Er dette en and... eller sandt

Alt vedrørende teknik
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Er dette en and... eller sandt

Indlæg af basse »

Hej alle

Som de fleste nok ved har jeg problemer med min gearkasse.....se andet indlæg.....nu har jeg læst mig frem til at en gearkasse GODT kan virke helt ok,ned en form for kørseslsmønster,men hvis ens mønster ændre sig,og gearkassen så IKKE skifter optimalt kan det være et tegn på en fejl på enten bil eller gearkasse,converter.

Grunden til dette spørgsmål er flg
Efter udskiftning kørte bilen helt fint,men efter ca 1 uge begyndte den at glide ved skift fra 4 til 5 gear.
Da jeg nu har kørt 3 dg mere har jeg lagt mærke til den,når jeg kører i byen ,eller blot triller afsted er ALT tilsyneladen ok,den skifter ok.
Når jeg så giver den noget og leve af ,i ved hvad jeg mener, :D ,eller køre på motorvejen så kommer problemet igen den glider v gearskitf.

Jeg har fundet frem til at det evt en en eletrisk fejl eller et indstillingsproblem vedr gearkassen,der kan være skyld i dette og IKKE en dårlig renoveret gearkasse eller defekt converter.

Og de herrer dette er IKKE en joke ,jo det kan det selvfølgelig godt være med det firma der skrev det på deres hjemmeside,under montering og problemer med automatgearkasse,men INDEN jeg igen igen kører til Sand Jensen,og de skal lede efter fejl,kan det så være en forkert montering af gearkasse osv der er skyld i alle mine problemer.

Da jeg nu har fået ...2.... nyrenoveret gearkasser og convertere,mener jeg der er større chance for 7 rigtige i lotto,end dette scenario,hvor de begge skulle være dårligt renoveret.

Hvis nogen har hørt om dette så skriv venligt,jeg er selv skeptisk,men er nu kommet dertil hvor ALT f...... snart er muligt :roll:

MVH
BASSE
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af E 270 2001 »

Korrekt oliestand :?: ( burde være ok )

Hvad mener du med glider :?: ( her læser jeg det som under ekstrem belastning - i det at du skriver at den ellers er OK normalt )
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af gutman »

Har du prøvet selv at nulstille gearkassen
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af E 270 2001 »

gutman skrev:Har du prøvet selv at nulstille gearkassen
Burde ikke have noget at gøre med at den glider :idea: ( hvis det er den gør :?: )
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
jonsson
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. aug 2013, 19:25

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af jonsson »

Halløj basse, har haft problemer med vores gearkasse når den var kold( E220 CDI fra 07) efter et par besøg hos MB i Herlev ,blev konklusionen anden gearkasse + ny conveter pris side 50000 , vi fulgte et råd fra tidligere debat forum!og kørte bilen til gearkasse specialist i Dortmund, det tog 6 timer, så havnede vi en nyrenoverede gearkasse + ny converter med garanti?vi har kørt små 6000 km med den " nye gearkasse" og der er pt ikke opstået nogle problemer endnu, den køre suverænt.før vi tog til Dortmund ,fik vi et tilbud på rep. På små 12000DK, prisen holdt ! Mvh John
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af tømreren »

jonsson skrev:Halløj basse, har haft problemer med vores gearkasse når den var kold( E220 CDI fra 07) efter et par besøg hos MB i Herlev ,blev konklusionen anden gearkasse + ny conveter pris side 50000 , vi fulgte et råd fra tidligere debat forum!og kørte bilen til gearkasse specialist i Dortmund, det tog 6 timer, så havnede vi en nyrenoverede gearkasse + ny converter med garanti?vi har kørt små 6000 km med den " nye gearkasse" og der er pt ikke opstået nogle problemer endnu, den køre suverænt.før vi tog til Dortmund ,fik vi et tilbud på rep. På små 12000DK, prisen holdt ! Mvh John
Uha, jeg kender én der absolut IKKE vil høre om han burde være kørt til Dortmund..... :?

For øvrigt har jeg ikke en disse forstand på det du skriver om 'basse', men jeg håber fejlen ved gearskift der glider, skyldes en banalitet så du snart bliver RIGTIG glad igen :D

Glædelig bagjul og snart godt nytår :D

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af basse »

Hej GUTMAN

Jep er nulstillet BÅDE manuelt og idag med Mb tester .....UDEN RESULTAT......

Johnson

1000 Tak for dit gode råd,men hvis du læser indlægget vedr renovering af gearkasse og converter,vil du se hvorfor det ikke er aktuelt,men ok det kunne du jo ikke vide.og JA det er mig....BASSE.... der har skrevet om mine oplevelser :roll:

Tømreren

HA HA HA HA hvordan kan du dog sige det :D ,Tyskland er da et skønt sted...ironi kan forekomme...man skal bare over grænsen og FORBI Flensborg,så er alt sikkert godt nok,men desværre kom jeg ikke længerer :D

E270 2001

Det jeg mener er ,når jeg kører stille og roligt er alt ok vedr skift,men starter jeg fra nul eller accelerer op med ca 1800 2000 omdr,så sker der det når den skifter fra 4 til 5 gear den tøver,skifter så men IKKE helt for så at falde ca 200 omdr,og først nu er den i gear,jeg ved det er p..... svært at forklare,men jeg har idag været ved Hessel hvor værkføreren kørte en tur,og derefter ved ham der har lavet bilen de siger BEGGE ja der er en fejl ,og da 5 gear sidder i converteren,hvilket jeg ikke vidste noget om,og ALLE andre gearskift er ok,er den en anden converter der skal til. :roll:

Det er som om den IKKE falder i hak første gang den skifter,men efter ca 10 15 sek hvor den lyder som om den stadig accelerer,ja så falder den ca2-300 omdr,og først nu lyder og kører den som den skal i 5 gear.

De er nu op til Sand Jensen og Bjarne at beslutte hvad der skal ske fremad,men som i nok ved er min tålmodighed slut,derfor har jeg tænkt mig at forlange en ORIGINAL mercedes converter på ,da den er skiftet 2 gange uden resultat,så må jeg betale den difference der er på en fra Tyskland,men nu får de lov til at komme med udspillet ,jeg har 1 års fuld garanti,så det er deres problem,men jeg vil IKKE have flere renoveret fra det firma de bruger :twisted:

Håber dette hjalp lidt på forklaring,og ja olien er ok,men det er også kun 14 dg siden den blev påfyldt og bilen drypper ikke,men er helt tæt.

TAK for jeres input
Godt nytår til jer alle

MVH
BASSE
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af BWJ »

Det med den falder ca 200 omdr. ved omkr. 1800-2000 omdr. efter acceleration, det er da meget normalt det er jo lock-up der står til og fra, lige som en slags "overgear". 8)
ZOOM ZOOM.
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af basse »

Hej BWJ

Som jeg skrev er det p.... svært at forklare UDEN man har prøvet det ,men BEGGE de personer der idag har været ude i den siger UDEN TØVEN dette er ikke et normalt gearskift.
Som jeg skrev er det som om når man skifter fra 4 til 5 så glider den ,den står IKKE så skarpt i gearskift som ved ALLE de andre 1 2 3 4 skift.

Den skal jo ikke først tage omdr,for så at skifte men stadig lyde presset,for så til sidst at falde 2 til 300 omdr,dette er vel og mærke med speeder på SAMME sted altså ingen yderligere accelleration.

Men igen jeg forstår din skeptisk.men hvis du mrk det vil du også sige det ikke er ok.den gl gearkasse der sad deri før hele dette cirkus startede ,stod knivskarpt hele tiden så jeg ved godt hvordan den SKAL skifte,og når 2 andre ,der ved hvad de har med og gøre siger det samme ,ja så er der noget om det.

Den bedste måde og forklare det på er det er som om den KUN skifter halvt,tøver og så efter lidt tid så at falde i hak :roll:

Det der bare er irriterende er det er mest mærkbart ved ca1800 omdr og op,i byen ved stille kørsel mærker du det næsten ikke,så en forandring af kørselsmønster ja så er der ged i l....

Jeg har ikke købt en gearkasse og converte der KUN skifter nogenlunde ved bykørsel,så vores bud ny converter eller måske noget andet men star tester ved Hessel viser INGEN fejl overhovedet.

Jeg håber dette gjorde dig lidt klogerer,men som jeg sagde hvis ikke kan jeg godt forstå det ,det er UMULIGT og forklare uden prøvetur.

Tak for input
MVH
BASSE
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af E 270 2001 »

Kan det være programmeringen af 4-5 gear den er galt med :?: Hvis den glider, er den ikke sikker på data :?: :idea:

5 gear er vel direkte overførsel - altså 1 til 1 :?:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af BWJ »

basse skrev:Hej BWJ

Som jeg skrev er det p.... svært at forklare UDEN man har prøvet det ,men BEGGE de personer der idag har været ude i den siger UDEN TØVEN dette er ikke et normalt gearskift.
Som jeg skrev er det som om når man skifter fra 4 til 5 så glider den ,den står IKKE så skarpt i gearskift som ved ALLE de andre 1 2 3 4 skift.

Den skal jo ikke først tage omdr,for så at skifte men stadig lyde presset,for så til sidst at falde 2 til 300 omdr,dette er vel og mærke med speeder på SAMME sted altså ingen yderligere accelleration.

Men igen jeg forstår din skeptisk.men hvis du mrk det vil du også sige det ikke er ok.den gl gearkasse der sad deri før hele dette cirkus startede ,stod knivskarpt hele tiden så jeg ved godt hvordan den SKAL skifte,og når 2 andre ,der ved hvad de har med og gøre siger det samme ,ja så er der noget om det.

Den bedste måde og forklare det på er det er som om den KUN skifter halvt,tøver og så efter lidt tid så at falde i hak :roll:

Det der bare er irriterende er det er mest mærkbart ved ca1800 omdr og op,i byen ved stille kørsel mærker du det næsten ikke,så en forandring af kørselsmønster ja så er der ged i l....

Jeg har ikke købt en gearkasse og converte der KUN skifter nogenlunde ved bykørsel,så vores bud ny converter eller måske noget andet men star tester ved Hessel viser INGEN fejl overhovedet.

Jeg håber dette gjorde dig lidt klogerer,men som jeg sagde hvis ikke kan jeg godt forstå det ,det er UMULIGT og forklare uden prøvetur.

Tak for input
MVH
BASSE

Efter at have sovet på det :D , så kan det jo sagtens være lock-up ventilen der hænger, herom er der flere tråde på nettet - det skulle generere en fejl "114" så gearkassen ikke ved hvilket gear den er i.
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... ck-up.html
ZOOM ZOOM.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af E 270 2001 »

Så vil den jo gøre det i alle gear :!:

Men Basse skriver at der gik en uge før den gjorde det :idea: Fejlkodeudlæsning som det første, og hvis der er fejl, skal det laves. De er vel dygtige nok til at lave en dynamisk test af bilen :?:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af BWJ »

E 270 2001 skrev:Så vil den jo gøre det i alle gear :!:

Men Basse skriver at der gik en uge før den gjorde det :idea: Fejlkodeudlæsning som det første, og hvis der er fejl, skal det laves. De er vel dygtige nok til at lave en dynamisk test af bilen :?:

:?: Lock-up er kun 5 Gear
ZOOM ZOOM.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af E 270 2001 »

Nu ved jeg ik lige hvilken type der er monteret :roll:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Er dette en and... eller sandt

Indlæg af BWJ »

E 270 2001 skrev:Nu ved jeg ik lige hvilken type der er monteret :roll:

Okay, den står 1:1 :D
ZOOM ZOOM.
Besvar