E320 W211 03 Comand melder fejl på DVD

Alt vedrørende teknik
Besvar
Munk-dk
Indlæg: 2
Tilmeldt: 9. dec 2013, 22:16

E320 W211 03 Comand melder fejl på DVD

Indlæg af Munk-dk »

Hej
Jeg er ny her i forum, men er endelig den glade ejer af er E320 model W211 fra 2003 med stor Comand.
Da jeg fik den virkede det hele fint men navigations dvd-en var version 6 fra 2007, så jeg har nu købt en 2012/13 version 13 på ebay.de
Første gang jeg satte den i og kørte et par ture, der virkede den fint, men lader desværre ikke til at indeholde de nye motorvejstilkørsler som vi fik for et par år siden her i Roskilde, så øv øv øv.
Så fik jeg den ide at det måske kunne skyldes noget lagring i flash i comanden af gammel kortversion.
Derfor søgte jeg lidt og fandt hos MB en software update til selve enheden, fik dovnloadet og brændt cd og indlæst den. Det var ganske ligetil.
Men nu vil navigationen kun køre når jeg sætter version 6, altså den fra 2007 i drevet i bagagerummet.
Hvis jeg sætter version 13 i så viser den godt nok kort over hvor jeg holder, i carporten, men når jeg beder den finde en rute, så melder den at den ikke kan læse dvd-en, ret træls.

Er der nogen der har en ide om hvad det mon skyldes?

Kan der mon være noget med at man skal steppe up trinvis, altså fra version 6 til 7 til 8 osv....?

Et tillægsspørgsmål: kan man med succes tilslutte et bakkamera til Comanden?
mvh Erik
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: E320 W211 03 Comand melder fejl på DVD

Indlæg af SLKkompressor »

Dejlig bil du har. Har haft en lignende fra 2005 også med stor command. Første gang jeg skulle have ny navigations opdatering efter overtagelsen måtte jeg til MB for at få opdateret command. Siden var der ingen problemer med nye navigations opdateringer hver 2. - 3. år.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: E320 W211 03 Comand melder fejl på DVD

Indlæg af BWJ »

Den opdateringsfil du har brugt, hedder den w211589132200 ?
Det er vel en NTG1 du har i ?
ZOOM ZOOM.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: E320 W211 03 Comand melder fejl på DVD

Indlæg af SLKkompressor »

Jeg har ikke bilen mere men har beholdt " Navigations-DVD COMAND APS 2012/2013" A211827 42 65 version 13.0 som er til salg afhentet for 500 kr.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: E320 W211 03 Comand melder fejl på DVD

Indlæg af BWJ »

Munk-dk skrev:Hej
Jeg er ny her i forum, men er endelig den glade ejer af er E320 model W211 fra 2003 med stor Comand.
Da jeg fik den virkede det hele fint men navigations dvd-en var version 6 fra 2007, så jeg har nu købt en 2012/13 version 13 på ebay.de
Første gang jeg satte den i og kørte et par ture, der virkede den fint, men lader desværre ikke til at indeholde de nye motorvejstilkørsler som vi fik for et par år siden her i Roskilde, så øv øv øv.
Så fik jeg den ide at det måske kunne skyldes noget lagring i flash i comanden af gammel kortversion.
Derfor søgte jeg lidt og fandt hos MB en software update til selve enheden, fik dovnloadet og brændt cd og indlæst den. Det var ganske ligetil.
Men nu vil navigationen kun køre når jeg sætter version 6, altså den fra 2007 i drevet i bagagerummet.
Hvis jeg sætter version 13 i så viser den godt nok kort over hvor jeg holder, i carporten, men når jeg beder den finde en rute, så melder den at den ikke kan læse dvd-en, ret træls.

Er der nogen der har en ide om hvad det mon skyldes?

Kan der mon være noget med at man skal steppe up trinvis, altså fra version 6 til 7 til 8 osv....?

Et tillægsspørgsmål: kan man med succes tilslutte et bakkamera til Comanden?
mvh Erik

Den opdateringsfil du har brugt, hedder den w211589132200 ?
Det er vel en NTG1 du har i ?
ZOOM ZOOM.
Munk-dk
Indlæg: 2
Tilmeldt: 9. dec 2013, 22:16

Re: E320 W211 03 Comand melder fejl på DVD

Indlæg af Munk-dk »

Tak for jeres svar, so far.
Ja jeg har brugt filen med det navn, findes der en nyere?
Det er en dvd der hedder 2012/13 version 13 som jeg har købt brugt, men det kan da være at den reelt er beskadiget.
Jeg har lige lånt den til en kollega, der vil teste den for mig i sin E320, så jeg finder ud af om det er min bil der driller eller selve skiven.
Så tak for tilbuddet om køb af skive, men jeg skal lige se hvad det andet giver først.
Besvar