Gløderør
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 3. okt 2013, 22:09
Gløderør
Jeg skal have skiftet gløderør i min E 300 TD jeg ville om det er noget man selv kan gøre og om det er svært og hvor sider de
Re: Gløderør
Snakker vi W124 eller W210?
Men husk på at de kan side voldsomt godt fast og kræver altmuligt hjælp, så ikke de knækker nede i motoren.. Så er det straks en helt anden sag hvis det sker.
Motoren skal være gennemvarm og du skal give gløderørne massere af penetreringsolie. Det er bedst at bruge en lille el salgnøgle med hurtige slag til at få dem ud med.
Men husk på at de kan side voldsomt godt fast og kræver altmuligt hjælp, så ikke de knækker nede i motoren.. Så er det straks en helt anden sag hvis det sker.
Motoren skal være gennemvarm og du skal give gløderørne massere af penetreringsolie. Det er bedst at bruge en lille el salgnøgle med hurtige slag til at få dem ud med.
Re: Gløderør
I venstre inderskærm sidder der et sort relæ som er forvarmerelæet der afmonterer du det store stik som er forbindelserne ud til gløderørene,lidt længere oppe i inderskærmen sidder der et stik som bruges til starthjælp det er batteri + der skubber du en ledning ned i og den anden ende af ledningen stikker du ned i det sorte stik du trak af forvarmerelæet det ben som ikke gnistrer er gløderøret gået så tager du brillerne på og kigger på stikket og så kan du se hvilket gløderør du skal skifte,hvis det er 1 5 eller 6 kan det skiftes uden at afmontere manifolden eller skal der skrues lidt mere