CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Min L.... s211 CDI 220 som jeg lige har skiftet flammeskive på er begyndt at tikke efter ca 15 km. (den er tæt ved flammeskiven)
Hva fan er der nu galt, har jeg fået ødelagt dysen???
Jeg vil dog sige at den fik et godt skud diselstart for lige at komme i gang.
Hva fan er der nu galt, har jeg fået ødelagt dysen???
Jeg vil dog sige at den fik et godt skud diselstart for lige at komme i gang.
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Den midste utæthed ved flammeskiven, får den til at tikke.
Har du planfræset befætningerne, skiftet strækbolte og spændt med det rigtige moment?
Har du planfræset befætningerne, skiftet strækbolte og spændt med det rigtige moment?
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Jeg har prøvet at fylde w40 om dysen, hvis den var utæt vil den så ikke boble?JTC skrev:Den midste utæthed ved flammeskiven, får den til at tikke.
Har du planfræset befætningerne, skiftet strækbolte og spændt med det rigtige moment?
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Jeg skal ikke kunne sige om det er en sikker test måde, det er ikke en metode jeg selv benytter
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Hvad er der ellers af testmetoder?
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
En star tester kan sige om dyserne er uden for tolerancerne
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
For at sikre sig det ikke er en defekt dyse
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Nårhh, jeg forstod bare at du kunne se en utæthed med en Star !!??JTC skrev:For at sikre sig det ikke er en defekt dyse
ZOOM ZOOM.
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Når nej, det var ikke lige meningen det skulle forståes sådan 

Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
@HvamJTC skrev:En star tester kan sige om dyserne er uden for tolerancerne
En STAR tester, er en mercedes tester der tilsluttes bilen. Men den kan han se om dysen er inden for de tollerancer der er for optimal drift

*edit*
Kan se du for nylig selv har været igang med et skifte Hjælp til Dyser m.m.
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
nu har jeg bestildt 4 nye ombytningsdyser, så vil jeg håbe det hjælperBTE skrev:@HvamJTC skrev:En star tester kan sige om dyserne er uden for tolerancerne
En STAR tester, er en mercedes tester der tilsluttes bilen. Men den kan han se om dysen er inden for de tollerancer der er for optimal drift
*edit*
Kan se du for nylig selv har været igang med et skifte Hjælp til Dyser m.m.

jeg ved ikke hvor mange km de gamle har kørt, selv har vi kørt 80k og hvis jeg skal køber tester eller mekaniker timer løber det også hurtig op, og finder måske ud af de skal skiftes i sidst ende!
Jeg har nu så også lige blevet oplyst det ikke er de helt rigtige dyser som der sidder i, den eksisterende 6480700187 og ifølge MBspecialist skal det værer 287.

Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
lige for at følge op
Der kom dyser med posten igår i dag brugte jeg en time på at skifte dem, også var problemet løst
nøj hvor den spinner

Der kom dyser med posten igår i dag brugte jeg en time på at skifte dem, også var problemet løst

nøj hvor den spinner

Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
-
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 4. nov 2012, 21:47
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
hvad koster sådan 4 dyser,har nemlig en w211 der tikker/skraldrer når den er varm og der netop ikke er belastning på.