E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Alt vedrørende teknik
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af Zoom »

BWJ skrev:UUPS, sorry, troede det var en E220 (170 HK/ 400 NM) , men ja, mener også at "den lille" har S/C knap.
Men vælg 170 hk. -
Jeg er nu godt tilfreds med accelerationen i min Octavia, så hvis en E200 med 136 HK / 360 Nm kan ramme noget der ligner det samme, så er jeg helt tilfreds.

Min økonomi er desværre ikke til at købe en brugt bil til over 500.000 og jeg vil helst ikke have en der har kørt 250K+ kilometer - jeg vil hellere have en der har kørt som leasingbil med 95K på klokken og som samtidig er lettere at forsikre - jeg har fået et tilbud på kr. 8.036 om året, hvilket jeg synes er pænt rimeligt, for en bil til en nypris der ligger på det dobbelte af min Octavia :) endda er selvrisikoen sat ned til kun kr. 2000...

/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af BWJ »

Zoom skrev:
BWJ skrev:UUPS, sorry, troede det var en E220 (170 HK/ 400 NM) , men ja, mener også at "den lille" har S/C knap.
Men vælg 170 hk. -
Jeg er nu godt tilfreds med accelerationen i min Octavia, så hvis en E200 med 136 HK / 360 Nm kan ramme noget der ligner det samme, så er jeg helt tilfreds.

Min økonomi er desværre ikke til at købe en brugt bil til over 500.000 og jeg vil helst ikke have en der har kørt 250K+ kilometer - jeg vil hellere have en der har kørt som leasingbil med 95K på klokken og som samtidig er lettere at forsikre - jeg har fået et tilbud på kr. 8.036 om året, hvilket jeg synes er pænt rimeligt, for en bil til en nypris der ligger på det dobbelte af min Octavia :) endda er selvrisikoen sat ned til kun kr. 2000...

/Thomas
En 136 Hk kan sagtens matche acceleration mm på skodaen, ingen tvivl der.
I hvad prisleje opererer du.
Mht. præmie, hvis du er elitebilist vil den kunne fåes omkr. 6500,-
ZOOM ZOOM.
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af Zoom »

BWJ skrev:
Zoom skrev:
BWJ skrev:UUPS, sorry, troede det var en E220 (170 HK/ 400 NM) , men ja, mener også at "den lille" har S/C knap.
Men vælg 170 hk. -
Jeg er nu godt tilfreds med accelerationen i min Octavia, så hvis en E200 med 136 HK / 360 Nm kan ramme noget der ligner det samme, så er jeg helt tilfreds.

Min økonomi er desværre ikke til at købe en brugt bil til over 500.000 og jeg vil helst ikke have en der har kørt 250K+ kilometer - jeg vil hellere have en der har kørt som leasingbil med 95K på klokken og som samtidig er lettere at forsikre - jeg har fået et tilbud på kr. 8.036 om året, hvilket jeg synes er pænt rimeligt, for en bil til en nypris der ligger på det dobbelte af min Octavia :) endda er selvrisikoen sat ned til kun kr. 2000...

/Thomas
En 136 Hk kan sagtens matche acceleration mm på skodaen, ingen tvivl der.
I hvad prisleje opererer du.
Mht. præmie, hvis du er elitebilist vil den kunne fåes omkr. 6500,-
Jeg har fundet en til lidt under 400K og det er nok der grænsen ligger :)

Jeg kan også få forsikring ned på 6500, men så skal der en ALKA boks i - ikke at jeg har problemer med dette i forbindelse med et uheld eller hvis den bliver stjålet - jeg har ikke lavet en skade på en bil de sidste 16 år og er på super elite trin :) Men jeg kan ikke lide at den laver statistik over min kørsel, så de kan ligge og lave risiko profiler, når jeg ligger på autobahn på vej til Gardasøen, så vil jeg hellere betale lidt mere og beholde min anonymitet ;)
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af Superman »

En stor bil vil joa altid føles større end en lille, det er jo logik. Men hvis du er nervøs for om den er for stor - så tror jeg måske også at den er for stor til dig.

Men kører selv E-Klasse W210 - det er da en stor bil, men ikke noget jeg tænker over overhovedet. Den måtte gerne være større for min skyld. Men vil dog medgive at den kan virke meget stor hvis det er en St. Car!

I forhold til gearkassen er en DSG klart hurtigere i skift og kickdown - men de går også i stykker og jeg synes faktisk det er en ret stressende gearkasse at have med at gøre.. En DSG har ikke den der fornemmelse af at bringe en frem på en lækker måde..

Min far har en Touran med DSG og min mor har en S211 - så jeg har kørt en del med begge opsætninger.

Til dit spørgsmål om en C-Klasse W204 er mere adræt, må det blive et ja. Jeg synes den er udmærket, og den er noget sjovere at køre i på en snoet landevej.. Men en E-Klasse er mere rigtig. Og sikke et skridt på i forhold til en Octavia! Jeg kan ikke loge VAG koncernen, men pige Skoda synes jeg er ganske fornuftigt, så det var ikke for at rakke ned på din nuværende.
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af Zoom »

Superman skrev:En stor bil vil joa altid føles større end en lille, det er jo logik. Men hvis du er nervøs for om den er for stor - så tror jeg måske også at den er for stor til dig.

Men kører selv E-Klasse W210 - det er da en stor bil, men ikke noget jeg tænker over overhovedet. Den måtte gerne være større for min skyld. Men vil dog medgive at den kan virke meget stor hvis det er en St. Car!

I forhold til gearkassen er en DSG klart hurtigere i skift og kickdown - men de går også i stykker og jeg synes faktisk det er en ret stressende gearkasse at have med at gøre.. En DSG har ikke den der fornemmelse af at bringe en frem på en lækker måde..

Min far har en Touran med DSG og min mor har en S211 - så jeg har kørt en del med begge opsætninger.

Til dit spørgsmål om en C-Klasse W204 er mere adræt, må det blive et ja. Jeg synes den er udmærket, og den er noget sjovere at køre i på en snoet landevej.. Men en E-Klasse er mere rigtig. Og sikke et skridt på i forhold til en Octavia! Jeg kan ikke loge VAG koncernen, men pige Skoda synes jeg er ganske fornuftigt, så det var ikke for at rakke ned på din nuværende.
Det er netop en stationcar jeg er ude efter :) Jeg synes ikke nødvendigvis den er stor når man kører på vejen og den var nem at vende/bakke med - super udsyn - men jeg er bare lidt i tvivl om vende radius og længde/bredde "fungerer godt" når man skal rundt i før omtalte parkeringshuse - det vil nok ikke være det første jeg ville køre ind i, hvis jeg skulle ende med at skifte Octavia'en ud med en E200 :)

Når det er sagt, så prøvekørte jeg en Superb Combi, før jeg besluttede mig for en Octavia i 2011 - Superb'en føltes slet ikke særlig meget større at køre i end Octavia'en og jeg valgte udelukkende Octavia fordi jeg kunne få den med DSG gear og alt i udstyr til samme pris som mindste Superb Combi med manuelt gear og næsten intet udstyr...
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af basse »

HEJ ZOOM

Nu vil jeg ikke blande mig i hvilken model du skal vælge,men blot komme med en .....lille,,,,, oplysning til dig.

Jeg kører selv model 210,og har haft en del biler i mit ,efterhånden laaaaange, liv :D og ALLE skulle jeg vænne mig til var anderledes end den forgående.

Jeg mener ikke det du siger om størrelsen på de 2 modeller er noget at vælge ud fra,jeg har undersøgt dem begge og HVIS den bil du idag har altså skodaen er en sedan,og den 212 du ser på ligeledes er en sedan,ja så er forskellen på dem,er du klar.
LÆNGDEN mb 30 cm større
BREDDE mb 8 cm større
HØJDE mb 2 cm større

Så det må være fordi den er anderledes opbygget du FØLER den er mega stor,hvilket som du selv siger,kræver tilvendning,men som andre også siger til dig,du SKAL prøve den MINDST 30 til 45 min på alle slags veje incl motorvej,for på 15 min som du nu har prøvet er bilen ikke engang ordenligt driftsvarm.

Jeg havde selv en skoda superb som lånebil fra Tyskland,og så kan du snakke forskel,der virkede min 210 godt nok liile.

Så hvis jeg var dig ville jeg kigge mig GODT omkring og som andre siger i det mindste prøve den med 170 hk,det er som nat og dag,og det beløb du skal give for den du har prøvet,hvilket jeg ikke ved hvad er,men mon ikke det er ca 250.000 kr til 300.000 kr vi taler om :?: ja så er der MASSER af muligheder derude.

Nå for f..... så kom jeg alligevel til at blande mig i hvad ,jeg mener du skal vælge :oops: nå det går nok ikke :?:

Held og lykke med det hele

MVN
BASSE
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af basse »

ZOOM

Jeg kan se du også evt leder efter en ordenligt forsikring til dytten.

Prøv at ringe til AROS.

Jeg betaler 5800 kr om året for min 210 e 320 cdi med 197 hk,men det kræver du er elitebillist og samler ALLE dine forsikringer der,men så er vilkårene også gode,de kan godt være svære at forhandle med ,da du IKKE må have haft NOGEN form for skader de sidste 5 år på nogen af dine policer,det var hvad jeg fik og vide.

Derudover må din første bil ved dem ikke have mere end max 200 hk,men når de kender dig er der ingen grænser.

MVH
BASSE
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af Zoom »

basse skrev:HEJ ZOOM

Nu vil jeg ikke blande mig i hvilken model du skal vælge,men blot komme med en .....lille,,,,, oplysning til dig.

Jeg kører selv model 210,og har haft en del biler i mit ,efterhånden laaaaange, liv :D og ALLE skulle jeg vænne mig til var anderledes end den forgående.

Jeg mener ikke det du siger om størrelsen på de 2 modeller er noget at vælge ud fra,jeg har undersøgt dem begge og HVIS den bil du idag har altså skodaen er en sedan,og den 212 du ser på ligeledes er en sedan,ja så er forskellen på dem,er du klar.
LÆNGDEN mb 30 cm større
BREDDE mb 8 cm større
HØJDE mb 2 cm større

Så det må være fordi den er anderledes opbygget du FØLER den er mega stor,hvilket som du selv siger,kræver tilvendning,men som andre også siger til dig,du SKAL prøve den MINDST 30 til 45 min på alle slags veje incl motorvej,for på 15 min som du nu har prøvet er bilen ikke engang ordenligt driftsvarm.

Jeg havde selv en skoda superb som lånebil fra Tyskland,og så kan du snakke forskel,der virkede min 210 godt nok liile.

Så hvis jeg var dig ville jeg kigge mig GODT omkring og som andre siger i det mindste prøve den med 170 hk,det er som nat og dag,og det beløb du skal give for den du har prøvet,hvilket jeg ikke ved hvad er,men mon ikke det er ca 250.000 kr til 300.000 kr vi taler om :?: ja så er der MASSER af muligheder derude.

Nå for f..... så kom jeg alligevel til at blande mig i hvad ,jeg mener du skal vælge :oops: nå det går nok ikke :?:

Held og lykke med det hele

MVN
BASSE
Hej Basse,

Skoda'en er en Combi (stationcar), ligesom den E200 jeg har kigget på :)

Den E200 jeg har i søgelyset koster kr. 399.900, men den er også fra 01/2011 og har kun kørt 95.000 - jeg tør ikke hoppe på en frikørt taxa - den eneste grund til at jeg overvejer den er, at den har kørt nogenlunde det samme som min nuværende Octavia, så jeg regner med/håber på at den ikke er mere slidt og holder bedre (nu det er en Mercedes til ca. det dobbelte i nyvognspris).

På den anden side overvejer jeg om jeg ikke er bedre tjent med at beholde min Octavia til den er betalt ud om godt 24 måneder - til den tid har den godt nok kørt ca. 170.000, men der burde være en pæn slat til udbetaling til næste bil når jeg sælger den, hvorimod hvis jeg sælger nu (før den er betalt ud) får jeg næsten ingenting - måske 10.000 udover restgælden. Det undrer mig egentlig at markedet er skruet sådan sammen, men selvom jeg gerne ville skifte nu, må jeg nok hellere få ro på bolden og kigge mig om efter en E200 til den tid - så kan jeg måske også få en 2012 model ;)
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af Zoom »

basse skrev:ZOOM

Jeg kan se du også evt leder efter en ordenligt forsikring til dytten.

Prøv at ringe til AROS.

Jeg betaler 5800 kr om året for min 210 e 320 cdi med 197 hk,men det kræver du er elitebillist og samler ALLE dine forsikringer der,men så er vilkårene også gode,de kan godt være svære at forhandle med ,da du IKKE må have haft NOGEN form for skader de sidste 5 år på nogen af dine policer,det var hvad jeg fik og vide.

Derudover må din første bil ved dem ikke have mere end max 200 hk,men når de kender dig er der ingen grænser.

MVH
BASSE
Gælder det med ingen skader på policer også hus forsikring? Var uheldig at have indbrud for ca. 4 år siden, så der fik jeg brug for indbo forsikringen - det kan man jo ikke kalde selvforskyldt, men der var jo desværre ikke en modpart man kunne skyde skylde på ;) hvis der var, havde vedkommende jo nok siddet ind nu ;)
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af basse »

Hej ZOOM

Jeg må være ærlig og sige,det ved jeg ikke,men som den mægler der var herude sagde,så var det en guideline,de altså mæglerne,havde fået fra selskabet,da de på den måde kunne tage de ....gode.... kunder og give dem nogle gode præmier på diverse,men især bil,men jeg er sikker på du sagtens,hvis det er det eneste,kan få et godt tilbud.

Nu ved jegikkehvor i landet du er fra,men tror det er sjælland,så hvad deres priser er der skal være usagt,men kig på deres hjemmeside,og bestil en mægler du kan jo altid sige nej,så ved du også hvilken bil du skal kigge på ,altså model,motorstr,osv,så det passer til jeres budget.

Det skal siges,,,,nej ....JEG er ikke sælger der,men jeg vidste INTET om dem før en kammerat sagde det,og deres betingelser og dækninger er helt i topklasse.
Bla er der på min friskade,ALT glas risiko 500 kr,Bilka buler gratis ,autohjælp 350 kr,og min selvrisiko er kun 2937 kr ved enhver anden skade end de førnævnte.
og det er UDEN bonustab,altså stadig superelite efter skader.

Da jeg er fra den mørke jylland :D :D nærmere betegnet nordjylland,kan jeg ikke sige hvad priserne er andre steder i landet,så du må IKKE hænge mig op på noget det er op til dig selv og evt forhandle med dem.

Held og lykke og godt nytår

MVH
BASSE
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af basse »

ZOOM

jeg glemte at sige de har en priberegner på deres hjemmeside,hvis du bruger den så husk minimum at lave 3 forsikringer hus,indbo,bil osv så får du en billigere pris,men de priser er OGSÅ til forhandling,hvis du vælger at få en mægler ud,igen det er KUN en guideline

BASSE
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af Superman »

Zoom skrev:
Superman skrev:En stor bil vil joa altid føles større end en lille, det er jo logik. Men hvis du er nervøs for om den er for stor - så tror jeg måske også at den er for stor til dig.

Men kører selv E-Klasse W210 - det er da en stor bil, men ikke noget jeg tænker over overhovedet. Den måtte gerne være større for min skyld. Men vil dog medgive at den kan virke meget stor hvis det er en St. Car!

I forhold til gearkassen er en DSG klart hurtigere i skift og kickdown - men de går også i stykker og jeg synes faktisk det er en ret stressende gearkasse at have med at gøre.. En DSG har ikke den der fornemmelse af at bringe en frem på en lækker måde..

Min far har en Touran med DSG og min mor har en S211 - så jeg har kørt en del med begge opsætninger.

Til dit spørgsmål om en C-Klasse W204 er mere adræt, må det blive et ja. Jeg synes den er udmærket, og den er noget sjovere at køre i på en snoet landevej.. Men en E-Klasse er mere rigtig. Og sikke et skridt på i forhold til en Octavia! Jeg kan ikke loge VAG koncernen, men pige Skoda synes jeg er ganske fornuftigt, så det var ikke for at rakke ned på din nuværende.
Det er netop en stationcar jeg er ude efter :) Jeg synes ikke nødvendigvis den er stor når man kører på vejen og den var nem at vende/bakke med - super udsyn - men jeg er bare lidt i tvivl om vende radius og længde/bredde "fungerer godt" når man skal rundt i før omtalte parkeringshuse - det vil nok ikke være det første jeg ville køre ind i, hvis jeg skulle ende med at skifte Octavia'en ud med en E200 :)

Når det er sagt, så prøvekørte jeg en Superb Combi, før jeg besluttede mig for en Octavia i 2011 - Superb'en føltes slet ikke særlig meget større at køre i end Octavia'en og jeg valgte udelukkende Octavia fordi jeg kunne få den med DSG gear og alt i udstyr til samme pris som mindste Superb Combi med manuelt gear og næsten intet udstyr...
Så er den stor, ja. Og SPECIELT når du kommer fra en pap-bil..

Angående venderadius er en baghjulstrukken nærmest altid bedre end en forhjulstrukken. Dvs. at den burde kunne dreje skarpere end din Octavia - sådan umiddelbart i hvert fald.

Kan huske at jeg havde en gammel Felicia som lånebil i en dag, da min 210 skulle have fikset nogle noget nedslidte bremser, den blev jeg nødt til at have en 3-punktsvending i, ved et sted hvor jeg blot skal dreje skarpt i min Mercer.

Igen, jeg tvivler gå meget stærkt på at nogle herindefra har problemer med P-huse.. Det er ligesom alle andre biler, de er blot meget bedre.. :D
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af Zoom »

Superman skrev:
Zoom skrev:
Superman skrev:En stor bil vil joa altid føles større end en lille, det er jo logik. Men hvis du er nervøs for om den er for stor - så tror jeg måske også at den er for stor til dig.

Men kører selv E-Klasse W210 - det er da en stor bil, men ikke noget jeg tænker over overhovedet. Den måtte gerne være større for min skyld. Men vil dog medgive at den kan virke meget stor hvis det er en St. Car!

I forhold til gearkassen er en DSG klart hurtigere i skift og kickdown - men de går også i stykker og jeg synes faktisk det er en ret stressende gearkasse at have med at gøre.. En DSG har ikke den der fornemmelse af at bringe en frem på en lækker måde..

Min far har en Touran med DSG og min mor har en S211 - så jeg har kørt en del med begge opsætninger.

Til dit spørgsmål om en C-Klasse W204 er mere adræt, må det blive et ja. Jeg synes den er udmærket, og den er noget sjovere at køre i på en snoet landevej.. Men en E-Klasse er mere rigtig. Og sikke et skridt på i forhold tiformidabelt - a! Jeg kan ikke loge VAG koncernen, men pige Skoda synes jeg er ganske fornuftigt, så det var ikke for at rakke ned på din nuværende.
Det er netop en stationcar jeg er ude efter :) Jeg synes ikke nødvendigvis den er stor når man kører på vejen og den var nem at vende/bakke med - super udsyn - men jeg er bare lidt i tvivl om vende radius og længde/bredde "fungerer godt" når man skal rundt i før omtalte parkeringshuse - det vil nok ikke være det første jeg ville køre ind i, hvis jeg skulle ende med at skifte Octavia'en ud med en E200 :)

Når det er sagt, så prøvekørte jeg en Superb Combi, før jeg besluttede mig for en Octavia i 2011 - Superb'en føltes slet ikke særlig meget større at køre i end Octavia'en og jeg valgte udelukkende Octavia fordi jeg kunne få den med DSG gear og alt i udstyr til samme pris som mindste Superb Combi med manuelt gear og næsten intet udstyr...
Så er den stor, ja. Og SPECIELT når du kommer fra en pap-bil..

Angående venderadius er en baghjulstrukken nærmest altid bedre end en forhjulstrukken. Dvs. at den burde kunne dreje skarpere end din Octavia - sådan umiddelbart i hvert fald.

Kan huske at jeg havde en gammel Felicia som lånebil i en dag, da min 210 skulle have fikset nogle noget nedslidte bremser, den blev jeg nødt til at have en 3-punktsvending i, ved et sted hvor jeg blot skal dreje skarpt i min Mercer.

Igen, jeg tvivler gå meget stærkt på at nogle herindefra har problemer med P-huse.. Det er ligesom alle andre biler, de er blot meget bedre.. :D
Nu synes jeg du strammer den lidt, når du kaldet min Skoda Octavia for en pap-bil?

Det er en fin bil med masser af plads, der kører formidabelt - man finder ikke noget bedre i det prisleje...
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af basse »

ZOOM

Mit råd ti dig er flg.

Hvis du er det mindste i tvivl,om du skal vente pga restgæld i skodaen,så VENT.

Den dag du skal købe en mercedes eller lign til ca 400.000 kr er det f..... VIGTIGT du første gang vælger den RIGTIGE og ikke hvad du evt har råd til,her tænker jeg på restgæld,byttepris,forsikring,osv.

Hvis du vælger den forkerte ,her tænker jeg bla motorstr,udstyr,osv kan det blive nogle DYRE lærepenge,så kig dig godt omkring og tænk dig godt om.

Den du har kigget på er det den der står hos Per Christensen biler,blot et gæt :D :D
Hvis det er den så ja,den er pæn,godt km tal,men denhar den LILLE motor,samt INTET nævneværdigt udstyr,men igen zoom det er DIG der skal købe den.så hvis du mener det er den rigtige ja så .....go for it....

Vedr jeres lille diskussion vedr skoda,så må jeg BLANKT indrømme,den superb vi lånte hos Sand Jensen i Flensborg,godt nok var den mindste motor der var der i.men hold k... det var en dejlig bil,der blev jeg overrasket.
Det var en bil jeg SAGTENS kunne finde på og købe hvis det ikke skulle være en mercedes,men det skulle være med en større motor end de 105 hk den havde,men komfort og plads var enestående.
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af Superman »

Superman skrev:
Så er den stor, ja. Og SPECIELT når du kommer fra en pap-bil..

Angående venderadius er en baghjulstrukken nærmest altid bedre end en forhjulstrukken. Dvs. at den burde kunne dreje skarpere end din Octavia - sådan umiddelbart i hvert fald.

Kan huske at jeg havde en gammel Felicia som lånebil i en dag, da min 210 skulle have fikset nogle noget nedslidte bremser, den blev jeg nødt til at have en 3-punktsvending i, ved et sted hvor jeg blot skal dreje skarpt i min Mercer.

Igen, jeg tvivler gå meget stærkt på at nogle herindefra har problemer med P-huse.. Det er ligesom alle andre biler, de er blot meget bedre.. :D
Zoom skrev:Nu synes jeg du strammer den lidt, når du kaldet min Skoda Octavia for en pap-bil?

Det er en fin bil med masser af plads, der kører formidabelt - man finder ikke noget bedre i det prisleje...
Jeg henviste til din Citigo..

Basse: Superb er en ganske fin bil, jeg kan godt lide den. Har tilmed også prøvet den et par gange da noget familie har den.. Den har rigtig neget bagsædeplads, men den virker ikke bred og på den måde rummelig som en 210 eller 212 (211'ern er lide mere kompakt).

Men det var slet ikke det som det skulle handle om jo.. I misforstod jo blot hvad jeg skrev angående at forskellen i størrelse er stor fra en minibil til en MB E-Klasse Estate... :-)
Besvar