Side 1 af 1

Nye dyser

: 18. feb 2014, 11:10
af NCL
Hej

Er ved at kigge efter nye dyser til min W212 E200 CDI 2011 (7G).
Mercedes skal have 11.500 + moms for 4 nye dyser, hvilket jeg synes er lige i overkanten set i forhold til at jeg kun regner med at have bilen 1-2 år endnu.
Dyserne hos Mercedes er af mærket Delphi.
Så vidt jeg kan se er nummeret på dyserne A6510700587 - er dette korrekt?? (manden hos Mercedes ville ikke rigtig bekræfte det)

Jeg har fundet disse, som jeg mener ser ud til at være de rigtige. Kan nogen bekræfte det? Det er jo under halv pris ift. Mercedes :)
http://www.ebay.de/itm/Einspritzduse-In ... 2c7c33bd85

Re: Nye dyser

: 18. feb 2014, 18:46
af SLKkompressor
Umiddelbart passer dyser og bil ikke sammen idet du angiver at have en 200 og dyserne fra eBay er til en 220. Om det har nogen betydning ved jeg ikke. EPC er desværre ikke tilgængeligt før engang i marts. Prøv at spørge efter nummeret hos Bosch som forhandler og renoverer Delphi dyser. Når du har fået monteret nye dyser skal du huske at få dem finjusteret elektronisk med en tester for at få optimal udbytte af ombytningen.

Re: Nye dyser

: 18. feb 2014, 20:28
af BWJ
Nye dyser ??? hvad har den da kørt, og hvorfor nye dyser ?

Re: Nye dyser

: 18. feb 2014, 21:06
af JTC
Dyserne bliver desværre hurtigt slidte på W212erens 4 benede diesel motore :( Personligt syntes jeg at det er lige tidligt nok for en Mercedes, at de burde skiftes efter 200.000km

Re: Nye dyser

: 18. feb 2014, 21:22
af BWJ
JTC skrev:Dyserne bliver desværre hurtigt slidte på W212erens 4 benede diesel motore :( Personligt syntes jeg at det er lige tidligt nok for en Mercedes, at de burde skiftes efter 200.000km
Hvad er forskellen på 211 og 212 dyserne ???

Re: Nye dyser

: 18. feb 2014, 21:48
af JTC
Det er forskellige motore

Dyserne må du ikke hænge mig op på.. Jeg mener at 212eren har sine egne type dyser, men en 211er og 204er deler dyse type i Om646eren

Re: Nye dyser

: 19. feb 2014, 18:31
af NCL
Hvis man kigger længere nede på siden er E200 også på.
Vil prøve at tage fat i Bosch og høre dem. Det skulle jo gerne være de rigtige jeg får fat i, hvis det er :)
SLKkompressor skrev:Umiddelbart passer dyser og bil ikke sammen idet du angiver at have en 200 og dyserne fra eBay er til en 220. Om det har nogen betydning ved jeg ikke. EPC er desværre ikke tilgængeligt før engang i marts. Prøv at spørge efter nummeret hos Bosch som forhandler og renoverer Delphi dyser. Når du har fået monteret nye dyser skal du huske at få dem finjusteret elektronisk med en tester for at få optimal udbytte af ombytningen.

Re: Nye dyser

: 19. feb 2014, 18:39
af NCL
Den "sætter ud" i tomgang engang imellem og det skulle eftersigende være dyserne, der er problemet. Synes også dieseløkonomien er lidt dårlig ift. de oplyste tal og at den måske "banker/tikker" lidt mere end den burde. Men det er kun følelser, jeg har ikke noget at have det i :roll:
Den har kørt 255.000.
BWJ skrev:Nye dyser ??? hvad har den da kørt, og hvorfor nye dyser ?

Re: Nye dyser

: 19. feb 2014, 19:48
af BWJ
NCL skrev:Den "sætter ud" i tomgang engang imellem og det skulle eftersigende være dyserne, der er problemet. Synes også dieseløkonomien er lidt dårlig ift. de oplyste tal og at den måske "banker/tikker" lidt mere end den burde. Men det er kun følelser, jeg har ikke noget at have det i :roll:
Den har kørt 255.000.
BWJ skrev:Nye dyser ??? hvad har den da kørt, og hvorfor nye dyser ?
Så prøv lige http://www.belladd.dk/SpecialRens/Run-in.html - spar en hulens masse penge og bliv overrasket.

Re: Nye dyser

: 20. feb 2014, 06:28
af NCL
Den har lige fået renset dyserne hos Mercedes, men problemet var der stadig efter. Jeg er begyndt at bruge belladd diesel additiv, men har kun kørt en halv tank endnu, så det har nok ikke haft den store effekt endnu. Jeg giver det dog lige en chance for at virke :)
Skulle den der "Run in" være bedre end deres almindelige?
BWJ skrev:
NCL skrev:Den "sætter ud" i tomgang engang imellem og det skulle eftersigende være dyserne, der er problemet. Synes også dieseløkonomien er lidt dårlig ift. de oplyste tal og at den måske "banker/tikker" lidt mere end den burde. Men det er kun følelser, jeg har ikke noget at have det i :roll:
Den har kørt 255.000.
BWJ skrev:Nye dyser ??? hvad har den da kørt, og hvorfor nye dyser ?
Så prøv lige http://www.belladd.dk/SpecialRens/Run-in.html - spar en hulens masse penge og bliv overrasket.

Re: Nye dyser

: 20. feb 2014, 15:18
af BWJ
den skulle være væsentlig bedre.

Re: Nye dyser

: 23. feb 2014, 13:05
af ThomasDK
Har gode erfaringer med det.

Jeg havde en 99 E300 TD der ved omkring de 100.000 km begyndte at cylinder banke, den ene cylinder lød som om nogen slog med en lille metalhammer på topstykket indefra.
MB Malmø ville have 1.500 SEK pr dyse, x 6, + montering + moms.

Emins auto på Nørrebro skulle byde på jobbet, Emin grinede bare og gav mig 2 flasker for omkring 200 kr dengang tilbage i omkring 02/03, jeg mener det var Bell Add. Hældte den i da jeg tankede bilen, og kørte hele tanken ud med den blanding. Efter en tankfuld var det forsvundet og fik den bløde R6 dieselknurren tilbage, og den anden fik brugte jeg til vedligehold året efter. Det var ellers meningen jeg skulle have kørt 2 flasker med en halv tank ren diesel imellem.
Det er værd at prøve til prisen. Mener det var den her jeg fik: http://www.belladd.dk/ServiceRens/ServiceRens-1D.html

Har med stor glæde også renset min AUDI benziner med en omgang lige før et olieskifte, den havde kørt 150.000 og jeg mærkede tydeligt forskel. Motorolien skiftede fra fin sort til meget beskidt, den trak virkeligt meget snavs fri. http://www.belladd.dk/ServiceRens/Servi ... -plus.html

Mit næste service hedder 75.000, og der får den lige en servicerens 1D i den næstsidste tankfuld inden den afleveres for at få snavset fri inden olieskiftet.

Re: Nye dyser

: 23. feb 2014, 13:31
af ThomasDK
Vedr forskellen på W211 og W212 dyserne som der spørges om kan man læse her: http://ing.dk/artikel/knas-med-indsproj ... ted-131798
Så kan man jo ud fra at læse artiklen undre sig over om man har Bosch eller Delfi dyser, for de kørte jo et kæmpe kulance program med udskiftninger. Hvad fik man så i der, Delfi eller Bosch?
De sidste der svarer på det er jo Mercedes, deres mekanikere og værkførere er de mest tavse folk i bilbranchen. Det er ufatteligt så meget - de ikke kan svare på - hos de store forhandlere.
V6 motorer skulle ikke have haft problemet.
Det beregnes at have kostet 500 millioner Euro, så det var en fejl der gjorde lidt ondt. (Ref. http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 40818.html)

Vil i læse mere om baggrunden er der en del artikler her. Problemet burde være løst nu.

Tysk:
http://www.autobild.de/artikel/diesel-p ... 88549.html
http://www.zeit.de/auto/2012-09/mercede ... tor-delphi
http://www.t-online.de/auto/technik/id_ ... toren.html
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 20277.html

Svensk:
http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=& ... Gw&cad=rja