Airbag Mb Vito

Alt vedrørende teknik
Besvar
Kloecker837
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. jan 2014, 18:10

Airbag Mb Vito

Indlæg af Kloecker837 »

Hej alle.
Jeg har en Vito 109 fra 2006 som har haft en skade hvor begge airbags og alle tre selestrammere er sprunget.
Der er nu Mont. 3 nye selestrammere og nye airbags. Når jeg har tester på bilen melder den fejl på selestrammer i bænksædet kortslutning til stel. og jeg kan på testeren se at ohm værdierne er ens for de to i siderne og den er alt for høj i midten.(det skal så lige siges at selestrammeren i midten er helt ny.
Jeg har så fået en anden airbag-boks fra en hugger og den har jeg sat på og den melder nu fejl på PIN-kode ikke sammenlignelig jeg har været ved Mercedes og de fortæller at airbag-boksen kun kan kodes til en bil hvor efter den så er låst. Den melder kun den ene fejl med den anden boks og jeg kan stadig se målte værdier og måle at ohm værdierne for alle tre selestrammere er ens.
Mit spørgsmål er så om der er nogen der kender til en eller nogen der kan reparere den ene boks eller om det kan passe den anden ikke kan kodes om?
Jeg har også tænkt på at ringe til huggeren og få motorstyreboksen fra samme bil som airbagboksen jeg har fået er fra da det vel formentlig er motorstyreenheden den er kodet efter?
Prisen på den nye airbagboks er 7240 kr. + moms
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
M.v.h. Mathias :)
Besvar