Vinterhjul på jernfælge til en w212?

Alt vedrørende teknik
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Vinterhjul på jernfælge til en w212?

Indlæg af E 270 2001 »

tømreren skrev:Som svar på hvad du gør hvis bagvognen skrider ud; INGENTING.

Den KAN ikke skride ud. Med antispin og ESP aktiveret kører den lige nøjagtig den vej du ønsker.

JO :idea: Kortvarigt kan den godt skride ud.. Men jo nyere bil, des bedre evne til at gøre det "ubemærket". ( kommer jo også an på hvor meget P den får :| )
Senest rettet af E 270 2001 15. jan 2014, 15:55, rettet i alt 1 gang.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Vinterhjul på jernfælge til en w212?

Indlæg af tømreren »

Åhhrr, hold nu op 'E 270 2001'!

Ja, naturligvis skrider den, det er jeg da udmærket klar over. Men det er så lidt at det ikke er værd at skrive om.

Nu er jeg ikke klar hvor mange kræfter din E 270'er har, men jeg har forsøgt flere gange på lukket terræn at tvinge min Vito til udskridning i forskellige situationer med FULD gas og antispin og ESP aktiveret. Den når altså dårligt at komme ud over linien fra forhjulene med bagenden før den bremser ned. Og her taler vi om en kassebil med halvtomt varerum og 200 HK. Så stop det flueknepperi!!

Derfor skriver jeg 'den ikke kan skride ud'. Man kan ikke gøre noget galt!!
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Vinterhjul på jernfælge til en w212?

Indlæg af E 270 2001 »

"Ja, naturligvis skrider den, det er jeg da udmærket klar over. Men det er så lidt at det ikke er værd at skrive om."

- Det kunne du jo bare skrive :wink: Men husk nu også lige på at i nogle tilfælde som ren is og sjap ( feks ved vognbaneskift på motorvej ) så kan et lille vrik med bagenden ( selv med lav fart ) smide vognen rundt.


"Derfor skriver jeg 'den ikke kan skride ud'. Man kan ikke gøre noget galt!!"

Jo man kan. Man kan stole på at man er uovervindelig i sin bil :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vinterhjul på jernfælge til en w212?

Indlæg af BWJ »

tømreren skrev:Som svar på hvad du gør hvis bagvognen skrider ud; INGENTING.

Den KAN ikke skride ud. Med antispin og ESP aktiveret kører den lige nøjagtig den vej du ønsker.

Nu vrøvler tømreren :shock:
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Vinterhjul på jernfælge til en w212?

Indlæg af tømreren »

Læs nu hele tråden 'BWJ' og forestil dig så du er en voksen mand med en sund fornuft. Så KAN du da ikke være i tvivl om hvad jeg mener!!??
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vinterhjul på jernfælge til en w212?

Indlæg af BWJ »

GSG :D
ZOOM ZOOM.
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: Vinterhjul på jernfælge til en w212?

Indlæg af Superman »

E 270 2001 skrev:
Superman skrev:
tømreren skrev:Jeg bliver nødt til at bemærke ESP systemet er så effektivt i en ny eller nyere Mercedes Benz, at det nærmest 'styrer bilen ind på plads INDEN man mærker begyndende udskridning'.

Hvis ikke du kan give mig ret i dette 'Superman', så vil jeg vove den påstand at ESP systemet ikke fungerer optimalt i din vogn....
Joooooe. Det kommer stadig an på hvordan du kører bilen..

I snevejr kører jeg mest med ESP slået fra..

Jeg kan ikke lade være med lige at kommentere det her :roll: At du kører med ESP slået fra ( er jo dit valg ), og hvis du gerne vil have at bagenden skrider ud vil jeg da håbe at du gør det under ordnede forhold ( self er det da sjovt at lege lidt med bilen :wink: ), MEEEN ESP er jo passiv sikkerhed der virker hvor vi fejler :idea: :idea: :idea: :roll:
Selvfølgelig er det en god sikkerhed. Og nu sidder knappen et godt sted i en W210, så dener nem at slå til eller fra.

Jeg slår den mest fra nå jeg møder et sving med god plads.... 8)

Værre er det heller ikke.

Zoom

Njaaa. Når du først har prøvet at drifte i din Mercer, så gider du ikke prøve at lege i din Citygo.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Vinterhjul på jernfælge til en w212?

Indlæg af ThomasDK »

Zoom:

Din bil vil være ok i sne, den logrer måske lidt med halen indtil du lærer den at kende hvis du starter hårdt, men ESP/ASP skal nok hindre spin og udskridning ved normal familie kørsel. Du får ret hurtigt en god fornemmelse af den.
Forhjulstræk var kun en revolution da de kom, i stedet for bilerne dengang med baghjulstræk uden hjælpesystemer. (Og ordenlige vinterdæk dengang)
Sidst jeg havde en 300TD fra 99, den startede frisk og kørte fint i sne, trak så godt fra mange andre under bykørsel - at man skal huske - at bremse vilkårene er ens for alle biler nede i næste kryds. Glæder mig til at prøve den jeg snart har haft et år, uden at have prøvet sne med helt hvid og æltet sne vej endnu.
Baghjuls skubben er godt til små bakker. Hvis man ser Nordmænd og Svenskere der er presset med en forhjuls trukket og skal op ad en lille bakke, så vender de straks og så bakker de op som sidste udvej.
For så får de bilens vægt lagt helt ned på de trækkende hjul, så de kan få ordenligt bid.
Godt du chekkede de der skod vinterdæk, man får ikke rettet meget Mercer ud for det som ordenlige vinterhjul koster. Det skulle være forbudt at sælge sådan noget.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vinterhjul på jernfælge til en w212?

Indlæg af Zoom »

ThomasDK skrev:Zoom:

Din bil vil være ok i sne, den logrer måske lidt med halen indtil du lærer den at kende hvis du starter hårdt, men ESP/ASP skal nok hindre spin og udskridning ved normal familie kørsel. Du får ret hurtigt en god fornemmelse af den.
Forhjulstræk var kun en revolution da de kom, i stedet for bilerne dengang med baghjulstræk uden hjælpesystemer. (Og ordenlige vinterdæk dengang)
Sidst jeg havde en 300TD fra 99, den startede frisk og kørte fint i sne, trak så godt fra mange andre under bykørsel - at man skal huske - at bremse vilkårene er ens for alle biler nede i næste kryds. Glæder mig til at prøve den jeg snart har haft et år, uden at have prøvet sne med helt hvid og æltet sne vej endnu.
Baghjuls skubben er godt til små bakker. Hvis man ser Nordmænd og Svenskere der er presset med en forhjuls trukket og skal op ad en lille bakke, så vender de straks og så bakker de op som sidste udvej.
For så får de bilens vægt lagt helt ned på de trækkende hjul, så de kan få ordenligt bid.
Godt du chekkede de der skod vinterdæk, man får ikke rettet meget Mercer ud for det som ordenlige vinterhjul koster. Det skulle være forbudt at sælge sådan noget.
Ja, de var vist ikke meget bevendt, de Kleber dæk - navnet passer i hvert fald ikke så godt!...

/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Besvar