Tæt på at blive snørret af Hessel

Alt vedrørende teknik
Besvar
Kiefer
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. jul 2013, 16:50

Tæt på at blive snørret af Hessel

Indlæg af Kiefer »

Hej.

Har lige haft en defekt ML W164, pludselig ville vindueshviskerne på forruden ikke mere og hvor Ejner Hessel i brugte jeg ved ikke hvor længe på at fejlfejlfinde. Det kostede os 3.000 i timer at få demtil at konstatere at moteren til viskerne var defekt...!

Og så ville de da gerne have 5.000 + moms for at sætte en ny motor på.

Her blev jeg så måske lidt mistænkelig. Vi betalte de 3.000,- og sagde nej tak til udskiftningen Konen kontaktede Mercedes i Kappeln, de ville have 300 EUR for det samme. Så det lige da lige en relativ stor besparelse på igen at køre den lange tur til Kappeln.

Men Jeg kiggede på EPC og fandt den del der skulle udskiftes, ringede til Mercedes Benz service, også i Århus og spurgte ham, at hvis jeg selv kom med reservedelen om han så ville montere og hvor længe han skulle bruge til det. Svaret var at hvis han strakte den kunne han måske godt komme op på en time...

Jeg kiggede på mbgtc.de og fandt delen inkl. fragt til 109 EUR og min kone var så forbi fredag formiddag og få den monteret, det tog han så 350,- inkl moms for !!

Samlet set har det kostet 3000,- til Hessel, 800 for del og 350 for montering ved MB service i Århus, godt nok noget mindre end de over 8.000 de ville have bare for udskiftningen med fejlsøgning. De ville selvfølgelig bruge en ny del og ikke en brugt sopm jeg har købt. Men bemærk at mbgtc.de giver stadig 2 års reklamationsret på Grade A dele. Så garantien er den samme...

Jeg tror det var vores sidste besøg ved Hessel.
Mvh
Martin
W164 ML280CDI fra 2006
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Tæt på at blive snørret af Hessel

Indlæg af ThomasDK »

Tak fordi du delte din historie, det beviser endnu en gang hvor vigtigt det er at vælge værksted rigtigt til det job der skal laves.

Jeg fik et rigtigt godt råd af en autoforhandler, og det holder stik stadigvæk.
"Kig på facaden og overvej altid, hvem du tror betaler de store glas og stål domiciler som nogle forhandlere svøber sig i? Der kan kun være dig som kunde der betaler dette."
Der skal godt nok skiftes noget olie og skrives nogle ekstra fakturaer. Han var fra Toyota men manden har jo ret.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Besvar