Partikelfilter-rens, nulstilling?

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

Indlæg af Martin_E320CDI »

Hvordan kan man se at der er en regenerering igang , eller foregår det uden at der er en melding om det :shock:

Mvh Martin
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

Indlæg af Alex B J »

Den kan du hører på udstødningslyden evt,men jeg tror ikke du bemærker det...
Processen afh af dit kørselsmønster
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

Indlæg af tømreren »

Martin_E320CDI skrev:Hvordan kan man se at der er en regenerering igang , eller foregår det uden at der er en melding om det :shock:

Mvh Martin
Motoren/udstødningen får en dybere lyd når den regenererer og den kører ad Pommern til!

Derudover lyser gløderørslampen mens dette pågår. Eller rettere, det gør den i min 'Vito'. Jeg er ikke klar over om dette gør sig gældende ved alle Mercedes Benz modeller.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

Indlæg af ThomasDK »

Hvordan kan man se at der er en regenerering igang
Min har også en kraftigerre brummelyd - lidt mere hæs/rå lyd.
Ydermere går tomgangen nogle hundrede o/min op, så den rykker lidt hårdre i tøjlerne når man holder for rødt. På en større diesel er effekten som tømreren siger - at den kører ad pommern til, nærmest stresset.
Og så stinker det virkeligt fælt når man er bakket på plads i p klæderen, nærmest af brændte bremser.
Formoder det er det her add blue (pis koncentrat) man vasker filteret med. Du burde ikke være i tvivl når den gør det.
Har ingen lamper der lyser under regenerering.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

Indlæg af Kuha »

tømreren skrev:Svar til 'stuttgart';
Jeg vil tilslutte mig at computeren ikke beregner sodindholdet, det ville være alt for unøjaktigt,
Grundet forskellen på brændstoffet, og de kørte km. Osv.
Regeneringen sker når trykforholdet er til det og når motoren er varm og udstødningen er over 150 g,
Samt rpm. Ikker er under 2000.
Det er hvad Mercedes har oplyst til mig februar 2013.

Jeg beklager meget, men jeg har ufattelig svært ved at tro på motorstyreenheden beregner askeindholdet ud fra antallet af regenereringer. Dette af den årsag, at eksempel vis andelen af afbrændt olie, det være sig motorolie eller dieselolie, formentlig kan svinge meget fra det ene køretøj til det andet. Men det er muligt du har ret. Dog betaler jeg ikke kr. 1.500,- fordi en værkfører siger 'det er normal praksis' og jeg INTET får ud af det økonomisk eller komfortmæssigt. Desforuden har jeg jo netop IKKE haft fejlkoder omkring for højt askeindhold, idet jeg uopfordret bestilte rensningen for at undgår pludselig at havarere.

Måske jeg ikke har udtrykt mig klart, men jeg har selv demonteret partikelfilteret og leveret det til rens. Derfor forventede jeg ikke at få en uddybende forklaring fra det udførende firma.

Og nej, det er ikke blot blevet renset med rensespray, ej heller brændt i ovn. Det er blevet renset ved hjælp af kemisk gennemskylning.

Venligst tømreren
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

Indlæg af tømreren »

ThomasDK skrev:
Hvordan kan man se at der er en regenerering igang
Min har også en kraftigerre brummelyd - lidt mere hæs/rå lyd.
Ydermere går tomgangen nogle hundrede o/min op, så den rykker lidt hårdre i tøjlerne når man holder for rødt. På en større diesel er effekten som tømreren siger - at den kører ad pommern til, nærmest stresset.
Og så stinker det virkeligt fælt når man er bakket på plads i p klæderen, nærmest af brændte bremser.
Formoder det er det her add blue (pis koncentrat) man vasker filteret med. Du burde ikke være i tvivl når den gør det.
Har ingen lamper der lyser under regenerering.
Vi kunne ikke være mere enige!

Lige bortset fra min 'Vito' ikke kører med forhøjet tomgang under regenerering.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

Indlæg af Martin_E320CDI »

Hvis DPF er stoppet og ikke selv kan rense sig længere , så får man en melding IK :wink:

W211 E320 Cdi 04
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

Indlæg af BWJ »

Martin_E320CDI skrev:Hvis DPF er stoppet og ikke selv kan rense sig længere , så får man en melding IK :wink:

W211 E320 Cdi 04
Du er ikke i tvivl, den går i nødprogram og kører som en Lupo :D
ZOOM ZOOM.
Besvar