E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Alt vedrørende teknik
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af E 270 2001 »

"Angående venderadius er en baghjulstrukken nærmest altid bedre end en forhjulstrukken. Dvs. at den burde kunne dreje skarpere end din Octavia - sådan umiddelbart i hvert fald."

Dejligt med baghjulstræk - skarp drejning klares ved et tryk på gaspedalen :lol:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af Zoom »

basse skrev:ZOOM

Mit råd ti dig er flg.

Hvis du er det mindste i tvivl,om du skal vente pga restgæld i skodaen,så VENT.

Den dag du skal købe en mercedes eller lign til ca 400.000 kr er det f..... VIGTIGT du første gang vælger den RIGTIGE og ikke hvad du evt har råd til,her tænker jeg på restgæld,byttepris,forsikring,osv.

Hvis du vælger den forkerte ,her tænker jeg bla motorstr,udstyr,osv kan det blive nogle DYRE lærepenge,så kig dig godt omkring og tænk dig godt om.

Den du har kigget på er det den der står hos Per Christensen biler,blot et gæt :D :D
Hvis det er den så ja,den er pæn,godt km tal,men denhar den LILLE motor,samt INTET nævneværdigt udstyr,men igen zoom det er DIG der skal købe den.så hvis du mener det er den rigtige ja så .....go for it....

Vedr jeres lille diskussion vedr skoda,så må jeg BLANKT indrømme,den superb vi lånte hos Sand Jensen i Flensborg,godt nok var den mindste motor der var der i.men hold k... det var en dejlig bil,der blev jeg overrasket.
Det var en bil jeg SAGTENS kunne finde på og købe hvis det ikke skulle være en mercedes,men det skulle være med en større motor end de 105 hk den havde,men komfort og plads var enestående.
Jeg hæftede mig lige ved bemærkningen "INTET nævneværdigt udstyr" - det er jo også lidt nyt for mig, har intet begreb om hvad der er standard-udstyr i en Mercedes, så jeg gik(går) efter at der som minimum bare skulle være det udstyr jeg har i min Octavia og det ser ud til at den matcher fint og har endda en del mere. Der er ikke parkeringssensor for/bag i, men det kan jeg godt leve uden og har desuden hørt at de skulle gå i stykker for et godt ord på w212, uden at værkstederne kan finde en holdbar løsning?

Ortopædiske sæder har jeg også valgt fra, da jeg er sikker på det er noget der kan volde problemer - specielt på en bil der har kørt mange kilometer.

Hvad ville du selv mene der skulle være af ekstraudstyr i sådan en?

/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af basse »

HEJ ZOOM

Nu skal jeg nok passe på hvad jeg siger,men når jeg ALTID har valgt mercedes ,min 3 jeg har nu,har jeg altid gået efter dem med MEST udstyr da det koster en mindre bondegård og få det eftermonteret,hvis man fortryder.

Nu har jeg ALDRIG haft en 212,men kører nu i 210 hvor ALT der kan komme på minus 2 ting fyr og træk er at finde,så hvor meget ekstra udstyr der er i de 212 der er til salg derude ,har jeg ikke undersøgt,og husk nu på en ting VI ER IKKE ENS men har forskellige behov og meninger.

Men nu er jeg til feks soltag,xenon,lædersæder med komfort osv osv,hvad du er til det ved jeg INTET om,men har bilen det du behøver og er ok ja så er der kun at sige.....go for it,,,,,

Nu er udstyret jo kun en sideting standen,km.pavabehandling,servicebog og IKKE mindst forhandler er vigtigere,men hvorfor ikke kombinerer begge goder,hvis det er muligt.

Nu skyder jeg igen fra hoften :D og kommer med et foreslag til dig,var det ikke en mulighed du evt kiggede på en 211 model først,inden du betaler så meget for en bilmodel ,jeg kan se du er lidt i tvivl om er for stor til dig,det er KUN et foreslag misforstå mig ikke ,men der er mange rigtigt flotte 211 til salg også med et lavt km tal.
Men jeg også godt er det en 212 du vil have skal jeg f..... ikke sige du skal købe en anden.

Jeg kigger selv efter en 211 i øleblikket ,blot ikke en stc derfor ved jeg der er mange gode tilsalg,og jeg må indrømme,210 kører godt,men 211 med 7 gear er en bedre bil ,så hvordan 212 kører skal være usagt,da jeg ALDRIG har kørt en sådan.

Så hvad DU har brug for ved kun DU,men HELD OG LYKKE.

MVH
BASSE
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af basse »

Hej

Nu har jeg,for sjov skyld, kigget kidt på nettet efter sådan en 212 stc du gerne vil have.

Som opfølgning på det andet indlæg,fandt jeg en JEG mener kunne være værd og kigge på ,men HUSK det er MIN mening.
Den har da,mener jeg rimiligt meget udstyr.

Jeg kan ikke finde ud af og henvise til linket.....sorry..... :roll: :roll: :roll: :roll:
Men den er og finde hos Lindholm biler i Viborg.
Det er en stc der har gået 162.000 km privat ejet koksmetal til 380.000 kr.

MVH
BASSE
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af Zoom »

Den var så selvfølgelig allerede væk :wink:

Men jeg har vist bestemt mig for, at en E200 bare er for stor, er begyndt at kigge mig om efter en C200 i stedet - den kan jeg få både nyere og med færre kilometer på klokken og alligevel en pæn bunke udstyr til samme pris og størrelsen passer mig bedre - den er større end Octaviaen, både i kabinen og bagagerummet :)

Tak for de råd jeg har fået :)
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af ThomasDK »

Zoom:

Et par betragtninger.

Ang størrelsen af en E klasse. Så stor er den altså heller ikke når du har kørt lidt i den. Desuden så drejer den ret skarpt, den er ret nem at svinge rundt på en p plads. Og ved du hvor du har dit baghjul, ved du hvor den drejer omkring når du bakker ind.

Ang at den virker flyderagtig. Nej den har bare en sløv afdæmpet autobahn undervogn, selv i sportsmode når man har AIRMATIC. I comfortmode er den en sejlende skude, ligesom olsenbaqndens gamle vogn. Flere årgange af Volvo og BMW 6 serie har lidt det samme lidt gumpetunge væsen, men det er ret godt på langtur.

Ang. modellen, så havde jeg selv en 210er, og det er den mest defekte bil jeg nogensinde har ejet. den var på værksted 2 gange mellem hvert service. Jeg havde den fra 40.000 - 160.000km. Den rustede og var så vildt defekt. Du kan være uheldig og du kan være heldig. De ældre bilers Xenonlys er noget værre hø, det er dog nogenlunde på en W212.

Ang. W212 så har jeg nu kørt 27.000 i min det sidste halve år, og udover en sprinkler beholder der siver, så har jeg ingen problemer noteret. Den 6 cylinderede skulle også være den bedste maskine, så lige der er jeg nok heldig. Men jeg har også købt en af en midaldrende mand uden børn, ikke en frikørt.

Ang en 210 vs en 212. Da jeg efter flere års fravær med 1 BMW og 3 AUDIer senere sad i en W212, var det "look and feel" den helt samme bil med nyt indtræk. Med lukkede øjne kunne jeg ikke kende forskel, bortset fra motoren ikke tændingsbanker så meget i en 212. Samme skodsæder de har brugt i 30 år eks :roll: Selv en pivelyd fra nakkestøtterne bagi ved bløde bump var at finde i den nyere bil, mislyde er virkeligt et MB trademark.

Specielt vedr C klassen. Du skal lige være bekendt med at først gjorde BMW deres 3 klasse lidt større, og bagefter fulgte AUDI A4 bagefter. Nu har MB også gjort deres C klasse lidt større.
Så en ting du skal prøve når du prøvekører, det er at sætte dig godt til rette i førersædet under prøvekørslen, og køre sædet langt nok tilbage til, at du vil sidde ordentligt på en længere tur.
Prøv så at sætte dig "om bag dig selv" så opdager du at der slet ikke er plads til en voksen person på bagsædet. Det var faktisk en MB forhandler der viste mig det. Måske den sidste nye har lidt mere plads, men den nuværende 2013 og bagud er godt nok en meget lille bil, set med E klasse ejers øjne.
En af mine venner leaser en C klasse, og han brokker sig også over pladsen på bagsædet, og håber på den næste model er lidt større når han skal have byttet til en ny.
Selv sidder jeg en god del tilbage og ligeledes gør min kæreste, men kører jeg bare et lille nøk frem, kan der snildt sidde en voksen bag mig på langtur. Ville virkeligt hade det i en C klasse, at sidde og krølle sammen med knæene oppe imod instrumentbordet.
Så inden du bliver forblændet af stjernen på hjelmen, så vurder dine behov faktuelt og ikke følelsesmæssigt.
Indrømmer gerne at jeg stod og vaklede mellem en ganske fin Suberb og en E klasse. Med vinterdæk rumler de lige meget, og Skodaen ser helt ok ud indeni. Men vi ville have V6 diesel inden miljøtalibanerne forbyder den slags fuldstændigt i EU, og mht til AUDIs S-tronic (ikke den tiptronic der er i 313HK) upålidelighed så kan MB transmissionen tilsyneladende holde til mere. (Kilde: Autopressen generelt og rygter)
Svært at få brugt 3.0L V6 diesel bil med manuelt gear desværre, AUDI har nogle få men de er meget hurtigt solgt.

Og spøjst nok så da jeg købte min sedan havde jeg gjort en kæmpe fejl, jeg havde taget det som en selvfølge at bagsæderne kan klappe ned, så jeg må se om jeg kan få eftermonteret en skibag. Bare et tip :(

Giv dig god til, prøve kør begge biler grundigt i ro og mag, evt med konen lige bag dig i bagsædet og check benpladsen hvis det er aktuelt. For når du kører MB så er det pludseligt altid dig folk vælger som skal køre når der er fælleskørsel. Alle har altid en mening om din bil, og alle vil ud og køre i den.

Ovenstående er skrevet uden følelser, og jeg er lidt ligeglad hvad jeg kører i og næste gang er det sikkert noget andet, jeg gider bare ikke problembiler. Ja en stjerne på fronten, og hvad så de går sgu i stykker ligesom alt andet, men kun hos Mercedes oplever man at værkstedet kalder en for ukyndig, dum, besværlig, uvidende og urimelig når man reklamerer. Se bare BASSES historie med Tyskerne, jeg har oplevet det samme med Svenske værksteder.
Så oplever du problemer i garantiperioden, og det ikke er 100 % fikset inden denne udløber, så bak ud af handlen alt det du kan.

Happy hunting... med ønsket om at du finder din drømmebil.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af tømreren »

Kommentar til 'ThomasDK's indlæg:

Råt for usødet og uden følelser for fabrikatet Mercedes Benz!

Dejligt at læse jeg ikke er den eneste i forummet der 'til tider' kan være kritisk overfor Mercedes Benz og tilhørende 'fantastiske' autoriserede værksteder....

Tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af basse »

THOMAS K


Jeg tager hatten af for dit gode indlæg SÅDAN..........

Lige en lille indskydelse,vedr 210.
Jeg giver dig til dels ret,du SKAL være over den hele tiden,men er du det mener jeg det er en dejlig maskine,har selv en 320 cdi,og det er sgu da en dejlig bil hvis man holder den ,med service osv samt vælger de RIGTIGE steder og få den lavet,du har sikkert været uheldig med din.

Jeg giver dig 100% ret jeg ville heller IKKE tage en c-class pga pladsmangel,er også bange for man fortryder,men igen det er zoom der skal betale og kører i den,så hvis den er ok til ham og hans familie,ja så skal han købe en c-class,men man skal f..... være sikker,da det er dyrt når først man har købt en og så ca 1 år senere må erkende de ting ALLE de dygtige mennesker sagde på mb forum passede sgu.... :D :D :D havde jeg bare hørt efter,hvad de foreslog.

BASSE
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af Zoom »

ThomasDK skrev:Zoom:

Et par betragtninger.

Ang størrelsen af en E klasse. Så stor er den altså heller ikke når du har kørt lidt i den. Desuden så drejer den ret skarpt, den er ret nem at svinge rundt på en p plads. Og ved du hvor du har dit baghjul, ved du hvor den drejer omkring når du bakker ind.

Ang at den virker flyderagtig. Nej den har bare en sløv afdæmpet autobahn undervogn, selv i sportsmode når man har AIRMATIC. I comfortmode er den en sejlende skude, ligesom olsenbaqndens gamle vogn. Flere årgange af Volvo og BMW 6 serie har lidt det samme lidt gumpetunge væsen, men det er ret godt på langtur.

Ang. modellen, så havde jeg selv en 210er, og det er den mest defekte bil jeg nogensinde har ejet. den var på værksted 2 gange mellem hvert service. Jeg havde den fra 40.000 - 160.000km. Den rustede og var så vildt defekt. Du kan være uheldig og du kan være heldig. De ældre bilers Xenonlys er noget værre hø, det er dog nogenlunde på en W212.

Ang. W212 så har jeg nu kørt 27.000 i min det sidste halve år, og udover en sprinkler beholder der siver, så har jeg ingen problemer noteret. Den 6 cylinderede skulle også være den bedste maskine, så lige der er jeg nok heldig. Men jeg har også købt en af en midaldrende mand uden børn, ikke en frikørt.

Ang en 210 vs en 212. Da jeg efter flere års fravær med 1 BMW og 3 AUDIer senere sad i en W212, var det "look and feel" den helt samme bil med nyt indtræk. Med lukkede øjne kunne jeg ikke kende forskel, bortset fra motoren ikke tændingsbanker så meget i en 212. Samme skodsæder de har brugt i 30 år eks :roll: Selv en pivelyd fra nakkestøtterne bagi ved bløde bump var at finde i den nyere bil, mislyde er virkeligt et MB trademark.

Specielt vedr C klassen. Du skal lige være bekendt med at først gjorde BMW deres 3 klasse lidt større, og bagefter fulgte AUDI A4 bagefter. Nu har MB også gjort deres C klasse lidt større.
Så en ting du skal prøve når du prøvekører, det er at sætte dig godt til rette i førersædet under prøvekørslen, og køre sædet langt nok tilbage til, at du vil sidde ordentligt på en længere tur.
Prøv så at sætte dig "om bag dig selv" så opdager du at der slet ikke er plads til en voksen person på bagsædet. Det var faktisk en MB forhandler der viste mig det. Måske den sidste nye har lidt mere plads, men den nuværende 2013 og bagud er godt nok en meget lille bil, set med E klasse ejers øjne.
En af mine venner leaser en C klasse, og han brokker sig også over pladsen på bagsædet, og håber på den næste model er lidt større når han skal have byttet til en ny.
Selv sidder jeg en god del tilbage og ligeledes gør min kæreste, men kører jeg bare et lille nøk frem, kan der snildt sidde en voksen bag mig på langtur. Ville virkeligt hade det i en C klasse, at sidde og krølle sammen med knæene oppe imod instrumentbordet.
Så inden du bliver forblændet af stjernen på hjelmen, så vurder dine behov faktuelt og ikke følelsesmæssigt.
Indrømmer gerne at jeg stod og vaklede mellem en ganske fin Suberb og en E klasse. Med vinterdæk rumler de lige meget, og Skodaen ser helt ok ud indeni. Men vi ville have V6 diesel inden miljøtalibanerne forbyder den slags fuldstændigt i EU, og mht til AUDIs S-tronic (ikke den tiptronic der er i 313HK) upålidelighed så kan MB transmissionen tilsyneladende holde til mere. (Kilde: Autopressen generelt og rygter)
Svært at få brugt 3.0L V6 diesel bil med manuelt gear desværre, AUDI har nogle få men de er meget hurtigt solgt.

Og spøjst nok så da jeg købte min sedan havde jeg gjort en kæmpe fejl, jeg havde taget det som en selvfølge at bagsæderne kan klappe ned, så jeg må se om jeg kan få eftermonteret en skibag. Bare et tip :(

Giv dig god til, prøve kør begge biler grundigt i ro og mag, evt med konen lige bag dig i bagsædet og check benpladsen hvis det er aktuelt. For når du kører MB så er det pludseligt altid dig folk vælger som skal køre når der er fælleskørsel. Alle har altid en mening om din bil, og alle vil ud og køre i den.

Ovenstående er skrevet uden følelser, og jeg er lidt ligeglad hvad jeg kører i og næste gang er det sikkert noget andet, jeg gider bare ikke problembiler. Ja en stjerne på fronten, og hvad så de går sgu i stykker ligesom alt andet, men kun hos Mercedes oplever man at værkstedet kalder en for ukyndig, dum, besværlig, uvidende og urimelig når man reklamerer. Se bare BASSES historie med Tyskerne, jeg har oplevet det samme med Svenske værksteder.
Så oplever du problemer i garantiperioden, og det ikke er 100 % fikset inden denne udløber, så bak ud af handlen alt det du kan.

Happy hunting... med ønsket om at du finder din drømmebil.
Det er blandt andet også den "Sejlende skude" fornemmelse jeg er kommet i tvivl om - man skal jo helst ikke føle man sejler ud ad landevejen i Emma Mærsk ;) Efter jeg har læst lidt mere om E modellen - specielt E200 - så er den mest til flyder/komfort kørsel, med mindre man har den rette undervogn (som ikke er standard) og med den mindste motor er der ikke rigtig fart over feltet heller. Så er C modellen nok mere til mit temparament - undervognen er mere fast og den vejer mindre, så den "lille" motor passer bedre til størrelsen.

Helt klart - hvis jeg kunne slagte et par muldvarpe, så kunne jeg da godt tænke mig en 250 eller 350, men nu skal jeg jo være realistisk - jeg synes ikke jeg gider smide 12-15.000 om året i forsikring og jeg vil helst have et brændstofforbrug der ligger tætter på 20 km/l end 10 km/l...
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af ThomasDK »

En E Klasse sejler ikke med standardundervogn, det er kun i komfortmode med AIRMATIC man får en vuggetur. Det er ok til brosten i gamle bydele. Standardundervognen den er autobahn afstemt, ligesom Volvo og andre fuldsize biler, det skal man altså lige vænne sig til, især som Dansker der normalt kører de lidt mere stivbenede småbiler der også vender rundt på en tallerken.
Savner faktisk lidt standarddæmperne der var helt perfekte, fordi med AIRMATIC har man kun - endnu hårdere - samt alt for blød. Hånden på hjertet ville jeg aldrig vælge en bil med AIRMATIC igen. Selv om det altid er rent lir at vise andre hvordan den pumper sig op på p pladsen. Især når mænd står og overgår hinanden i tilbehørs snak, og den med flest knapper og menuer ejer dagen. Mjah... :roll:
Fornuftigt synspunkt med økonomien, men økonomibil og Mercedes E Klasse kan jeg heller ikke få til at hænge sammen. Det giver ikke mening, og en undermotoriseret er heller ikke sjovt, men har man købt for dyrt går glæden hurtigt af. Men det kan kun en prøvetur og budgettet afklare.
Syntes virkeligt det er synd for dem som har ønsket sig sådan en bil i mange år, og efter at have spinklet og sparet køber noget der ikke er det de virkeligt vil have, eller endnu værre køber noget der går i stykker hele tiden fordi en uintelligent taxamand har sønderbanket livet ud af den.
Min erfaring er at mange artikler om biler er skrevet af folk der har kørt en tur, og skrevet en artikkel. Mange skriver direkte forkerte ting især om Mercedes, især bil journalister er helt ude i skoven med overgearede roser, så læs med forbehold. Det bedste du kan gøre er at prøvekøre en del forskellige så man får en fornemmelse, en E200 er ikke nødvendigvis sløv, den kører jo bare anderledes "fladt" end en Berlingo med samme motor. Men ja det skal jo balanceres det hele.
Håber du finder bilen der passer dig.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af Superman »

ThomasDK skrev: Ang. modellen, så havde jeg selv en 210er, og det er den mest defekte bil jeg nogensinde har ejet. den var på værksted 2 gange mellem hvert service. Jeg havde den fra 40.000 - 160.000km. Den rustede og var så vildt defekt. Du kan være uheldig og du kan være heldig. De ældre bilers Xenonlys er noget værre hø, det er dog nogenlunde på en W212.
Èn ting er at de ruster, det er hvad det er. Men i min familie har vi efterhånden haft en del 210'ere. Ingen af dem har fejlet noget specielt - dermed ikke sagt at jeg påstår at din oplevelse er ''løgn'' men man kan ikke skære alt over én kam.
ThomasDK skrev:Ang en 210 vs en 212. Da jeg efter flere års fravær med 1 BMW og 3 AUDIer senere sad i en W212, var det "look and feel" den helt samme bil med nyt indtræk. Med lukkede øjne kunne jeg ikke kende forskel, bortset fra motoren ikke tændingsbanker så meget i en 212. Samme skodsæder de har brugt i 30 år eks :roll: Selv en pivelyd fra nakkestøtterne bagi ved bløde bump var at finde i den nyere bil, mislyde er virkeligt et MB trademark.
Jamen det er vel det samme med en E39 og så den nye F10, det er jo stadig blot en 5-serie der er lidt nyere. Nu brokker du dig over sæderne ''igen'', og jeg kan godt huske dit indlæg, men jeg har virkelig aldrig hørt nogle klage over en syning som nærmest alle biler har. Jeg kan overhovedet ikke mærke den i min W210, min svoger som ellers er forholdvis sart over for bilsæder grundet en ulykke nogle år tilbage, klager heller ikke. Han er faktisk ret vild med førersædet i en W210 med ortopædisk sæder (som jo egentlig er std. Elegance/Avantgarde sæde men med luftpuder i ryg og side). Jeg vil dog gerne indrømme at Volvo og BMW's komfortsæder er helt fantastiske, men din betragting om at Mercedes laver dårlige sæder er helt hen i vejret. De får oftest ros for dem. Men at sige at Mercedes laver skodsæder er direkte forkert.
ThomasDK skrev:Fornuftigt synspunkt med økonomien, men økonomibil og Mercedes E Klasse kan jeg heller ikke få til at hænge sammen. Det giver ikke mening, og en undermotoriseret er heller ikke sjovt, men har man købt for dyrt går glæden hurtigt af. Men det kan kun en prøvetur og budgettet afklare.
Syntes virkeligt det er synd for dem som har ønsket sig sådan en bil i mange år, og efter at have spinklet og sparet køber noget der ikke er det de virkeligt vil have, eller endnu værre køber noget der går i stykker hele tiden fordi en uintelligent taxamand har sønderbanket livet ud af den.
Min erfaring er at mange artikler om biler er skrevet af folk der har kørt en tur, og skrevet en artikkel. Mange skriver direkte forkerte ting især om Mercedes, især bil journalister er helt ude i skoven med overgearede roser, så læs med forbehold.
Økonomi og bil hænger ikke sammen, og slet fornuft og en Mercedes, BMW eller Skoda Octavia har den sags skyld. Biler er jo grundlæggende en tosset udgift, som bare taber i værdi konstant..

En E200 CDI er ikke nødvendigvis undermotoriseret - men hvis man har prøvet en E250 CDI eller E350 CDI, så er den pludselig meget undermotoriseret.

Synes bestemt ikke at motorjournalister overdriver angående MB. Det gør de ved VAG.


Jeg præver at være nogenlunde objektiv her, selvom det måske er svært.. :)

Off Topic: Hvilken pivelyd har du fra dine nakkestøtter?
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af Zoom »

Så fik jeg endelig bestemt mig - det blev alligevel en E model - en w212 E200 2.2 CDI Aut med 7 gear i farven mørkeblå metal. Det er en 2012 model, frikørt taxa med lidt over 250K på klokken og jeg glæder mig virkelig meget til at få den hjem i carporten - ca. 14 dage, så skulle den være 100% klargjort :lol:

Efter jeg fik den prøvet på en lidt længere tur og i dagslys var der ingen tvivl - den føles slet ikke så stor, som første gang jeg prøvede en E200 og det er bare den helt rigtige bil til at køre sydpå i, når vi skal på ferie.

Det at den har 7 gear giver en stor forskel fra 5 gears modellen, både på acceleration og ikke mindst på brændstof økonomien - 18.8 km/l i stedet for 16.3 km/l - ved godt det er optimistisk, men det er nok lettere at opnå 16-17 km/l i den end i 5 gears udgaven, og så har den start/stop.

Tak for alle gode råd jeg har fået herinde, de har været meget nyttige :)

Mvh.
/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af basse »

Hej Zoom

HJRTELIGT TILLYKKE med din nye......næsten.....bil.

Jeg er sikker på det er det rigtige valg,i forhold til c-class,ikke den er dårlig men som du selv skriver ,de lange ture sydpå kræver en dejlig flyder :D :D

Håber du får mange gode timer i den,og der ikke opstår nogle problemer,der ikke kunne forventes,selvom det er en frikørt taxi,hvis den blot bliver RIGTIGT klargjort har du bil i mange år frem.

Basse
NCL
Indlæg: 47
Tilmeldt: 15. nov 2013, 11:55

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af NCL »

Zoom må jeg spørge hvad du gav for den? Jeg har lige købt en stort set identisk nemlig :)
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: E200 fra 2011 eller E220 fra 2010?

Indlæg af ThomasDK »

Hej Zoom

Med ønsket om nogle dejlige ferie cruises sydpå i din "nye" bil, du vil nyde du har præcis det ekstra plads inde i bilen.
Efter at have læst dit indlæg, har jeg lagt mærke til at der faktisk kører virkeligt mange E200 rundt.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Besvar