil heller ikke blot forære vores egen væk,da den er i UNIK stand ,så alt under 80.000 kr i bytte pris ,ja så er vi gået uanset hvem det er.

Som en lille sidebemærkning,er jeg sikker på ALT det postyr vedr vores gearkasse IKKE er en dårligt renoveret kasse,men derimod FEJL ved montering,men det må tiden vise.det er hvad andre siger lige nu,da det kun er SMÅ men irriterende fejl den laver nu,og kun ved visse hastigheder :roll:

Tak for input BWJ,hvis du finder andre så bare smid et link op,desværre har jeg ikke en skid forstand på hvordan jeg kan henvise til dem jeg mener,men kig selv på Allan Hansens hjemmeside :oops:

MVH
BASSE
Besvar