Oliefyr i W212

Alt vedrørende teknik
NCL
Indlæg: 47
Tilmeldt: 15. nov 2013, 11:55

Oliefyr i W212

Indlæg af NCL »

Hej
Kan nogen anbefale et godt (og billigt) sted at få monteret oliefyr i en W212 E200 ?
Erfaringer med at få det lavet i Tyskland f.eks?
Købe på Ebay og få monteret?`

Mvh.
Christian
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af BWJ »

NCL skrev:Hej
Kan nogen anbefale et godt (og billigt) sted at få monteret oliefyr i en W212 E200 ?
Erfaringer med at få det lavet i Tyskland f.eks?
Købe på Ebay og få monteret?`

Mvh.
Christian
Gørløse autoimport kører et tilbud lige nu, ring og spørg.
ZOOM ZOOM.
NCL
Indlæg: 47
Tilmeldt: 15. nov 2013, 11:55

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af NCL »

Gørløse var lidt dyrere end jeg havde håbet på. 21.500 inkl. moms. (De 10.500 er for 14 timers montering??)
De skriver at det skal være et skræddersyet sæt der skal sættes på. Kan det være rigtigt?
Hvis man kigger hos Webasto, ser det ud som om der sagtens kan monteres f.eks. et almindeligt Webasto EVO 5+ fyr, hvor monteringstid også kun er angivet til omkring 6 timer mener jeg.

Mvh.
Christian
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af ThomasDK »

Har selv luret lidt på det her.
14 timer lyder af lidt meget, her er installationsvejledningen, og der er faktisk mange step.
http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=& ... 6428,d.bGQ

Hvorledes med Bosch værksteder, de forhandler og monterer vist også Webasto fyr. På Webastos webside er der også en prisberegner, stemmer den med virkeligheden, eller er det montagen som er rigtig tricky.
http://www.webasto.com/dk/produkter-mar ... maa-biler/
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af E 270 2001 »

21.500 :shock: :shock: Der må være noget galt der :idea:
7-7500 hos Padborg auto-elektro UDEN montering.

Find din nærneste autoelektrikker og få en pris hos ham. Totalpris må da være ca 12-14000 :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
NCL
Indlæg: 47
Tilmeldt: 15. nov 2013, 11:55

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af NCL »

Ja det var også det jeg regnede med. Over 20.000 er lige i overkanten, når jeg ikke skal have bilen mere end et par år. Det er jo ikke penge der kommer igen.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af ThomasDK »

Jeg har også kalkuleret med at beholde min bil i omkring 2 år/150.000 max, så jeg vil heller ikke ofre alverden på et fyr.
Vakler lidt om jeg skal eller ikke skal, vi har jo en mild vinter og jeg har p kælder både på job og hjemme. :shock: :? :roll:

Men har da fundet flg i dag:

************************************************************************************
http://www.pm-elektro.net/tilbud.html
Motorvolumen fra 1,9 - 4,0 Liter

Diesel > Eberspächer Hydronic D5W S/SC
Benzin > Eberspächer Hydronic B5W S/SC

Varmer - 6.595 (+moms)
Betjening (Easystart T) - 545 (+moms)
Montering - 3.200 (+moms)

I alt = 10.340(+moms)

Bemærk ham her fra Næstved tager kun 3.200 (+moms) for montagen modsat, Københavneren nævnt længere oppe i tråden der ligger på de 10.000 og 14 timer.

************************************************************************************
Her er lidt fra Padborg elektro, de har både Eberspächer og Werbasto:
http://padborg-elektro.dk/shop/index.ph ... path=61_68
Kan ikke finde noget omkring montering, men det giver en indikation på priser af hardware.

************************************************************************************

Her er lidt info og priser fra KJØLLER i Rovsingsgade 82 Kbh. N.
http://www.kjoeller.com/biludstyr/bilva ... bilvarmer/

************************************************************************************
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
NCL
Indlæg: 47
Tilmeldt: 15. nov 2013, 11:55

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af NCL »

Thomas ja det ser jo mere fornuftigt ud! Og selv om momsen kommer oveni, så kører han med 15% "rabat" så totalprisen er 10.800, og så med klimastyring telestart er vi måske omkring de 13.000-14.000.

Kunne være man skulle give ham et kald mandag!

Noget helt andet, man kan vel egentlig også få det afmonteret ifbm. salg og så få sat det i næste bil. Hvis det koster 3-4000 at få det af- og påmonteret, så er det jo "kun" 6-8000 der skal bruges næste gang :roll:
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af ThomasDK »

Ja sad med samme tanke.
Eller også må man forhandle prisen ved salg, og sige enten slipper vedkommende lidt ekstra, ellers afmonteres det inden handlen.
Sad og kiggede på simkort til mobil betjening af fyret, man kan få et OiSTER abb. basic til 9kr mdl, + forbrug. Det er virkeligt billigt mht daglig drift.

Nu er spøgsmålet bare om Eberspächer eller Webasto er bedst?
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
NCL
Indlæg: 47
Tilmeldt: 15. nov 2013, 11:55

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af NCL »

Hvad jeg lige kan læse mig frem til rundt omkring, så er det vist hip som hap om det er det ene eller det andet.

Vi kan jo høre om vi kan få lidt mængderabat :)
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af E 270 2001 »

Det er super komfort at sætte sig ind i en varm bil :D :D :D :D
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af ThomasDK »

Nu har jeg travet lidt svenske sider igennem også, her nævner de at der i mange nyere dieselbiler allerede er monteret noget webasto i nogle biler, så den "bare" skal opgraderes.
Her på siden ude til højre fandt jeg en liste, her er min i hvert fald på, se selv under menuen:
Fungerande bilmodeller
http://www.ebmab.com/diesel.htm

Nu er det så at finde ud af om der allerede er fabriksmonteret noget tilskudsvarmer på din E200 og min E350. Jeg kunne mistænke det da min E350 varmer en 3 liters motor med kølevand meget hurtigere op end min tidligere AUDI med kun en 1.8 liters med mindre blok og vand/olie. Men det er ikke rigtigt til at se noget uden at skulle skrue dele af bilen.

Påtænker at få et tilbud fra en montør herovre i Skåne, for jeg vil helst have monteret inden for taxa afstand af hjemmet.
Så i øvrigt i et svensk tilbud der medfølger gebyrfrit SIM kort med. Lyder mystisk, så er kaldende nok meget dyre. Hmmmm. :?
Har overvejet at kontakte Staffantorp bilanpassning, læs deres pdf på den her side: http://www.bilanpassning.com/index.php/ ... upevarmare , se i nederste højre hjørne der er den igen med "tilsatsvärmere".

Citat Staffantorp bilanpassning:
Många moderna dieselbilar är originalutrustade med en bränsledriven tillsatsvärmare som till ett mycket billigt pris kan göras om till en fullvärdig parkeringsvärmare. Halva parkeringsvärmaren är alltså mestadels inmonterad och betald.


Er sygt ophængt af arbejde de næste uger, men jeg skal lige have kontaktet dem for et tilbud.
Lyder ovenstående ikke spændende?
Har vi mon noget/dele af det webastogrej i bilen allerede?
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af Superman »

ThomasDK skrev:Nu har jeg travet lidt svenske sider igennem også, her nævner de at der i mange nyere dieselbiler allerede er monteret noget webasto i nogle biler, så den "bare" skal opgraderes.
Her på siden ude til højre fandt jeg en liste, her er min i hvert fald på, se selv under menuen:
Fungerande bilmodeller
http://www.ebmab.com/diesel.htm

Nu er det så at finde ud af om der allerede er fabriksmonteret noget tilskudsvarmer på din E200 og min E350. Jeg kunne mistænke det da min E350 varmer en 3 liters motor med kølevand meget hurtigere op end min tidligere AUDI med kun en 1.8 liters med mindre blok og vand/olie. Men det er ikke rigtigt til at se noget uden at skulle skrue dele af bilen.
Det lyder vildt at din diesel bliver hurtigere varm end din gamle 1.8T motor.. Sikke en effektiv tilskudsvarmer!

Som jeg har læst det, så skulle alle diesel biler fra MB (fra W210 og op tænker jeg) have tilskudsvarmer monteret ab fabrik - nogle større end andre. Og med den rette styring kan de bruges som fyr.. Gutten der havde min bil før jeg selv, har monteret din egen styring og det virker helt fint - men et oliefyr er selvfølgelig bedre, da det kan give en højere temperatur i kabinen og ligeledes er hurtigere. Tilskudsfyret kan maks give 15 graders varme (i mit tilfælge) ved en udetemperatur på 0 - hvilket også er ganske udmærket!

På min E290 slår tilskudsfyret til når der er under 5 grader.. Det kan tydeligt høres hvis man slukker bilen lige efter at ens klimaanlæg er begyndt at skrue op for blæseren, da hele varmesystemet jo kører på maks - da når man slukker bilen, er der en tydelig lyd fra et eller andet nede ved højre forhjul. Man kan ligeledes også godt høre det med motor tændt - selv en larmende varevognsmotor overdøver det ikke.. :shock:
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af ThomasDK »

Arh det her er nyttig viden Superman, har ikke haft den så længe endnu, kun 10 mdr og har aldrig haft den rigtigt frossen endnu. Har aldrig lyttet efter et tilskudsfyr, men det burde jeg nok gøre.

Starter i p garage der er 16 grader, så aktiverer det jo heller ikke, og jeg kommer hjem med en varm bil. Men jeg holder i halvlukket p hus på jobbet, der burde være stille og koldt nok til at jeg burde høre det starte, hvis ellers det vintervejr vil komme her til landet snart. Lad os så får noget frost.

Skægt nok kan jeg umiddelbart INTET finde på nettet vedr. tilskudsvarmer hos MB CDIer.

Så det du siger er at man får en anden styring på tilskuds varmeren, jeg troede man også udbyggede/opgraderede den lidt kapacitets mæssigt, og ikke skulle kassere og købe nyt. Men tjah så kan jeg godt se hvad du mener, man får et halvt fyr.
Det udelukker også at man afmonterer ved en handel, for så skal man jo gemme tilskuds varmeren til montage.
Men der er jo i så fald trukket både udstødning, el og brændstof samt vandtilkobling, det må være billigere end en evt helt blank montage fra ingenting.

Uanset hvad så er bare lidt varme da fedt hvis det er rigtigt frostvejr, især en koldstart i -20 grader i Norge. Som du selv gør og lige knækker det råkolde.
Nu ved jeg ligepludseligt hvad jeg skal spørge om når jeg får fat i det værksted.

Rationalisering og bekymríng:
Dvs hvis man går all in, smider tilsats varmeren ud og indplacerer et fyr med større effekt, så skal dette jo fungere i stedet for tilsats varmeren og køre altid i koldt vejr. Så det bliver aldrig en ekstra ting, men en opdateret - primær grundfunktion.
Men de er vel lige dyre hvis noget går i stykker.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: Oliefyr i W212

Indlæg af Superman »

Hvorfor vil du have udstødning ind over et fyr?

Sådan som jeg har forstået det - og som siger mening i mit hoved.

Er tilskydsfyr er monteret på de moderne dieselmotorer fordi at de er blevet mere økonomiske og deraf afleder mindre varme (den gamle 300D fra 91' jeg hVde tidligere gav varm luft - ikke blot lunken, efter 2 km i - 12 grader, det kan min E290 med tilskydsfyr ikke præstere før efter 10 km eller lign ved - 10) så derfor skulle alle CDI motore have tilskudsfyr, og åbenbart også de første 210.

Jeg tror umiddelbart ikke der kan købes en officiel eller uofficiel styring til tilskudsfyret, den tidl. ejer af min bil har selv lavet styringen.

Dernæst, og sammenholdt med funktionen af tilakudsvarmeren, så vil et oliefyr ikke erstatte tilakudsvarmeren. Dog skulle der være mange dieselbiler hvor tilskudsvarmeren ikke virker..

Gav det mening?
Besvar