Side 2 af 2

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

: 13. mar 2016, 15:06
af Martin_E320CDI
Hvordan kan man se at der er en regenerering igang , eller foregår det uden at der er en melding om det :shock:

Mvh Martin

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

: 13. mar 2016, 15:27
af Alex B J
Den kan du hører på udstødningslyden evt,men jeg tror ikke du bemærker det...
Processen afh af dit kørselsmønster

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

: 13. mar 2016, 21:29
af tømreren
Martin_E320CDI skrev:Hvordan kan man se at der er en regenerering igang , eller foregår det uden at der er en melding om det :shock:

Mvh Martin
Motoren/udstødningen får en dybere lyd når den regenererer og den kører ad Pommern til!

Derudover lyser gløderørslampen mens dette pågår. Eller rettere, det gør den i min 'Vito'. Jeg er ikke klar over om dette gør sig gældende ved alle Mercedes Benz modeller.

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

: 13. mar 2016, 21:59
af ThomasDK
Hvordan kan man se at der er en regenerering igang
Min har også en kraftigerre brummelyd - lidt mere hæs/rå lyd.
Ydermere går tomgangen nogle hundrede o/min op, så den rykker lidt hårdre i tøjlerne når man holder for rødt. På en større diesel er effekten som tømreren siger - at den kører ad pommern til, nærmest stresset.
Og så stinker det virkeligt fælt når man er bakket på plads i p klæderen, nærmest af brændte bremser.
Formoder det er det her add blue (pis koncentrat) man vasker filteret med. Du burde ikke være i tvivl når den gør det.
Har ingen lamper der lyser under regenerering.

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

: 13. mar 2016, 22:57
af Kuha
tømreren skrev:Svar til 'stuttgart';
Jeg vil tilslutte mig at computeren ikke beregner sodindholdet, det ville være alt for unøjaktigt,
Grundet forskellen på brændstoffet, og de kørte km. Osv.
Regeneringen sker når trykforholdet er til det og når motoren er varm og udstødningen er over 150 g,
Samt rpm. Ikker er under 2000.
Det er hvad Mercedes har oplyst til mig februar 2013.

Jeg beklager meget, men jeg har ufattelig svært ved at tro på motorstyreenheden beregner askeindholdet ud fra antallet af regenereringer. Dette af den årsag, at eksempel vis andelen af afbrændt olie, det være sig motorolie eller dieselolie, formentlig kan svinge meget fra det ene køretøj til det andet. Men det er muligt du har ret. Dog betaler jeg ikke kr. 1.500,- fordi en værkfører siger 'det er normal praksis' og jeg INTET får ud af det økonomisk eller komfortmæssigt. Desforuden har jeg jo netop IKKE haft fejlkoder omkring for højt askeindhold, idet jeg uopfordret bestilte rensningen for at undgår pludselig at havarere.

Måske jeg ikke har udtrykt mig klart, men jeg har selv demonteret partikelfilteret og leveret det til rens. Derfor forventede jeg ikke at få en uddybende forklaring fra det udførende firma.

Og nej, det er ikke blot blevet renset med rensespray, ej heller brændt i ovn. Det er blevet renset ved hjælp af kemisk gennemskylning.

Venligst tømreren

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

: 14. mar 2016, 12:35
af tømreren
ThomasDK skrev:
Hvordan kan man se at der er en regenerering igang
Min har også en kraftigerre brummelyd - lidt mere hæs/rå lyd.
Ydermere går tomgangen nogle hundrede o/min op, så den rykker lidt hårdre i tøjlerne når man holder for rødt. På en større diesel er effekten som tømreren siger - at den kører ad pommern til, nærmest stresset.
Og så stinker det virkeligt fælt når man er bakket på plads i p klæderen, nærmest af brændte bremser.
Formoder det er det her add blue (pis koncentrat) man vasker filteret med. Du burde ikke være i tvivl når den gør det.
Har ingen lamper der lyser under regenerering.
Vi kunne ikke være mere enige!

Lige bortset fra min 'Vito' ikke kører med forhøjet tomgang under regenerering.

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

: 27. mar 2016, 16:39
af Martin_E320CDI
Hvis DPF er stoppet og ikke selv kan rense sig længere , så får man en melding IK :wink:

W211 E320 Cdi 04

Re: Partikelfilter-rens, nulstilling?

: 27. mar 2016, 17:10
af BWJ
Martin_E320CDI skrev:Hvis DPF er stoppet og ikke selv kan rense sig længere , så får man en melding IK :wink:

W211 E320 Cdi 04
Du er ikke i tvivl, den går i nødprogram og kører som en Lupo :D