Re: Er dette en and... eller sandt
: 28. dec 2013, 23:52
Hej i 2
Til E 270 2001
Du skriver noget vedr programmering af gear,jeg mener at have læst et indlæg på et tidspunkt,der beskriver noget med man kan placerer en person i bilen og så,under kørsel,programmere bilens gear til at skifte på de rigtige tidspunkter,er dette korrekt
Jeg har også en eller anden ide om ,trods andres udsagn,det evt er et spørgsmål om justeringer,eller en lock-up ventil der hænger.
Misforstå mig IKKE jeg vil ikke spille klogerer end de specialister der indtil nu har dømt converteren død,men det er f..... bittert igen igen og skulle have det hele afmonteret hvis det istedet var en bagatel.
Du skriver noget vedr en DYNAMISK TEST er det noget der skal laves hos en specialist
Håber ikke du er ved at dø af grin ,men hvad ved jeg.
Til BWJ
Håber ikke ,men er taknemlig,du mister din nattesøvn over min bil
Fedt link du henviser til,men som jeg læser det har hans bil bla fejl 114,min viste IKKE fejl på mb tester,men ja det minder MEGET om mine problemer,burde tester så ikke have skrevet det
Du skriver også noget vedr gearshift adjusment,er det noget man gør inde i gearkassen,eller efter montering
Som jeg også skrev til E 270 2001 håber ikke du griner din r.. i laser og tænker hold k... en klaphat,ved han ikke det
Det er TOTALT vildt med alle de ting der kan være skyld i dårligt gearskift,så ALT det tekniske ja der er jeg BLANK sorry
Du skriver også noget vedr lock-up ventil,den har de andre OGSÅ nævnt,og efter at have læst andre indlæg vedr dette,må jeg sige det er et rigtigt godt bud.
Mit,i nogens øjne,dumme spørgsmål er nu.
Sidder den ikke inde i gearkassen,grunden til dette er så burde den da havde været skiftet eller hvad,men ok man ved sgu snart ikke hvad der lavet inde i den gearkasse og converte,jeg har INGEN chance for at checke det.
Den lock-up ventil er måske den der sidder på ventilhuset,som iflg min faktura er NYT og ORGINALT med ny printplade.
Til sidst nævner du noget om en lock-up kobling der kan være defekt igen ......hjælp...... hvor sidder den.
Jeg har idag prøvet ALLE former for kørselsmønster,og det er KUN når bilen for noget at leve af,jo mere jeg presser den jo mere TYDELIGT er fejlen ved skiftet fra 4 til 5.
Ved fuld acceleration fra stående til den rammer 5 gear er det TOTALT tosset,den ved ikke om den er i gear,sådan føles det
Ved hurtigt acceleration frå stående ,med speeder pedal DET SAMME STED ca 3500 til 4000 omdr igen filer den ved sidste gearskift,og hopper til sidst i hak.
Ved normal kørsel blandet landevej og by,er der INGEN mærkbar fejl ,her taler vi 1000 til 1500 omdr,altså blød hat kørsel
Det er dette der undre mig hvorfor f..... er det KUN ved en slags hastighed og kørselsmønster der er BØVL
Men 1000 TAK til jer begge ,det er VIRKELIGT FEDT at hører jeres foreslag,er bare p..... ked af i ikke kan opleve det,så ville jeg ikke føle mig som palle alene i verden.
Hvis i har yderligere så skriv ENDELIG alle foreslag bliver lagt i posen,til jeg skal til Sand Jensen,og det ville da være fedt hvis det er BARE ET af de ting i mener der kunne være problemet,det ville lette deres fejlsøgning på bilen
MVH
BASSE
Til E 270 2001
Du skriver noget vedr programmering af gear,jeg mener at have læst et indlæg på et tidspunkt,der beskriver noget med man kan placerer en person i bilen og så,under kørsel,programmere bilens gear til at skifte på de rigtige tidspunkter,er dette korrekt
Jeg har også en eller anden ide om ,trods andres udsagn,det evt er et spørgsmål om justeringer,eller en lock-up ventil der hænger.
Misforstå mig IKKE jeg vil ikke spille klogerer end de specialister der indtil nu har dømt converteren død,men det er f..... bittert igen igen og skulle have det hele afmonteret hvis det istedet var en bagatel.
Du skriver noget vedr en DYNAMISK TEST er det noget der skal laves hos en specialist
Håber ikke du er ved at dø af grin ,men hvad ved jeg.
Til BWJ
Håber ikke ,men er taknemlig,du mister din nattesøvn over min bil
Fedt link du henviser til,men som jeg læser det har hans bil bla fejl 114,min viste IKKE fejl på mb tester,men ja det minder MEGET om mine problemer,burde tester så ikke have skrevet det
Du skriver også noget vedr gearshift adjusment,er det noget man gør inde i gearkassen,eller efter montering
Som jeg også skrev til E 270 2001 håber ikke du griner din r.. i laser og tænker hold k... en klaphat,ved han ikke det
Det er TOTALT vildt med alle de ting der kan være skyld i dårligt gearskift,så ALT det tekniske ja der er jeg BLANK sorry
Du skriver også noget vedr lock-up ventil,den har de andre OGSÅ nævnt,og efter at have læst andre indlæg vedr dette,må jeg sige det er et rigtigt godt bud.
Mit,i nogens øjne,dumme spørgsmål er nu.
Sidder den ikke inde i gearkassen,grunden til dette er så burde den da havde været skiftet eller hvad,men ok man ved sgu snart ikke hvad der lavet inde i den gearkasse og converte,jeg har INGEN chance for at checke det.
Den lock-up ventil er måske den der sidder på ventilhuset,som iflg min faktura er NYT og ORGINALT med ny printplade.
Til sidst nævner du noget om en lock-up kobling der kan være defekt igen ......hjælp...... hvor sidder den.
Jeg har idag prøvet ALLE former for kørselsmønster,og det er KUN når bilen for noget at leve af,jo mere jeg presser den jo mere TYDELIGT er fejlen ved skiftet fra 4 til 5.
Ved fuld acceleration fra stående til den rammer 5 gear er det TOTALT tosset,den ved ikke om den er i gear,sådan føles det
Ved hurtigt acceleration frå stående ,med speeder pedal DET SAMME STED ca 3500 til 4000 omdr igen filer den ved sidste gearskift,og hopper til sidst i hak.
Ved normal kørsel blandet landevej og by,er der INGEN mærkbar fejl ,her taler vi 1000 til 1500 omdr,altså blød hat kørsel
Det er dette der undre mig hvorfor f..... er det KUN ved en slags hastighed og kørselsmønster der er BØVL
Men 1000 TAK til jer begge ,det er VIRKELIGT FEDT at hører jeres foreslag,er bare p..... ked af i ikke kan opleve det,så ville jeg ikke føle mig som palle alene i verden.
Hvis i har yderligere så skriv ENDELIG alle foreslag bliver lagt i posen,til jeg skal til Sand Jensen,og det ville da være fedt hvis det er BARE ET af de ting i mener der kunne være problemet,det ville lette deres fejlsøgning på bilen
MVH
BASSE