Skift af brændstofpumpe

Alt vedrørende teknik
john-doedk
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. feb 2013, 07:02

Skift af brændstofpumpe

Indlæg af john-doedk »

Hej jeg skal til og skifte brændstofpumpe på min gamle 290 fra 97
og det volder mig en del kvaler da jeg ikke har noget somhelst over den gamle bil altså.
Men jeg tænkte på om der er nogle takthjulsmærker og hvor sidder de lige henne. ???
Jeg har altså pillet den gamle pumpe af men kan ikke nogle mærker af nogen slags ikke andet end på selve drevet på pumpen der sidder ligesom et mærke i forbindelse med strålerne på selve pumpen altå. men der er ikke noget at se på selve motoren.
Men er det noget i kan hjælpe med så ville jeg sgu da blive glad.
mvh Miguel
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Skift af brændstofpumpe

Indlæg af jensen »

På pumpehuset er der en streg oppe i øverste hjørne af pumpen ind mod motoren der skal passe ud for den manglende stråle og så skal du ligesom dreje pumpen fremad altså højre om og på krumtapremskiven skal stå på 12 grader før top og her skal du sørge for at de to forreste to knaster på galopjernet peger opad så skal pumpen skubbes ind i midterstilling hvor du så bagefter justerer indsprøjtningstidspunkt med computer det er fremgangsmåden ellers kan du også bruge et mikrometerur hvor jeg mener at den skal løfte 0,9mm op til topmærket
john-doedk
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. feb 2013, 07:02

Re: Skift af brændstofpumpe

Indlæg af john-doedk »

jensen skrev:På pumpehuset er der en streg oppe i øverste hjørne af pumpen ind mod motoren der skal passe ud for den manglende stråle og så skal du ligesom dreje pumpen fremad altså højre om og på krumtapremskiven skal stå på 12 grader før top og her skal du sørge for at de to forreste to knaster på galopjernet peger opad så skal pumpen skubbes ind i midterstilling hvor du så bagefter justerer indsprøjtningstidspunkt med computer det er fremgangsmåden ellers kan du også bruge et mikrometerur hvor jeg mener at den skal løfte 0,9mm op til topmærket
jensen skrev:På pumpehuset er der en streg oppe i øverste hjørne af pumpen ind mod motoren der skal passe ud for den manglende stråle og så skal du ligesom dreje pumpen fremad altså højre om og på krumtapremskiven skal stå på 12 grader før top og her skal du sørge for at de to forreste to knaster på galopjernet peger opad så skal pumpen skubbes ind i midterstilling hvor du så bagefter justerer indsprøjtningstidspunkt med computer det er fremgangsmåden ellers kan du også bruge et mikrometerur hvor jeg mener at den skal løfte 0,9mm op til topmærket
ok tusind tak for det altså men hvor sidder lige mærkerne på krmtapsakslen henne aaltså
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Skift af brændstofpumpe

Indlæg af jensen »

Mærkerne sidder på remskiven foran på motoren du skal muligvis tørre snavset af på hjulet for at kunne se mærkerne
john-doedk
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. feb 2013, 07:02

Re: Skift af brændstofpumpe

Indlæg af john-doedk »

jensen skrev:Mærkerne sidder på remskiven foran på motoren du skal muligvis tørre snavset af på hjulet for at kunne se mærkerne
ok men hvad mener du med de 0,9 mm altså og hvor sidder mærket på selve motoren henne????
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Skift af brændstofpumpe

Indlæg af BWJ »

jensen skrev:Mærkerne sidder på remskiven foran på motoren du skal muligvis tørre snavset af på hjulet for at kunne se mærkerne
God humor, jensen :lol:
ZOOM ZOOM.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Skift af brændstofpumpe

Indlæg af jensen »

Mærkerne kan du se på dette link selv om det ikke er samme type motor
http://www.peachparts.com/shopforum/die ... retch.html
De 0,9 mm er hvis man monterer et mikrometerur til justering af pumpen dvs. når du drejer motoren fra de 12 grader op til ot mærket skal pumpen løfte 0,9 mm som er den mekaniske justering hvis ikke man har en computer som er dynamisk hvor motoren kører
Senest rettet af jensen 13. feb 2014, 20:19, rettet i alt 1 gang.
john-doedk
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. feb 2013, 07:02

Re: Skift af brændstofpumpe

Indlæg af john-doedk »

john-doedk skrev:
jensen skrev:Mærkerne sidder på remskiven foran på motoren du skal muligvis tørre snavset af på hjulet for at kunne se mærkerne
ok men hvad mener du med de 0,9 mm altså og hvor sidder mærket på selve motoren henne????
ok har fundet det altså mærket på selve motoren og tusind tak for
din hjælp :D men hvad mener du med de 0,9 mm
john-doedk
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. feb 2013, 07:02

Re: Skift af brændstofpumpe

Indlæg af john-doedk »

Der var en klog person herinde der skrev at når man havde skiftet brændstofpumpen at så skulle man sætte den med en mikrometerur 0,9 mm før top men hvordan og hvorledes gør man dette. og jeg kan se at når jeg prøver at starte motoren så kommer der sgu da luftbobler med i slangen må der godt gøre det eller skal jeg kigge efter noget andet. mvh Miguel
Senest rettet af john-doedk 14. feb 2014, 17:25, rettet i alt 1 gang.
john-doedk
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. feb 2013, 07:02

Re: Skift af brændstofpumpe

Indlæg af john-doedk »

jensen skrev:Mærkerne kan du se på dette link selv om det ikke er samme type motor
http://www.peachparts.com/shopforum/die ... retch.html
De 0,9 mm er hvis man monterer et mikrometerur til justering af pumpen dvs. når du drejer motoren fra de 12 grader op til ot mærket skal pumpen løfte 0,9 mm som er den mekaniske justering hvis ikke man har en computer som er dynamisk hvor motoren kører
o :D k men hvor måler man de 0,9 mm henne og tusind tak for dit hurtige svar altså mvh -Miguel :)
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Skift af brændstofpumpe

Indlæg af jensen »

john-doedk skrev:Der var en klog person herinde der skrev at når man havde skiftet brændstofpumpen at så skulle man sætte den med en mikrometerur 0,9 mm før top men hvordan og hvorledes gør man dette. og jeg kan se at når jeg prøver at starte motoren så kommer der sgu da luftbobler med i slangen må der godt gøre det eller skal jeg kigge efter noget andet. mvh Miguel

Hvis du har monteret pumpen som jeg har forklaret skal bilen kunne starte så det med finjustering skal enten ske enten med mikrometerur eller computer
og jeg kan se på dette link at den skal løfte op til 0,85mm
http://biodiesel.infopop.cc/eve/forums/ ... /738104721
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Skift af brændstofpumpe

Indlæg af jensen »

Husk det med at knasterne peger op på den forreste cylinder er meget vigigt inden du skubber pumpen ind
john-doedk
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. feb 2013, 07:02

Re: Skift af brændstofpumpe

Indlæg af john-doedk »

jensen skrev:
john-doedk skrev:Der var en klog person herinde der skrev at når man havde skiftet brændstofpumpen at så skulle man sætte den med en mikrometerur 0,9 mm før top men hvordan og hvorledes gør man dette. og jeg kan se at når jeg prøver at starte motoren så kommer der sgu da luftbobler med i slangen må der godt gøre det eller skal jeg kigge efter noget andet. mvh Miguel

Hvis du har monteret pumpen som jeg har forklaret skal bilen kunne starte så det med finjustering skal enten ske enten med mikrometerur eller computer
og jeg kan se på dette link at den skal løfte op til 0,85mm
http://biodiesel.infopop.cc/eve/forums/ ... /738104721
øh jeg kan ligesom ikke finde det link hvorvder står det med de 0,85 mm hvis du kunne smide et link med det så ville jeg blive åh så glad altså men jeg prøvede samtidig at følge den med at skulle turne motoren 24 grader før top og med afmonteret rør fra cylinder nr 1 men det virker ikke så der er kun det med mikrometeruret tilbage da jeg ikke kan starte motoren efter det du havde skrevet tidliger jeg er sgu da lidt i vildrede altså hvad fanden jeg skal stille op med den gamle spand
john-doedk
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. feb 2013, 07:02

Re: Skift af brændstofpumpe

Indlæg af john-doedk »

john-doedk skrev:
jensen skrev:
john-doedk skrev:Der var en klog person herinde der skrev at når man havde skiftet brændstofpumpen at så skulle man sætte den med en mikrometerur 0,9 mm før top men hvordan og hvorledes gør man dette. og jeg kan se at når jeg prøver at starte motoren så kommer der sgu da luftbobler med i slangen må der godt gøre det eller skal jeg kigge efter noget andet. mvh Miguel

Hvis du har monteret pumpen som jeg har forklaret skal bilen kunne starte så det med finjustering skal enten ske enten med mikrometerur eller computer
og jeg kan se på dette link at den skal løfte op til 0,85mm
http://biodiesel.infopop.cc/eve/forums/ ... /738104721
øh jeg kan ligesom ikke finde det link hvorvder står det med de 0,85 mm hvis du kunne smide et link med det så ville jeg blive åh så glad altså men jeg prøvede samtidig at følge den med at skulle turne motoren 24 grader før top og med afmonteret rør fra cylinder nr 1 men det virker ikke så der er kun det med mikrometeruret tilbage da jeg ikke kan starte motoren efter det du havde skrevet tidliger jeg er sgu da lidt i vildrede altså hvad fanden jeg skal stille op med den gamle spand
john-doedk skrev:
jensen skrev:
john-doedk skrev:Der var en klog person herinde der skrev at når man havde skiftet brændstofpumpen at så skulle man sætte den med en mikrometerur 0,9 mm før top men hvordan og hvorledes gør man dette. og jeg kan se at når jeg prøver at starte motoren så kommer der sgu da luftbobler med i slangen må der godt gøre det eller skal jeg kigge efter noget andet. mvh Miguel

Hvis du har monteret pumpen som jeg har forklaret skal bilen kunne starte så det med finjustering skal enten ske enten med mikrometerur eller computer
og jeg kan se på dette link at den skal løfte op til 0,85mm
http://biodiesel.infopop.cc/eve/forums/ ... /738104721
øh jeg kan ligesom ikke finde det link hvorvder står det med de 0,85 mm hvis du kunne smide et link med det så ville jeg blive åh så glad altså men jeg prøvede samtidig at følge den med at skulle turne motoren 24 grader før top og med afmonteret rør fra cylinder nr 1 men det virker ikke så der er kun det med mikrometeruret tilbage da jeg ikke kan starte motoren efter det du havde skrevet tidliger jeg er sgu da lidt i vildrede altså hvad fanden jeg skal stille op med den gamle spand
øhm har du ikke lyst til at ringe til mig så ville jeg sgu da blive glad :D :) :lol: på tlfnr: 20137563
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Skift af brændstofpumpe

Indlæg af jensen »

Hvis nu du kigger lidt nede på siden kommer der et billede af en rotationspumpe som ligner din og er med mikrometerur i men det er til en VW men det er stort set samme fremgangsmåde, ovenover billedet står der 0,85mm det kan du roligt bruge
Besvar