Centrallås-problem i Mercedes A 160 fra 2002

Alt vedrørende teknik
Besvar
Valde
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. dec 2013, 19:08

Centrallås-problem i Mercedes A 160 fra 2002

Indlæg af Valde »

Min centrallås kan pludselig kun låse førerdøren og benzinlågen (både med fjernbetjening og nøgle). Imidlertid kan alle døre, benzinlåge og bagklap låses op - med fjernbetjening.
Venligst hjælp ! Vh Valde.
Tak for de gode råd. Desværre løste det ikke problemet. Fejlen lå i indstillingen af pumpemotorens styreboks. Denne kunne indstilles ved at justere de to små plastic-hjul således, at suge-funktionens længde blev øget. Nu virker centrallåsen igen perfekt.
Vh Valde
Senest rettet af Valde 13. maj 2014, 17:24, rettet i alt 1 gang.
Flysound
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3. jan 2014, 16:37

Re: Centrallås-problem i Mercedes A 160 fra 2002

Indlæg af Flysound »

Hej Valde
Prøv at smøre alle dine låse du skal muligvis have inderbeklædningerne af dørene for at kune smøre dem ordentligt, jeg har selv lige måtte turen igennem på min sprinter. Mvh Jonas
Vito 638 og c220
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Centrallås-problem i Mercedes A 160 fra 2002

Indlæg af SLKkompressor »

låse systemet er styret af vakuum og sikkert utæt. Du bør kunne høre en svag hvisle lyd når du aktiverer låsning af bilen.
melver
Indlæg: 16
Tilmeldt: 1. nov 2010, 18:59

Re: Centrallås-problem i Mercedes A 160 fra 2002

Indlæg af melver »

Hej det har min også gjort af og til jeg læste et sted på nettet at det hjælp at tage strømstikkene på vacum pumpen ud og sætte det i igen og det virkede på min

Mvh Kim
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Centrallås-problem i Mercedes A 160 fra 2002

Indlæg af SLKkompressor »

Hvis systemet er utæt tror jeg ikke det hjælper at afbryde strømmen et øjeblik. Jeg har for en del år siden skiftet vakuumbælgen på bagklappens lås på grund af utæthed som kunne høres svagt når centrallåsen blev aktiveret. Bælgen koster ikke meget over 100 kr. hos MB
Besvar