Star Tester

Alt vedrørende teknik
Besvar
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Star Tester

Indlæg af HyL »

Hej, er der nogen i det østjyske der ligger inde med en STAR tester ??? Jeg vil gerne have tændt for kørelys muligheden i min ML 270 cdi, og se lidt om hvad sådan en tester ellers kan :-) Så har du mod på at bruge en time i værkstedet sammen med mig så skriv endelig :-)

Mvh
Jacob
find-us
Indlæg: 61
Tilmeldt: 13. maj 2013, 17:19

Re: Star Tester

Indlæg af find-us »

Hvis nogen har, er jeg også klar med min bil.

Min har pt. taxa program installeret, så jeg får ikke sele alarmer, og kunne godt tænke mig at få dette tilbage til normal.
---
Mercedes E270 (W211) st. car CDI aut. 04´
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Star Tester

Indlæg af ThomasDK »

find-us
Der er ikke installeret noget Taxaprogram, bare lige for at du ikke tror det. Men der er sikkert lavet nogle personlige individuelle settings i konfigurationen, og du kan klikke rundt som du har lyst når du kommer derind. Det er bare ikke alle der helt ved hvad koder der er hvad. så du skal finde en som ved hvad de laver. MB værksteder ryster altid på hovedet, de har en klar politik om at spille kollektivt uvidende over for modificeringer i styresoftwaren. Uha nej det kan man bestemt ikke.

Det er tilsyneladende almindeligt at taxaer får lavet de settings når de er trætte af alle de her underlige gimicks og vil have lidt fred inde i bilen. Heldigvis kan man slå det meste af de irriterende ting og alarmer fra inde fra bilen.
Jeg selv skal have fundet tid til at besøge en som jeg ved kan lave det modsatte end dig, nemlig fjerne den selealarm fra bagsædet, samt vaskerne fra forlygterne som tømmer min sprinkler beholder ret hurtigt. Den faceliftede W213 har heller ikke disse lygte vaskere mere.

Hyl
Desværre gør de meget dyre DAS/Xentry developer, at det ikke er hver mand eje, ved VAG biler er det utroligt ment at hverve sig udstyr for under 4.000 kr og sidde og kode om på alt lige fra at fjerne start/stop funktionen, til ændre efterslag på viskere, antal komfortblink (default 3), lysindstillinger, fjerne disse signatur LED lys som køre lys og ellers bare derudad...
Min drøm som IT mand, er selvfølgelig at kunne gå lige i koden, og konfigurere 100% og kontrollere den ligesom min egen PC. Altså at jeg holder øje med alle bilens eventlogs og ikke værkstedet der holder øje med mig. 8)

Bagsiden er at jeg også kender til en som skulle starte sin karriere som autotuner og sad i sit parcelhus og fik en god ide mht motorstyringen, Han kom også ind og lave sine fix, men så kørte den bil bare ikke : mere. :oops
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: Star Tester

Indlæg af SLS-AMG »

find-us skrev:Hvis nogen har, er jeg også klar med min bil.

Min har pt. taxa program installeret, så jeg får ikke sele alarmer, og kunne godt tænke mig at få dette tilbage til normal.
Den kan alle MB værksteder slå til igen...
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Star Tester

Indlæg af BWJ »

SLS-AMG skrev:
find-us skrev:Hvis nogen har, er jeg også klar med min bil.

Min har pt. taxa program installeret, så jeg får ikke sele alarmer, og kunne godt tænke mig at få dette tilbage til normal.
Den kan alle MB værksteder slå til igen...
Ja, men de må ikke da det fremgår af typegodkendelsen, lyder lidt gak, men sådan er det.
ZOOM ZOOM.
stuttgart
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. mar 2014, 01:09

Re: Star Tester

Indlæg af stuttgart »

Jo det må de godt, hovedparten af bilerne kommer hertil med selealarmen slået til, hvis vognmanden derefter vil have slået den
fra skal han underskive et dokument på at han ønsker at nedgradere sikkerhedsniveauet og fratager Mercedes-Benz for ansvaret.
På tidligere modeller kunne det fra og tilkodes direkte med stardiagnosen senere skulle man ligge en kode ind i Mercedes computersystem og derefter flashe styreenheden. På de nyeste skal værkstedet købe koden og fakturere det til kunden, så de er helt sikre på at kunden ønsker den frakoblet.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Star Tester

Indlæg af BWJ »

Det handler om hvis bil er leveret ab. fabrik MED taxipakke, her er det en del af typegodkendelsen.. og må ikke ændres uden en masse papirarbejde.
Og det handler om tilkobling, ikke frakobling.
ZOOM ZOOM.
stuttgart
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. mar 2014, 01:09

Re: Star Tester

Indlæg af stuttgart »

Selealarm er ikke en del af taxapakken. Selvom mange vognmænd vælger at få det frakoblet.
Det bliver typisk frakoblet ved aflevering eller efterfølgende og der bliver ikke ændret i typegodkendelsen.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Star Tester

Indlæg af BWJ »

stuttgart skrev:Selealarm er ikke en del af taxapakken. Selvom mange vognmænd vælger at få det frakoblet.
Det bliver typisk frakoblet ved aflevering eller efterfølgende og der bliver ikke ændret i typegodkendelsen.
Følgene er dele af Taxapakken, herunder fraslået selealarm, og dermed omfattet af typegodkendelsen, længere er den som ikke :wink:
937 211____ - 19990610 - TAXI/RENTAL VEHICLE - REINFORCEMENT PACKAGE
O03 SEAT BELT REMINDER WARNING SERVICE REDUCED
ZOOM ZOOM.
stuttgart
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. mar 2014, 01:09

Re: Star Tester

Indlæg af stuttgart »

Hvor har du det fra?
Derudover bør en 211 også have kode 965 for at få mss styreboksen til taxameteret
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Star Tester

Indlæg af JayZee »

Er det nødvendigt med STAR eller kan (nogle af) disse "om-programeringer" fortages i den tilgægelige Engineering-menu?
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Besvar