Er dette en and... eller sandt

Alt vedrørende teknik
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af basse »

Hej i 2

Til E 270 2001

Du skriver noget vedr programmering af gear,jeg mener at have læst et indlæg på et tidspunkt,der beskriver noget med man kan placerer en person i bilen og så,under kørsel,programmere bilens gear til at skifte på de rigtige tidspunkter,er dette korrekt :?:

Jeg har også en eller anden ide om ,trods andres udsagn,det evt er et spørgsmål om justeringer,eller en lock-up ventil der hænger.
Misforstå mig IKKE jeg vil ikke spille klogerer end de specialister der indtil nu har dømt converteren død,men det er f..... bittert igen igen og skulle have det hele afmonteret hvis det istedet var en bagatel.

Du skriver noget vedr en DYNAMISK TEST :roll: er det noget der skal laves hos en specialist :?:
Håber ikke du er ved at dø af grin :D :D :D ,men hvad ved jeg.

Til BWJ
Håber ikke ,men er taknemlig,du mister din nattesøvn over min bil :D

Fedt link du henviser til,men som jeg læser det har hans bil bla fejl 114,min viste IKKE fejl på mb tester,men ja det minder MEGET om mine problemer,burde tester så ikke have skrevet det :?:

Du skriver også noget vedr gearshift adjusment,er det noget man gør inde i gearkassen,eller efter montering :?:
Som jeg også skrev til E 270 2001 håber ikke du griner din r.. i laser og tænker hold k... en klaphat,ved han ikke det :roll:
Det er TOTALT vildt med alle de ting der kan være skyld i dårligt gearskift,så ALT det tekniske ja der er jeg BLANK sorry :oops:

Du skriver også noget vedr lock-up ventil,den har de andre OGSÅ nævnt,og efter at have læst andre indlæg vedr dette,må jeg sige det er et rigtigt godt bud.
Mit,i nogens øjne,dumme spørgsmål er nu.
Sidder den ikke inde i gearkassen,grunden til dette er så burde den da havde været skiftet eller hvad,men ok man ved sgu snart ikke hvad der lavet inde i den gearkasse og converte,jeg har INGEN chance for at checke det.

Den lock-up ventil er måske den der sidder på ventilhuset,som iflg min faktura er NYT og ORGINALT med ny printplade.

Til sidst nævner du noget om en lock-up kobling der kan være defekt igen ......hjælp...... hvor sidder den. :roll:

Jeg har idag prøvet ALLE former for kørselsmønster,og det er KUN når bilen for noget at leve af,jo mere jeg presser den jo mere TYDELIGT er fejlen ved skiftet fra 4 til 5.
Ved fuld acceleration fra stående til den rammer 5 gear er det TOTALT tosset,den ved ikke om den er i gear,sådan føles det
Ved hurtigt acceleration frå stående ,med speeder pedal DET SAMME STED ca 3500 til 4000 omdr igen filer den ved sidste gearskift,og hopper til sidst i hak.
Ved normal kørsel blandet landevej og by,er der INGEN mærkbar fejl ,her taler vi 1000 til 1500 omdr,altså blød hat kørsel :D

Det er dette der undre mig hvorfor f..... er det KUN ved en slags hastighed og kørselsmønster der er BØVL :roll: :roll: :roll:

Men 1000 TAK til jer begge ,det er VIRKELIGT FEDT at hører jeres foreslag,er bare p..... ked af i ikke kan opleve det,så ville jeg ikke føle mig som palle alene i verden. :D :D

Hvis i har yderligere så skriv ENDELIG alle foreslag bliver lagt i posen,til jeg skal til Sand Jensen,og det ville da være fedt hvis det er BARE ET af de ting i mener der kunne være problemet,det ville lette deres fejlsøgning på bilen

MVH
BASSE
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af BWJ »

Hej igen.

Du skriver om mange ting som jeg skulle have skrevet om, meeen ikke det hele har jeg underholdt med :D
Lockup ventilen sidder i gearkassen, og styrer oliestrømmen til lockup´en i converteren, se denne forklaring http://www.youtube.com/watch?v=jKh0lR8grZs, jeg syntes det er tankevækkende at gear adaptioner ikke er rettet ind efter fab. indstillinger (nye dele), - for det er de ikke vel ???.
Som minimum burde adaptioner indkøres under kørslen med tester så kunde er tilfreds.
For at udelukke at det skulle være en lockupfejl kan lockup slås fra under kørsel med tester, og så skulle fejl være væk.
ZOOM ZOOM.
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af basse »

HEJ BWJ

Så må du undskylde,men både dig og E 270 2001,havde begge nogle indlæg,så om du eller en anden har sagt det ,er jeg ked af det var IKKE for og udstille dig eller betvivle dine ideer.....SORRY..... :oops: :oops:

Jeg æder bare det hele råt,da det er gode indlæg.

Vedr det ,,,,,DU,,,,, :D :D :D :D spørger om .

Jeg har ingen ide om de har kørt nye adaptioner ind på gesrkassen,men går ud fra efter alle de brølerer,i Flensborg ,de har gjort ALT efter forskrifter,men igen jeg ved det simpelthen ikke,men har en mistanke om de IKKE har tænkt på det.

Jeg kunne godt få Hessel til at undersøge det ,og evt nulstille den på tester,efter nytår,men jeg har IKKE den store lyst til og betale for en fejlfinding på deres værksted da det sikkert koster en mindre snemand.
Misforstå mig ikke fejlen SKAL findes og udbedres,men det må blive på Sands regning,eller en ok melding på de betaler Hessel for at gøre det,men det tvivler jeg STÆRKT på de vil.

Tak for henvisning til you-tube vedr converter,det var en rigtig indisk ingeniør hva :) :) :) :)

MVH
BASSE
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af E 270 2001 »

Havde de ikke indrømmet at der var noget galt :idea:
Er der monteret original converter :?:
( sjovt at det først kom efter en uge )

de skal kontrollere at det er den rigtige styring, og om alt er indstillet og opdateret :!:

Nu er det da snart så langt ude, at de skal komme med lånebilen til dig :shock:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af E 270 2001 »

Dokument fra nedenstående post: No lock up on this document for the 7G see pge16 no lockup
http://www.mercedestechstore.com/pdf...9%20062504.pdf

Post: http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/4 ... -up-2.html

These lock up clutches are controlled electronically with 30 variants of the 722.6 box and 30 different control box you can only work out what yours does by studying your own set up

The torque converter on a 722.6 box uses an proportional annular valve to pass fluid either to the torque converter or to the lock-up clutch in any of the top three gears.
This can give any condition of lock varying from fully unlocked to fully locked depending on how much of the converter fluid is passed to the clutch instead.
To obtain lock-up the vehicle needs to be moving at a good speed with very little output from the engine.
All the gearboxes are basically the same gearbox with different gear ratios and maximum torque capabilities.

Lidt læsning :wink:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af basse »

Hej E 270 2001

Se det er læsning der er til at forstå,ISÆR det du har skrevet uden om link,må sige det er PRÆCIS det jeg mener,nemlig at det KUN er noget l.... jo mere,og hårdere jeg accelerer,og som jeg læser det er det DER man kan mærke om converteren og lock-up ventil virker som den skal,er DU ENIGE..... :?: :?:

Jeg har IKKE haft tid til at læse de link du har smidt op,da jeg som du nok har regnet ud,arbejder om natten,men glæder mig. TAK TAK

Du har ret det er sgu mærkeligt jeg først opdagede det ca 1 uge efter jeg hentede bilen,men i et en mine MANGE indlæg,vedr gearkasse renovering :roll: :roll: :roll:
sagde jeg også jeg mente,og troede jeg mærkede noget mærkeligt,men slog det hen,med det nok bare var et spørgsmål om indkøring af kørselsmønster.

Så det har SIKKERT altid været noget l... og konen kom med en mulig ide imorges,ja du hørte rigtigt konen :D :D .
Lige før jeg lå rigtigt mærke til det gav gearekassen en ordenligt KLONK v nedgearing ,ligesom gl dage,men har KUN gjort det den ene gang,men kort derefter var det vi rigtgt lå mærke til problemet,om det har noget at gøre med det ,ja det ved jeg IKKE.

Det skal lige siges jeg har IKKE hørt fra Sand Jensen da de først er tilbage fra ferie den 2 januar,så de har IKKE haft mulighed for at forholde sig til mine problemer endnu,men jeg har mailet til værkfører Bjarne Rasmussen,så han er advaret :twisted: :twisted: inden jeg ringer til dem,så hvad udfaldet bliver ,ja det må stå hen i det uvisse,men jeg forventer de ordner det,UDEN beregning da jeg har FULD garanti på alt i 1 år.

Jeg har MANGE spørgsmål til dem bla som du skriver om adativ reset ,indkøring osv osv,og NEJ gearkasse og converter er IKKE originale KUN ventilhus og printplade,men vi har talt om vi nu KUN vil have en original converter i ,så må vi betale den difference der er på den de har smidt i,og den originale,vi gider ikke mere ballade nu.
Forskellen i kr og øre vil jeg tro er ca 3 til 4000 kr,da jeg ved en ORIGINAL koster ca 9000 kr incl alt ved Hessel,så må vi tage den på vores skuldre,men så ved vi også det SKAL og ALTID vil være ok.

1000 tak for dine GODE links,ideer,,og alt andet ,det er f.... dejligt du gider,jeg skylder en lille en,hvis vi en dag mødes :D :D :D

MVH
BASSE
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af E 270 2001 »

Det er muligt, at der er noget elektronik, der IKKE stemmer overens :idea:

Du må vel til at vende dig til at køre BMW :wink:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af basse »

hEJ E270 2001

ja det er da muligt det er noget eletrisk,men som værkføren hos Hessel sagde,så skal mb tester KUN tages som en guideline IKKE et facit,og da bilen efter og have fået rester på meldte den som sagt INGEN fejl.
Derfor kan der sagtens være andre fejl men med 90 procents sikkerhed er det IKKE noget eletrisk,men mekanisk,det var hans ord,og som jeg skrev var hans bud enten converter eller lock-up ventil.
Hans 2 guruer :) :) ,der før har hjulpet mig med denne sag,kommer efter nytår så har vi en aftale om jeg kører derover,INDEN jeg taler med Sand Jensen,så har jeg et nogenlunde overblik over hvad der er galt nu :roll: :roll: :roll:

Og til dit sjove ha ha ha input vedr Bmw,så kan jeg love dig en ting ALDRIG om du så gav mig en ,nå jo men så var det for at sælge den.
Den nye 3 serie som jeg havde,var da ok men efter ca 3uger er det utroligt at en bil fra 2002 er SÅ MEGET BEDRE vedr kørekomfort,så det eneste possitive var vi blev endnu gladere for det vi har,men som du sikkert ved har dette .....eventyr,,,,,gjort vi,når bilen er ok,vil sælge den,da jeg IKKE gider mere.
Så selvom bilen igen kommer til at køre som den skal,ja så er det tid til andre for glæde af den.

Allan Hansen har en 280 model 211 benziner til 229.900.kr den har vi prøvet,og må sige den er f..... både flot og kører perfekt,vi har givet et bud,og han vil prøve vores når den er ok,så må vi se,men hans bud på vores var UDEN og se den ca 65000 kr dette sælger jeg den IKKE til minimum 80.000 kr ellers NO DEAL.

MVH
BASSE
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af basse »

Hej alle

Så er der kommet en slutning på dette forløb.

Jeg skriver det under min oprindelige renovering af gearkasse og converter da det er en længere historie.

BASSE
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af tømreren »

Åhh nej, så skal vi IGEN sidde op hele natten og vente i spænding på dit indlæg!! :wink:

Man får da heller ingen nattesøvn når man kører Mercedes med automatgear..... :? :D

(man må hellere huske masser af 'smiley'er så ingen bliver fornærmede.....)
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af basse »

Tømreren

Rolig nu havde skrevet et langt indlæg men da det skulle udføres kunne jeg f.... ikke få det sendt,men er på vej,du skal bare sige din mening min ven,er der nogen der ikke kan tage det så er det deres problem,jeg er ligeglad :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

BASSE
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af tømreren »

Ja, heldigvis tager de fleste både positiv og negativ kritik, sarkastisk eller alvorlig, med sindsro og/eller et smil. Men ikke alle herinde har jeg erfaret....

Men jeg er sikker på de fleste faste brugere herinde nu er, endog meget, spændte på hvordan du har fået afsluttet dit gearkasse problem.

For øvrigt har jeg også et par gange oplevet et indlæg ikke kan udføres. Det er meget trist hvis det er af længere karakter og man så skal begynde forfra....

God nat.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar