7g-dct

Alt vedrørende teknik
Besvar
lhoff@webspeed.dk
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. mar 2014, 14:56

7g-dct

Indlæg af lhoff@webspeed.dk »

Hej
Jeg har set at VW ejere har problemer med deres DSG gearkasser, dyre problemer!
Hvordan er erfaringerne med M-B 7g-DCT?

Vh Lars
A200 CDI/DCT
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: 7g-dct

Indlæg af ThomasDK »

Kommer selv fra AUDI mærket, jeg turde ikke købe en DSG (S-tronic Whatever) som det er nu. Skulle jeg vælge en VAG bil igen ville det blive med manuelt gear.
Men en 7G tronic den slæber bare derudad, og så er det en rigtig automatgearkasse for dem som syntes det er fedt. Dem herinde som har oplevet problemer, det er i deres "afterlife" som privatbiler efter et taxaliv og først ved + 200-300.000 km. Typisk hvis et fattigt bedre vidende fjols før den nuværende uvidende ejer selv har skiftet olie og glemt gearkassen.
Se videoen jeg linkede til tidligere den beskriver lidt de få fejl der kommer med alderen.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: 7g-dct

Indlæg af SLS-AMG »

7G-DCT. Som Mercedes bruger i A-klasse (176) og B-klasse (246) er en dobbeltkobling gearkasse hvor kobling er en vådkobling.
Jeg har ikke oplevet problemer med selve gearkassen. jeg har dog skiftet svinghjul på et par stykker (taxa) hvor de stråler som sidder i svinghjulet, og forbinder svinghjul med dobbeltkoblingen, bliver slidt af så gearkassen mister forbindelsen med motoren.
De havde gået mellem 150000 og 180000 km.
Der er nu kommet en ny type svinghjul, som måske er bedre. der er også kommet ny software et par gange.

Men olieskift er vigtigt, olie og 2 stk. filter for hver 100000 km.

Ellers køre og skifter den rigtig godt, ville ikke være bange for den. :wink:
lhoff@webspeed.dk
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. mar 2014, 14:56

Re: 7g-dct

Indlæg af lhoff@webspeed.dk »

Tak de to der ret hurtigt har svaret.

Jeg er ret tryg ved den, men har dog i testbiler oplevet at hvis man selv vil geare ned via palerne på rattet, så er det lidt uelegant og klonket. Mon den sidste software opgradering har rettet det?
Glæder mig til at hente bilen på fabrikken i april :lol:
Besvar