CDI 220 tikker efter skift af flammeskive

Alt vedrørende teknik
Hvam
Indlæg: 52
Tilmeldt: 31. jan 2014, 21:03

Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive

Indlæg af Hvam »

pris pr dyse 1300 værktøj,fedt mm også ca 1300kr så det er ikke så slemt :wink:
Senest rettet af Hvam 8. feb 2014, 22:44, rettet i alt 1 gang.
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
Hvam
Indlæg: 52
Tilmeldt: 31. jan 2014, 21:03

Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive

Indlæg af Hvam »

BWJ skrev:Har du kodet alle dyserne ?
næ... jeg er ikke helt med på hvad du mener, er det noget man gør?
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive

Indlæg af BWJ »

Ja som regel skal koderne på siden af dyserne tastes ind i mortorstyringen vha. en Star, det er for at kalibrere dyseåbningstiderne.
ZOOM ZOOM.
Hvam
Indlæg: 52
Tilmeldt: 31. jan 2014, 21:03

Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive

Indlæg af Hvam »

BWJ skrev:Ja som regel skal koderne på siden af dyserne tastes ind i mortorstyringen vha. en Star, det er for at kalibrere dyseåbningstiderne.
jeg fik også lige googlet mige lidt frem til de jo skal "kodes" :| men tak for info BWJ

kenner i et værksted omkring århus som kan klare den opgave til rimlige penge?
hvad koster sådan en star tester?
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive

Indlæg af BWJ »

Hvam skrev:
BWJ skrev:Ja som regel skal koderne på siden af dyserne tastes ind i mortorstyringen vha. en Star, det er for at kalibrere dyseåbningstiderne.
jeg fik også lige googlet mige lidt frem til de jo skal "kodes" :| men tak for info BWJ

kenner i et værksted omkring århus som kan klare den opgave til rimlige penge?
hvad koster sådan en star tester?
Et aut. værksted bruger max. én time, men mon ikke nogen kan hjælpe med en lokal der kan.
En Star koster kassen, hvis en civil i det hele taget kan købe en, - og der findes ikke uoriginale som kan klare jobbet.
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive

Indlæg af JTC »

Hvam skrev:pris pr dyse 1300 værktøj,fedt mm også ca 1300kr så det er ikke så slemt :wink:
Ligepresis en opgave som denne, kan det ikke svare sig selv at lave.
Det kræver special værktøj som dyseudtrækker, plænfræser og startester.

Et værksted tager maks 2 timer + dyser for denne omgang, så spiller det og der er garenti på arbejdet.
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Hvam
Indlæg: 52
Tilmeldt: 31. jan 2014, 21:03

Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive

Indlæg af Hvam »

BWJ skrev:Ja som regel skal koderne på siden af dyserne tastes ind i mortorstyringen vha. en Star, det er for at kalibrere dyseåbningstiderne.
Jeg var forbi mercedes (einer hassel) og der skulle ikke gøres noget andet den stod højt i tomgang :wink:
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive

Indlæg af JTC »

Så har de vist ikke været ærlig over for dig.

Tomgangen er fastlagt i motorstyringen og kan justeres ganske lidt frem og tilbage i forhold til resonans fra motoren.

Kan med sikkerhed sige at ved dyseskift, skal de altid kodes ind på en CDIér... Den kan sagtens køre uden, men du får langt fra det optimale ud af motoren og i værste fald kan den smide fejlkoder, fordi at motoren går for ujævnt.
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive

Indlæg af SLS-AMG »

Det er ikke alle dyser der skal kodes, Kun fra CDI-3 og frem.
det kan ses hvis der i en cirkel på toppen af dysen står 1-2 eller 3...
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive

Indlæg af JTC »

SLS-AMG skrev:Det er ikke alle dyser der skal kodes, Kun fra CDI-3 og frem.
det kan ses hvis der i en cirkel på toppen af dysen står 1-2 eller 3...
Er det ikke 1 og 2 der skal kodes og 3eren skal ikke?
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Hvam
Indlæg: 52
Tilmeldt: 31. jan 2014, 21:03

Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive

Indlæg af Hvam »

Jeg var på værksted med bilen idag og have en Star gæster på, vi fik koder fra dyserne tastet ind og vupti... Tomgangen faldt og dåbilen fik en mere rolig motor lyd :mrgreen:

Jeg fik så også at vide det var CDI 1 der ikke skal kodes ind, det lød som de have styr på hvad de gik rodet med i forhold til emner hassel.
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
Besvar