Side 1 af 1

Gearkasseproblem W210 årgang 2000

: 21. jan 2014, 14:23
af Laksefiskeren
Hej

Håber at nogen af jer specialister har et forslag til hvad jeg gør bedst ved dette problem. Det er en E220CDI kørt 600.000 km, gearkassen har kørt 450.000 og aldrig voldt problemer i de 12 år jeg har haft bilen.
Har været bortrejst 1 måned og da jeg skal køre i bilen for første gang i forgårs, kører den i nødmode i 2 gear og vil ikke skifte. Efter 5 km, bilen er nu varm, kører jeg ind til siden, slukker og starter.

Nu er problemet pist væk, den skifter lækkert og silkeblødt resten af dagen. Da jeg skulle ud at køre igen her til morgen var det præcis samme historie. Det er 35.000 km siden den fik skiftet olie
og skyllet gearkassen. Men spørgsmålet er: Hvad synes I at jeg skal gøre? Hvad tror I der er galt? Med de mange kilometer kan jeg da ligeså godt køre den til Tyskland og få skiftet hele molevitten
i stedet for at få mit værksted til at begynde fejsøgningen?

Håber på jeres respons.

Tusind tak :)

Re: Gearkasseproblem W210 årgang 2000

: 21. jan 2014, 15:53
af Laksefiskeren
Har nu fået et tilbud fra Att24 i Dortmund på at få skiftet gearkassen. 1800 euro inklusiv alt og den er på lager.

Synes at det er svært. Den gamle skal alligevel snart have skiftet olie og skylles og det koster vel nemt 3000 kroner.

Lad mig høre hvad i synes.

Re: Gearkasseproblem W210 årgang 2000

: 21. jan 2014, 16:08
af BWJ
Jeg syntes at der er meget langt til Dortmund. :(
Men ellers ville jeg ofre en fejludlæsning, det er jo ikke sikkert at limp mode skyldes gearkassen (faktisk sjældent), så skifte gearkasse før jeg vidste hvad man har med at gøre, NEJ.

Re: Gearkasseproblem W210 årgang 2000

: 21. jan 2014, 16:25
af Laksefiskeren
Hej BWJ

Kan godt følge dig, selvom der kun er 670 km her fra Aarhus. Men overvejer det også kun fordi at jeg ikke tror at det kan blive ved med at gå godt for en gearkasse der har kørt 450.000.
Ringede til mit værksted. De anbefaler at vi sætter testeren på som du også siger. Værkstedet siger at det kunne lyde som om at der er et problem med drejningsmoment omformeren (er det sådan den hedder?)
Hvis det er den koster den 1800 plus moms plus olieskift og arbejdsløn. OG jeg vil da stadig have en meget gammel gearkasse. Vi taler måske om en merpris på 8000 kroner for en renoveret med 1 års garanti.

Re: Gearkasseproblem W210 årgang 2000

: 21. jan 2014, 16:35
af jan
min 210 har lavet samme fejl det var mit batteri der var årsagen der var for lav spænding til gearkassen i startøjeblikket og så gik gearkassen i nødprogram
prøv at sætte en lader på en nat så kan du da se om det hjælper for det er da billiger at skifte batteri end gearkasse

Re: Gearkasseproblem W210 årgang 2000

: 21. jan 2014, 17:53
af JTC
Det kan jo bare være el panelet som er dårligt eller olie i ledningsnet og styreboks

Re: Gearkasseproblem W210 årgang 2000

: 21. jan 2014, 19:17
af TonnyL
Det med batteriet er faktisk en god ide.... har også hørt det før, det koster jo kun lidt strøm fra el-nettet :D

Re: Gearkasseproblem W210 årgang 2000

: 21. jan 2014, 19:20
af Laksefiskeren
Hej igen

Den har jo stået stille i en måned og inden jeg startede den første gang lod jeg fyret køre i 20 min for at undgå koldstart. Det lyder besnærende at prøve at lade batteriet op. Det er et VARTA H3 100AMh omkring 5 år gammelt. Jeg lader på det i nat så ser vi om fejlen kommer op i morgen tidlig. Hvis fejlen ikke kommer op køber jeg et nyt batteri.

Tak for jeres hurtige input, I hører nærmere.

Og Tonny! Det er faktisk gratis at lade op da jeg har solceller og overproducerer vildt. Overvejer at købe en EL-bil til fruen. Nå det var et sidespring :D

Re: Gearkasseproblem W210 årgang 2000

: 21. jan 2014, 19:33
af BWJ
Laksefiskeren skrev:Hej igen

Den har jo stået stille i en måned og inden jeg startede den første gang lod jeg fyret køre i 20 min for at undgå koldstart. Det lyder besnærende at prøve at lade batteriet op. Det er et VARTA H3 100AMh omkring 5 år gammelt. Jeg lader på det i nat så ser vi om fejlen kommer op i morgen tidlig. Hvis fejlen ikke kommer op køber jeg et nyt batteri.

Tak for jeres hurtige input, I hører nærmere.

Og Tonny! Det er faktisk gratis at lade op da jeg har solceller og overproducerer vildt. Overvejer at købe en EL-bil til fruen. Nå det var et sidespring :D
En fjenstyret :lol: :lol:

Re: Gearkasseproblem W210 årgang 2000

: 21. jan 2014, 19:42
af JTC
Et Varta med 5 år på bagen, burde også havde udtjent sin værnepligt nu :)

Min personlige mening er at Varta batterier er ikke hvad de har været, derimod Exide er helt klart min farvorit.

Re: Gearkasseproblem W210 årgang 2000

: 22. jan 2014, 21:21
af Laksefiskeren
Glædeligt nyt. Efter opladningen i nat var der overhovedet ingen problemer her til morgen. Så nu vil jeg købe et nyt batteri. Havde ellers planlagt at købe Varta igen men JTC hvis du kan anbefale
Exide vil jeg overveje det. Synes kun at jeg kan finde et Exide batteri til Mercedes hos THANSEN.

Kan du anbefale dette batteri JTC?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=102 ... &tid=12583

Re: Gearkasseproblem W210 årgang 2000

: 22. jan 2014, 21:46
af BWJ
Køb AGM, -er det eneste der holder.

Re: Gearkasseproblem W210 årgang 2000

: 22. jan 2014, 22:07
af JTC
Ja det kan jeg trygt anbefale :)

Re: Gearkasseproblem W210 årgang 2000

: 23. jan 2014, 08:26
af Laksefiskeren
Det lyder godt så prøver jeg at købe dette batteri i stedet. Ser også ud til at polerne vender rigtigt. http://www.thansen.dk/product.asp?c=993 ... -543605716

Tak for hjælpen, uden jer havde jeg måske købt en ny gearkasse :D