Side 1 af 2

Oliespild V6 CDI

: 29. jan 2014, 22:55
af Juul
Hej

Jeg har haft min E320 2008 til FDM test i dag.
Der var en lille række små fejl, men der var også et problem med oliespild fra motoren.
Nærmere bestemt ved svinghjulet.... Når jeg selv kigger kan jeg godt se der er lidt i olie, men det er svært at se hvor det kommer fra.

Er der nogen der har erfaring for, hvor sådan en motor typisk bliver utæt? Måske en pakdåse mellem motor og geark.?
(jeg har lige pakket bundkarret om).

vh Juul

Re: Oliespild V6 CDI

: 29. jan 2014, 22:59
af JTC
Om642er motoren, har det med tiden at blive utæt i krumtapspakdåsen mellem gearkasse og motor.

Skal skiftes, så skift også pakdåsen på gearkassen, når nu den er afmonteret alligevel :wink:

Re: Oliespild V6 CDI

: 29. jan 2014, 23:18
af Juul
JTC skrev:Om642er motoren, har det med tiden at blive utæt i krumtapspakdåsen mellem gearkasse og motor.

Skal skiftes, så skift også pakdåsen på gearkassen, når nu den er afmonteret alligevel :wink:
JTC: Hvad skal du have for denne operation?

Re: Oliespild V6 CDI

: 29. jan 2014, 23:24
af JTC
Det ligger på ca 3.000,- inkl moms
Gearkassen skal nemlig af for at kunne skifte de pakninger

Hvornår har den sidst fået skiftet gearolie og filter?

Re: Oliespild V6 CDI

: 29. jan 2014, 23:26
af Juul
JTC skrev:Det ligger på ca 3.000,- inkl moms
Gearkassen skal nemlig af for at kunne skifte de pakninger

Hvornår har den sidst fået skiftet gearolie og filter?
for 25.000 km siden. Jeg får skiftet for hver 50.000 km

Re: Oliespild V6 CDI

: 30. jan 2014, 00:19
af JTC
Okay, så burde det ikke være nødvendigt.

Re: Oliespild V6 CDI

: 30. jan 2014, 00:21
af jensen
Jeg tror den er utæt ved olietemperator nede i v-et

Re: Oliespild V6 CDI

: 30. jan 2014, 01:04
af JTC
Det kan det også sagtens være. Jeg ville ihvertfald få renset olien af og så spore sig frem olielækken.

Re: Oliespild V6 CDI

: 30. jan 2014, 07:09
af Juul
jensen skrev:Jeg tror den er utæt ved olietemperator nede i v-et
Hvordan kan man komme til olietempføleren?

Re: Oliespild V6 CDI

: 30. jan 2014, 17:13
af jensen
Når man skifter indsugningsmanifoldene plejer man også at skifte de to o ringe som sidder under veksleren

Re: Oliespild V6 CDI

: 30. jan 2014, 19:34
af Juul
jensen skrev:Når man skifter indsugningsmanifoldene plejer man også at skifte de to o ringe som sidder under veksleren
ok, men jeg har ikke fået skiftet indsugningsmanifolde....Hvis de skal afmonteres håber jeg sgu det er pakdåsen :shock:

Re: Oliespild V6 CDI

: 30. jan 2014, 22:08
af jensen
Har du nogensinde fået skiftet den motor som trækker spjældene i indsugningen den kaldes også stellmotor

Re: Oliespild V6 CDI

: 30. jan 2014, 22:46
af Juul
jensen skrev:Har du nogensinde fået skiftet den motor som trækker spjældene i indsugningen den kaldes også stellmotor
ja, den blev skiftet for et år siden, da jeg også skiftede turbo.

Re: Oliespild V6 CDI

: 30. jan 2014, 23:01
af jensen
Når man laver den rep. plejer man også at skifte o ringe ved veksleren.Hvis du har bundpladen af og kigger op i venstre side på motoren sidder der ligesom et metaldæksel hvor man kunne forestille at starteren kunne have siddet ,over det dæksel er der et hul og der kommer olien ud hvis den er utæt oppe i v-et

Re: Oliespild V6 CDI

: 30. jan 2014, 23:19
af Juul
jensen skrev:Når man laver den rep. plejer man også at skifte o ringe ved veksleren.Hvis du har bundpladen af og kigger op i venstre side på motoren sidder der ligesom et metaldæksel hvor man kunne forestille at starteren kunne have siddet ,over det dæksel er der et hul og der kommer olien ud hvis den er utæt oppe i v-et
Tak for det, Jensen :D
Jeg kigger i weekenden.