Manglende strøm til sikringer.

Alt vedrørende teknik
Besvar
NR51
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23. maj 2013, 10:22
Geografisk sted: København

Manglende strøm til sikringer.

Indlæg af NR51 »

Hej.

Jeg mangler strøm til 2 af mine sikringer som sidder i motorrummet, og de er ikke sprunget.
Når jeg tager blokken op som sikringerne sidder i, så kommer der heller ikke strøm til blokken, der er en lyserød/gul ledning.
Fandt også denne ledning oppe ved tændingslåsen, og når jeg måler der oppe kommer der kun 1-4 V på ledningen.

Kan det passe at kontaktsættet på tændingen kan være def.
Hvad koster sådanne en og kan man selv skifte den?

Hilsen Ole
W211 320 CDI R6 2006
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Manglende strøm til sikringer.

Indlæg af jensen »

Undskyld men er det en grå ferguson
NR51
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23. maj 2013, 10:22
Geografisk sted: København

Re: Manglende strøm til sikringer.

Indlæg af NR51 »

Sorry den er en w210 fra 96 sedan
W211 320 CDI R6 2006
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Manglende strøm til sikringer.

Indlæg af jensen »

Den model har jeg skiftet en del bundstykker samt relæet der hedder k40 det er det forreste relæ i den sorte kasse som sidder i højre side af motorrummet
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: Manglende strøm til sikringer.

Indlæg af dan »

Hvad er det k40 relæ til nu har jeg hørt om det flere gange ?
NR51
Indlæg: 45
Tilmeldt: 23. maj 2013, 10:22
Geografisk sted: København

Re: Manglende strøm til sikringer.

Indlæg af NR51 »

jensen skrev:Den model har jeg skiftet en del bundstykker samt relæet der hedder k40 det er det forreste relæ i den sorte kasse som sidder i højre side af motorrummet
Når du siger bundstykke, mener du så det der sidder på tændingslåsen, eller det stik der sættes på?
Hvis der er det der sidder på tændingslåsen kan det så tages af uden demont af låsen?
W211 320 CDI R6 2006
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Manglende strøm til sikringer.

Indlæg af jensen »

Bundstykket er det som sidder på ratlåsen og i øverste del sidder cylinderen hvor du sætter nøglen ned i for at starte og hvis det skal skiftes tager du den bolt ud som holder ratlåsen og den kan du først skubbe op når den er drejet til tænding derefter afmonterer du hele agregatet så kan du skubbe de to stifter ind som holder ratlåsen til bundstykket dernæst drejer du hylstret af som holder cylinderen hvor du stikker nøglen ned i husk så at tilpasse stifterne til alle dine nøgler inden du sætter cylinderen i det nye bundstykke ellers risikere du ikke at kan dreje nøglen da det nye bundstykke ikkke er slidt i hullet
Besvar