Oliefyr i W212

Alt vedrørende teknik
NCL
Indlæg: 47
Tilmeldt: 15. nov 2013, 11:55

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af NCL »

Altså når jeg starter bilen står temp måleren på 40 grader, jeg ved dog ikke om det er fordi den ikke går længere ned??
Efter 2-3 minutters kørsel kommer der varme ud af blæseren, men det kan vel lige så godt være fra et varmelegeme af en slags, som det kan være fra et tilskudsfyr?
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af ThomasDK »

Ja NCL min er også ret hurtig varm. Prøvede i dag at lytte efter det fyr Superman siger man kan høre, og det kunne jeg ikke. Til mine kollegaers overraskelse så jeg lige ud i snestormen og sagde yes-fedt vejr.... så gik det ellers for fuld knald over i p huset og starte min kolde bil for at høre fyret. Det kunne jeg ikke. Det kan jo være pga af den omstændighed, at min er ret ny stadigvæk.
Men da jeg senere kørte hjem, igen med kold motor, kørte jeg lige 3 etager ned i et halvåbent råkoldt p hus, ned på motorvej og 2 km ude begyndte der at komme varme ud af dyserne. Der havde motortemp kun lige kravlet over 40 grader som er minimumsindikationen. Jo der må sidde et godt tilskudsfyr i den bil.


Yep Superman, men en "Webasto Thermo Plus" er et fuldstændigt kit som opgraderer tilskudsvarmeren til et fyr. De kalder det et opgraderings kit. http://www.webasto.com/dk/produkter-mar ... maa-biler/ (Webasto.se har en bedre liste med mange flere biler på inkl MB.)
Nu har jeg endeligt fattet det.
Undrer mig så over mon ikke man kan rive tilskuds varmeren ud, og erstatte den af en lidt større (et fyr), der så både kører tilskud og fyr.
Nåmen jeg må prøve at tale med dem, hvad der kan lade sig gøre.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af Superman »

NCL

Som Thomas skrev, så er 40 grader jo minimumsgrænsen fra hvornår den måler - det er jo klart at kølervæsken ikke er varmere end vejret. Hvilken motor har du i din? Det meget at sige i forhold til hvor hurtigt den bliver varm.

Det er jo ligeledes det varme kølvand som stryger igennem varmelægemet og afgiver varme til bilen.

ThomasDK

Mit tilskudsfyr afgiver en lille hyletone kombineret med lyden af en lille turbine.. Ja, spøjs lyd.

Tænker måske at din både har et større og bedre, og ikke mindst mere lydløst tilskudsfyr end min egen hamle 97'er har det.

Dernæst kan jeg ikke forstå at du gerne vil have et oliefyr ind på den plads i stedet? Oliefyret skal jo bare være der hvor der er plads...

Sidder lige på min iPhone, så tjekker linket senere :-)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af BWJ »

det her bliver ikke meget billigere http://www.standheizungs-shop.de/Standh ... 59413.html
ZOOM ZOOM.
NCL
Indlæg: 47
Tilmeldt: 15. nov 2013, 11:55

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af NCL »

Nej jeg har godt kigget på det, men det skal jo stadig monteres + der skal købes fjernbetjening eller telefonstyring :)
Har prøvet at ligge det ind som opgave på autobutler for 1 uge siden (altså kun montering af oliefyr), men indtil videre er der INGEN bud på opgaven :x

Er dog i overvejelser om at droppe det igen, når nu bilen bliver så hurtigt varm som den gør. Ved dog ikke om det er det samme, når vi rammer de rigtige minusgrader??
BWJ skrev:det her bliver ikke meget billigere http://www.standheizungs-shop.de/Standh ... 59413.html
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af BWJ »

NCL skrev:Nej jeg har godt kigget på det, men det skal jo stadig monteres + der skal købes fjernbetjening eller telefonstyring :)
Har prøvet at ligge det ind som opgave på autobutler for 1 uge siden (altså kun montering af oliefyr), men indtil videre er der INGEN bud på opgaven :x

Er dog i overvejelser om at droppe det igen, når nu bilen bliver så hurtigt varm som den gør. Ved dog ikke om det er det samme, når vi rammer de rigtige minusgrader??
BWJ skrev:det her bliver ikke meget billigere http://www.standheizungs-shop.de/Standh ... 59413.html
På et GDS værksted kan det ikke tage en dag, hvis man er 2 som skal have fyr i, og hjælpes ad. :)
ZOOM ZOOM.
NCL
Indlæg: 47
Tilmeldt: 15. nov 2013, 11:55

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af NCL »

Skal du have fyr i?? :D :lol:
Har normalt ikke noget imod at prøve at lave tingene selv, men synes det virker som et lidt for avanceret projekt at gå i gang med selv, når man ikke har et klap forstand på det :|

Men jeg melder mig gerne som hjælper, hvis nogen er klar på at prøve. Bare vi laver jeres bil først :)
BWJ skrev:
NCL skrev:Nej jeg har godt kigget på det, men det skal jo stadig monteres + der skal købes fjernbetjening eller telefonstyring :)
Har prøvet at ligge det ind som opgave på autobutler for 1 uge siden (altså kun montering af oliefyr), men indtil videre er der INGEN bud på opgaven :x

Er dog i overvejelser om at droppe det igen, når nu bilen bliver så hurtigt varm som den gør. Ved dog ikke om det er det samme, når vi rammer de rigtige minusgrader??
BWJ skrev:det her bliver ikke meget billigere http://www.standheizungs-shop.de/Standh ... 59413.html
På et GDS værksted kan det ikke tage en dag, hvis man er 2 som skal have fyr i, og hjælpes ad. :)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af BWJ »

Næee jeg har ikke brug for fyr, den er varm på 5-8 min.
Men mon ikke et "offer" melder sig :)
ZOOM ZOOM.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af ThomasDK »

Jeg overvejer at køre ud til et bil ombygnings firma i Skåne og høre om hvad en "Webasto Thermo Plus" koster at montere på tilskuds varmeren. Altså en mulig halv løsning.
Målte bilen i dag, fra koldstart til der kom lidt varme ud af dysen i kabinen var kun 2 min. JA superman det var meget hurtigere end AUDIen. Men derfra og til varm bil er der jo langt i frostvejr.

Syntes det ville være cool på skiferien, samt når man kommer tung, træt og varm fra træningsrummet ud i en frossen bil og sidder der på sit iskolde mekaniker overtræk.
Så jeg hører dem ad - når en gang arbejdet stilner lidt af og jeg har en chance for at frigøre mig i god tid. Får jeg det monteret giver jeg lige lyd fra mig.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Besvar