Hej,
Har lagt mærke til at min E200 godt kan have lidt "udsættere", når den står i tomgang, lige efter man har startet den (helt kold) - hvad kan dette evt. være - tænker selv at det kan være noget med indsprøjtningsdyser? Oplever det som at der opstår en "ubalance" i bilen, så den lige "vugger" en gang - første gang jeg oplevede det var det "regelmæssige" udsættere - altså ca. hvert 2 sekund kom der en, efterfølgende har det været lidt mere tilfældigt og det sker ikke hver gang jeg starter den fra kold.
Der er ikke noget at mærke når man kører og heller ikke når den holder i tomgang ved lyskryds, når den har kørt lidt.
En anden ting er, at den godt kan bruge nogle omgange for at starte, når den er kold - 3-7 omgange har jeg oplevet - når den er varm starter den med det samme - gætter selv på at batteriet trænger til at blive skiftet. Der er start/stop i den og der er ingen problemer med dette, men den skal køre lidt før funktionen træder i kraft, her gætter jeg på det har noget med at motoren skal være driftsvarm og at batteriet skal have tilstrækkelig spænding.
/Thomas
"Udsættere" i tomgang på E200 CDI?
"Udsættere" i tomgang på E200 CDI?
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Re: "Udsættere" i tomgang på E200 CDI?
Prøv med Bell-Add city, renser hele systemet incl. DPF. - det kan skyldes kondens i tanken.
En god ting i den kolde tid, er at købe en god batterilader og sætte den på én gang ugenligt - forlænger batteriets levetid væsenligt.
En god ting i den kolde tid, er at købe en god batterilader og sætte den på én gang ugenligt - forlænger batteriets levetid væsenligt.
ZOOM ZOOM.
Re: "Udsættere" i tomgang på E200 CDI?
Ville helt klart også sige at du skal prøve det Belladd produkt.
Nu ved jeg ikke hvor mange km din motor har kørt, men dyserne har desværre ikke så lang levetid som på de gamle motore.
Allerede efter 200.000km viser de tegn på slid som banken eller udsætten på en eller flere cylendre.
De fleste W212ere som er frikørte taxaer, har nettop fået skiftet forkæde, strammer og dyser for at bibeholde mercedes motorens normer
Nu ved jeg ikke hvor mange km din motor har kørt, men dyserne har desværre ikke så lang levetid som på de gamle motore.
Allerede efter 200.000km viser de tegn på slid som banken eller udsætten på en eller flere cylendre.
De fleste W212ere som er frikørte taxaer, har nettop fået skiftet forkæde, strammer og dyser for at bibeholde mercedes motorens normer
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: "Udsættere" i tomgang på E200 CDI?
Kan det være kontrolprocedure EGR-ventil Som udføres ved start - men kender ikke lige din model..
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: "Udsættere" i tomgang på E200 CDI?
Det lyder som en rigtig god idé med Bell Add - er der nogen der der ved hvor man kan købe Bell Add City i butikker på Sjælland (Nordsjælland eller Kbh område), eller er det kun muligt at bestille på nettet?
Det billigste jeg har fundet det til på nettet er hos Landberg.dk (http://www.landberg.dk/shop/additiver-m ... 162c1.html) - men hvis jeg kan købe i en butik så jeg undgår fragt er det jo bedre...
Jeg har tidligere brugt additiver fra STP (på min daværende Touran) - de kan købes på de fleste Statoil stationer, men ved ikke om de har noget det minder om Bell Add City...
Edit: Refako i Hillerød har det - men til en hamper pris 262 (Landberg 168!) - selv med fragt er det billigere hos Landberg...
/Thomas
Det billigste jeg har fundet det til på nettet er hos Landberg.dk (http://www.landberg.dk/shop/additiver-m ... 162c1.html) - men hvis jeg kan købe i en butik så jeg undgår fragt er det jo bedre...
Jeg har tidligere brugt additiver fra STP (på min daværende Touran) - de kan købes på de fleste Statoil stationer, men ved ikke om de har noget det minder om Bell Add City...
Edit: Refako i Hillerød har det - men til en hamper pris 262 (Landberg 168!) - selv med fragt er det billigere hos Landberg...
/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Re: "Udsættere" i tomgang på E200 CDI?
Tag en tur hertil, men ring først:Zoom skrev:Det lyder som en rigtig god idé med Bell Add - er der nogen der der ved hvor man kan købe Bell Add City i butikker på Sjælland (Nordsjælland eller Kbh område), eller er det kun muligt at bestille på nettet?
Det billigste jeg har fundet det til på nettet er hos Landberg.dk (http://www.landberg.dk/shop/additiver-m ... 162c1.html) - men hvis jeg kan købe i en butik så jeg undgår fragt er det jo bedre...
Jeg har tidligere brugt additiver fra STP (på min daværende Touran) - de kan købes på de fleste Statoil stationer, men ved ikke om de har noget det minder om Bell Add City...
Edit: Refako i Hillerød har det - men til en hamper pris 262 (Landberg 168!) - selv med fragt er det billigere hos Landberg...
/Thomas
Bell Add, Gungevej 9-11, DK 2650 Hvidovre T +45 70 20 77 69
Og city er dyrere en den alm.
Og her er hele forhandlerlisten http://www.belladd.dk/list_dealers.html
ZOOM ZOOM.
Re: "Udsættere" i tomgang på E200 CDI?
Min gjorde det samme da jeg fik den. Sælger betalte en dysserens som ser ud til at have løst problemet.
Re: "Udsættere" i tomgang på E200 CDI?
Jeg mangler stadig at få en liste over hvad der er lavet på bilen (af forhandleren) - har fået en udskrift af hvad der er lavet før (ved service/reklamationer).NCL skrev:Min gjorde det samme da jeg fik den. Sælger betalte en dysserens som ser ud til at have løst problemet.
Har ringet til BellAdd og fået en fin forklaring - grunden til udsættere (og dårlig brændstof økonomi - skrevet i andet indlæg) er, at en taxa kører meget i tomgang og derfor kokser/soder til - taxa selskaberne gider som regel ikke bruge flere penge end nødvendigt, så der bliver ikke brugt penge på additiver, selvom det er nødvendigt ved det kørsels mønster.
De anbefaler en service-rens 2D, for at få renset motoren/katalysatoren - det er noget der skal sprøjtes ind i motoren gennem luft indsugningen, mens bilen holder i tomgang (med driftsvarm motor) - bagefter skal man køre en tur i 10-15 minutter. Derefter skal man bruge Diesel City additiv til at holde motoren vedlige.
/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Re: "Udsættere" i tomgang på E200 CDI?
Hvis du prøver det må du godt lige give en melding om det virker. Min er begyndt på det igen
Zoom skrev:Hej,
Har lagt mærke til at min E200 godt kan have lidt "udsættere", når den står i tomgang, lige efter man har startet den (helt kold) - hvad kan dette evt. være - tænker selv at det kan være noget med indsprøjtningsdyser? Oplever det som at der opstår en "ubalance" i bilen, så den lige "vugger" en gang - første gang jeg oplevede det var det "regelmæssige" udsættere - altså ca. hvert 2 sekund kom der en, efterfølgende har det været lidt mere tilfældigt og det sker ikke hver gang jeg starter den fra kold.
Der er ikke noget at mærke når man kører og heller ikke når den holder i tomgang ved lyskryds, når den har kørt lidt.
En anden ting er, at den godt kan bruge nogle omgange for at starte, når den er kold - 3-7 omgange har jeg oplevet - når den er varm starter den med det samme - gætter selv på at batteriet trænger til at blive skiftet. Der er start/stop i den og der er ingen problemer med dette, men den skal køre lidt før funktionen træder i kraft, her gætter jeg på det har noget med at motoren skal være driftsvarm og at batteriet skal have tilstrækkelig spænding.
/Thomas