Tidsforbrug, gearkasse reparation.

Alt vedrørende teknik
Besvar
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Tidsforbrug, gearkasse reparation.

Indlæg af tømreren »

Jeg har et kort og simpelt spørgsmål som jeg håber nogle af Jer erfarende og dygtige folk herinde kan svare på;

Er det realistisk at tænke sig en gearkasse mekaniker kan demontere gearkassen, skille den ad, renovere samme gearkasse samt momentomformer og samle og montere gearkassen i bilen igen på én arbejdsdag?

Altså ind på værkstedet kl. 8.00 og ude af værkstedet ved fyraftenstid, køreklar og alt opdateret og kørt ind. ALT udført 100 % iht. forskrifterne....

Det drejer sig om 722.6 gearkassen på min Vito 120.

På forhånd tak.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Tidsforbrug, gearkasse reparation.

Indlæg af E 270 2001 »

For søren da Tømrer :!: Med de gearkasseskift vi har læs om her på det seneste, må svaret da stå entydigt :lol: Spøg til side........
Afmontering og montering med skift af evt converter elle andet "småt" kan godt lade sig gøre. Ny gearkasse også.
Hvis du vil have den renoveret, kan det måske ske ved et gearkassefirma, men så skal det koordineres alt efter hvor meget der skal laves :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Tidsforbrug, gearkasse reparation.

Indlæg af SLKkompressor »

Nej!
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Tidsforbrug, gearkasse reparation.

Indlæg af BWJ »

Hvis 2 kompetente folk er på sagen, så ja, afhængigt af hvor meget "renoveringen" af gearkassen indebærer.
ZOOM ZOOM.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Tidsforbrug, gearkasse reparation.

Indlæg af E 270 2001 »

Minimum 2 dage..
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Tidsforbrug, gearkasse reparation.

Indlæg af SLKkompressor »

Der findes mig bekendt ingen i DK som renoverer en konverter men man kan få en renoveret leveret fra dag til dag fra Tyskland og gearkassen kan adskilles, udskifte slidte dele med stumper fra et komplet reservedels lager og samle gearkasse samme dag. Teoretisk set er det måske muligt men jeg tror ikke man får et værksted til at gøre det hele på en arbejdsdag-
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Tidsforbrug, gearkasse reparation.

Indlæg af BWJ »

SLKkompressor skrev:Der findes mig bekendt ingen i DK som renoverer en konverter men man kan få en renoveret leveret fra dag til dag fra Tyskland og gearkassen kan adskilles, udskifte slidte dele med stumper fra et komplet reservedels lager og samle gearkasse samme dag. Teoretisk set er det måske muligt men jeg tror ikke man får et værksted til at gøre det hele på en arbejdsdag-
Joe http://www.bos.dk/Convertere.aspx :D
ZOOM ZOOM.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Tidsforbrug, gearkasse reparation.

Indlæg af SLKkompressor »

Tak BWJ! God oplysning som jeg har noteret mig.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Tidsforbrug, gearkasse reparation.

Indlæg af tømreren »

Hej igen alle sammen.

Jeg takker mange gange for Jeres svar. Selvom I åbenlyst ikke er helt enige.... :D

For god ordens skyld, vil jeg her kort forklare årsagen til mit spørgsmål, hvis nogle af Jer skulle undres over dette.

Jeg har forespurgt om priser hos forskellige gearkasse værksteder. Det af værkstederne der har givet mig det bedste tilbud på arbejdet, plejer at have renoverede gearkasser på lager, men ligger i øjeblikket ikke inde med nogle. De har i stedet tilbudt renovering af min egen gearkasse og momentomformer til en næsten ligeså attraktiv pris, men skrev det ville tage omtrent 3 arbejdsdage. Jeg gjorde Dem herefter opmærksom på jeg ikke kan undvære min bil i 3-4 dage, hvorefter De meddelte De ville kunne udføre hele reparationen inkl. montagearbejder m.m. på én dag hvis de har 1-2 uger til at sørge for at have alle reservedelene klar til det. Det skal nævnes jeg med gearkasse reparation/renovering mener ALLE sliddele i gearkasse og momentomformer. Altså skal den være som NY.

Jeg ved intet om hvor lang tid sådan en operation tager. Men jeg forestiller mig der er MEGET arbejde i gearkassen. Tandhjul, lamelplader, lejer osv. osv.....

Mit spørgsmål udspringer af frygten for der udføres sjusk hvis arbejdet skal hastes igennem.

Derfor vil jeg sikre mig det er realistisk og Deres optimistiske udmelding ikke skyldes Deres iver efter kunder....

Venligst tømreren, med håbet om en god weekend til Jer alle.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
mercedes230E
Indlæg: 27
Tilmeldt: 20. feb 2013, 11:07

Automatgear W211 270CDI årg. 2002

Indlæg af mercedes230E »

Hej!
Jeg har netop købt en Mercedes w211 270CDI årgang 2002 på Gran Canaria, hvor bilen skal køre.
Bilen har kørt Taxa og har rundet km 573.000.

Bilen er købt med 2 "kendte" fejl ifølge tidligere ejer!

1.
Konverteren skal skiftes/renoveres!
Hvordan kan jeg være sikker på, at den er defekt?
Hvis jeg får den skiftet, er der andre ting, jeg burde skifte i samme forbindelse?

2.
Turbocharger skal skiftes/renoveres!
Er der andre ting, der bør skiftes samtidigt?


Som bekendt, skal man se problemer som opgaver, men også muligheder!!!
Jeg har adgang til en ferielejlighed på Gran Canaria og ville være interesseret
i en "byttehandel", hvis der skulle være et medlem, som lå inde med en af ovennævnte dele!!!

Mercedeshilsen
Troels
Besvar