OBD til Mercedes - hvilken?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

OBD til Mercedes - hvilken?

Indlæg af Zoom »

Hej,

Jeg har længe godt kunnet tænke mig en OBD læser - fik aldrig købt en til min Touran (firmabil, ligemeget) eller Octavia (fabriksny = garanti = ligemeget), men nu når jeg har købt en brugt E200 med nogle kilometer på, kan jeg måske godt se en idé i at købe en - men hvilken virker og hvad er bedst?

Jeg vil gerne have noget der både virker sammen med min mobil/tablet (Android) og med en PC (til større gennemgang) - er der nogen der har et forslag til hvad man skal købe - selvfølgelig til en billig penge (max kr. 500 men helst et stykke under).

Jeg har kigget lidt her, men er der noget af det der fungerer, eller er det bare noget billigt Kina skidt? --> http://www.lightinthebox.com/da/c/diagn ... 3godfmsAng

Med venlig hilsen
Thomas Christensen
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: OBD til Mercedes - hvilken?

Indlæg af E 270 2001 »

Zoom skrev:Hej,

Jeg har længe godt kunnet tænke mig en OBD læser - fik aldrig købt en til min Touran (firmabil, ligemeget) eller Octavia (fabriksny = garanti = ligemeget), men nu når jeg har købt en brugt E200 med nogle kilometer på, kan jeg måske godt se en idé i at købe en - men hvilken virker og hvad er bedst?

Jeg vil gerne have noget der både virker sammen med min mobil/tablet (Android) og med en PC (til større gennemgang) - er der nogen der har et forslag til hvad man skal købe - selvfølgelig til en billig penge (max kr. 500 men helst et stykke under).

Jeg har kigget lidt her, men er der noget af det der fungerer, eller er det bare noget billigt Kina skidt? --> http://www.lightinthebox.com/da/c/diagn ... 3godfmsAng

Med venlig hilsen
Thomas Christensen
Røg alle pengene da til MBen, siden der er max på 500 :roll:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: OBD til Mercedes - hvilken?

Indlæg af Zoom »

E 270 2001 skrev:
Zoom skrev:Hej,

Jeg har længe godt kunnet tænke mig en OBD læser - fik aldrig købt en til min Touran (firmabil, ligemeget) eller Octavia (fabriksny = garanti = ligemeget), men nu når jeg har købt en brugt E200 med nogle kilometer på, kan jeg måske godt se en idé i at købe en - men hvilken virker og hvad er bedst?

Jeg vil gerne have noget der både virker sammen med min mobil/tablet (Android) og med en PC (til større gennemgang) - er der nogen der har et forslag til hvad man skal købe - selvfølgelig til en billig penge (max kr. 500 men helst et stykke under).

Jeg har kigget lidt her, men er der noget af det der fungerer, eller er det bare noget billigt Kina skidt? --> http://www.lightinthebox.com/da/c/diagn ... 3godfmsAng

Med venlig hilsen
Thomas Christensen
Røg alle pengene da til MBen, siden der er max på 500 :roll:
Haha - nej ;) Men jeg gider ikke ofre flere 1000 på noget, som jeg ikke kan bruge fuldt ud alligevel, så vil jeg hellere købe noget billigt først og hvis jeg så finder ud af om det er noget jeg gider rode med kan jeg købe noget mere "prof" :D

Har også kigget på denne: http://www.diagnostic-world.com/pages/i ... =72146.cfm

/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
etorrild
Indlæg: 28
Tilmeldt: 16. dec 2012, 23:17

Re: OBD til Mercedes - hvilken?

Indlæg af etorrild »

Øv. Havde skrevet et langt indlæg angående import fra Kina. Trykkede "Udfør" og pist væk var indlægget!

Prøver igen.

Jeg kender ikke til OBD og Star testere.
Dette er angående den side "miniinthebox" du har set på. Det er en kinesisk side. Der findes i dag mange kinesiske sider med perfekt dansk. Man skal se sig godt for.
Jeg har selv handlet på flere af dem (også miniinthebox) og jeg har stort set været tilfreds med kvaliteten i forhold til prisen.
Prisen er ofte inkl fragt og varerne er altid kommet mellem 2 og 5 uger efter.

Men du skal være opmærksom på told reglerne.
Meget kort:
Op til 80DKK = ingen told eller moms.
80 - 1150DKK = Der skal betales moms af værdien samt gebyr til fragtfirmaet (160DKK inkl. moms)
1150 -> : Moms, told og gebyr. Tolden afhænger af varens art. Se diverse toldberegnere på nettet.

Det er i dag fragtfirmaerne der skal indbetale (og opkræve) moms og told, så hvorvidt man lettere er heldig at slippe igennem uden at betale ved jeg ikke.

For eksempel har jeg lige modtaget en vare til ca. 130kr uden moms. Der ligger desuden en pakke til 560kr hos post DK som jeg skal betale 300kr for. Sådan er det.

Så husk at lægge moms og 160kr gebyr oven i prisen (på varer til over 80kr) og så må du vurdere om prisen stadigt er attraktiv. Min erfaring er, at det er den ofte. Et lille eksempel: EN tripod adapter til gopro camera. Original: 99DKK, fra Kina: ca 10kr. Og den virker perfekt. :-)
Man kan faktisk købe mange sjove små gadgets til under 80kr :-)

Happy hunting.

vh
Erich
VH
Erich Torrild
S203, C220, Aut. Stc. 2005, ca.330.000km
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: OBD til Mercedes - hvilken?

Indlæg af TonnyL »

Jeg tror allerførst du skal gøre op med dig selv hvad du forventer den skal kunne gøre, jeg har eks prøvet en der hedder ELM-Scan til 1000,- kr den kunne stort set ikke en Sk..
Hvis jeg skal anbefale dig en tester så brug lidt ekstra moneter det andet er ikke det plastik værd det er sat ind i.....
EKS den her men vær opmærksom den fåes i 2 udgaver, man skal vælge den med fuld version til pris 2899,- http://nic-tec.com/product/md702-elite- ... er-va-616/

De har den også hos dem du selv har linket til men igen det er ikke den med den fulde version: http://www.diagnostic-world.com/pages/A ... =67420.cfm

VH Tonny
Besvar