Side 1 af 1

mototstop

: 26. jan 2014, 09:46
af Mercedes5
Hej alle.
min kone var ude at køre i vores E320. Der kommer en mislyd fra motoren i følge hende ligesom tikken/raslen. Midt under kørslen går motoren ud som om bilen blev slukket. Det lyder for mig meget grimt. Alle service er overholdt og der blir derudover skiftet olie og filter for hver 10000km. Hvad siger i??? :cry:

Re: mototstop

: 26. jan 2014, 09:48
af BWJ
En V eller række ?

Re: mototstop

: 26. jan 2014, 10:37
af Mercedes5
Hej BWJ. Det er en V

Re: mototstop

: 26. jan 2014, 11:56
af JTC
Uhh, det lyder ikke godt.

Det er desværre ikke unormalt at V diesel motorene (Om642) går i stykker.. Tit er problemet i oliepumpen, at den giver ikke nok tryk, men ligepresis nok til at bilen ikke ser det som en fejl, men for lidt til at motoren kan arbejde med det.

Men det er selvfølgelig i værste fald!

Vi krydser fingre for at der eventuelt bare har været problemer med brændstoftilførelsen eller lign.

Re: mototstop

: 26. jan 2014, 12:06
af Mercedes5
Hej JTC. hvad betyder det i værste tilfælde. Er det rep. Eller ny motor? Jeg forbereder mig jo på det værste men håber ikke det går så galt. Har læst en med samme. symptomer hvor det var stik forbindelse til en el. Flere dyser. Har det skidt med at min dejlige Mercedes ikke holder i indkørslen

Re: mototstop

: 26. jan 2014, 17:29
af JTC
Jamen i værste fald, er det en ny motor.

Men lad os nu bare se om ikke det er en elektronik fejl eller lign.

At diagnosere en fejl via et forum, med info om en klonkelyd fra motoren og nu er den død, er næsten umuligt at sige hvad det kan være.

Har kun en masse forslag og så ellers hvad min affaring siger mig.

Re: mototstop

: 26. jan 2014, 21:42
af Mercedes5
Ja naturligvis. Jeg er også bare ude efter nogle inputs til hvad det ku være. Den er fragtet til mercedes cph i Hillerød og skriver selvfølgelig når jeg har fået dommen på den.håber på det bedste.

mvh.jan

Re: mototstop

: 26. jan 2014, 21:54
af BWJ
Mercedes5 skrev:Ja naturligvis. Jeg er også bare ude efter nogle inputs til hvad det ku være. Den er fragtet til mercedes cph i Hillerød og skriver selvfølgelig når jeg har fået dommen på den.håber på det bedste.

mvh.jan
CPH i Hillerød :roll: :roll:

Re: mototstop

: 26. jan 2014, 21:58
af tømreren
Rolig nu 'BWJ'.

De skal formentlig KUN KIGGE på den i første omgang...

Re: mototstop

: 28. jan 2014, 18:32
af Mercedes5
Hej igen.
Det er med sorg i stemmen og tårer i øjnene at jeg netop idag fra CPH i Hillerød modtog den hårde besked om at min motor er afgået ved døden. Der lå efter sigende dele af krumtappen i bundkarret. Alle service overholdt 402000km, kørt perfeket lige til det sidste. Det havde jeg godt nok ikke regnet med.Er sku lidt nede. Et lille spørgsmål: Det skete en uge efter der var kommet ny olie på hos den lokale Auto partner. Jeg har naturligvis bedt om en olie der overholder MB standarderne, men hvis de nu ikke har haft styr på det ,kan det så ødelægge noget på så kort tid???F.eks. olie pumpen??? Gode foreslag til hvor man får en anden god motor sat i henne modtages gerne. Det er tid til en "lille" gravøl nu :cry: Mvh. Jan

Re: mototstop

: 28. jan 2014, 19:48
af E 270 2001
Det kunne da godt være at du så lige skulle være lidt ekstra opmærksom - hvis nu at der skulle have være noget i forbindelse med det olieskift :idea:
Hvilken olie brugte du før/hvilken olie kom der på/hvad har forsaget ødelæggelserne i motoren/oliefilter :idea:

Re: mototstop

: 28. jan 2014, 19:49
af E 270 2001
JTC skrev:Uhh, det lyder ikke godt.

Det er desværre ikke unormalt at V diesel motorene (Om642) går i stykker.. Tit er problemet i oliepumpen, at den giver ikke nok tryk, men ligepresis nok til at bilen ikke ser det som en fejl, men for lidt til at motoren kan arbejde med det.

Men det er selvfølgelig i værste fald!

Vi krydser fingre for at der eventuelt bare har været problemer med brændstoftilførelsen eller lign.
JTC nævner oliepumpen :idea:

Re: mototstop

: 28. jan 2014, 19:55
af BWJ
For lidt olie ?
Stoppet oliefilter ?
Uoriginalt oliefilter ?

Re: mototstop

: 28. jan 2014, 21:23
af Mercedes5
Hej.Tak for inputs. For lidt olie:nej, aldrig. Oliefilter: 1 uge gammelt og som før skrevet skiftet 2 gange årligt udover det service den selv ber om. Uoriginalt: Har bedt om at få olie og filter der passer til bilen. Det kan vel ikke passe at men bagefter til tjekke om de har sat/fyldt det rigtige på. Men spørgsmålet var , at hvis de nu har hældt noget forkert olie på og forkert filter om det kunne for forsage de ødelæggelser på en uge?Evt. ødelægge oliepumpen som JTC er inde på??.ringer lige til CPH og hører hved de siger til filtret og til ham der har hældt olie på og hører hvad det hedder præcist. Mener det er Valvoline....

Re: mototstop

: 2. feb 2014, 19:13
af jokmok
Hej Jan
Det er rigtig ærgeligt jeg har lige været turen igennem med min 3 år gamle E220 st.car der var det også oliepumpen der stod af ved 267000 km. Med samme symptomer som du beskriver i dit indlæg.
Bilen havde også kørt på service kontrakt hos Mercedes, jeg købte den af en rigtig god auto forhandler og der var heldigvis ingen problemer med forhandleren som overgav opgaven til mb i Kolding.
Forhandleren kunne sagtens finde en brugt motor der næsten havde kørt det samme, men han og jeg var enige om at det ville være synd for en bil som ikke er ældre at lægge en brugt motor i.
Han gav mig et tilbud på 22000,- kr incl moms og arbejdsløn på en fabriks ny motor med 2 års garanti og ilagt af mb i Kolding så det godtog jeg og er rigtig glad for den investering.
Held og lykke til dig i jagten på en anden motor.