Vibrationer efter gearkasse arbejder.

Alt vedrørende teknik
Besvar
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Vibrationer efter gearkasse arbejder.

Indlæg af tømreren »

Hej i forummet.

Jeg har haft en rigtig ærgerlig oplevelse i forbindelse med gearkasse arbejder på min bil, der gør mig ked og frustreret.

Jeg afleverede i sidste uge min bil på værksted for at få gennemskyllet gearkassen, få skiftet converteren ud med en renoveret, få skiftet gearkasse ophæng samt et par andre småting.

Alt forløber planmæssigt indtil jeg kommer hjem igen med bilen og i indkørslen konstaterer noget vibrerer. Disse vibrationer mærkes når bilen er standset og kører i tomgang, både i 'P' og 'N'. Og for den sags skyld også i 'R' og 'D', her føles de en kende forstærkede.

Jeg har i dag været tilbage hos det udførende værksted for at drøfte problemet. Her blev converteren løsnet fra forbindelsespladen og rykket i hullerne som forsøg på afhjælpning af vibrationsproblemet, desværre uden held.

Jeg vil derfor spørge om nogen herinde har en idé om hvad årsagen til disse vibrationer kan være. Måske nogle af Jer har været så uheldige at stå med samme problem.

På forhånd tak.

Venligst den nedtrykte tømrer.... :cry:
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vibrationer efter gearkasse arbejder.

Indlæg af BWJ »

Hvis du kun oplever det stillestående, vil jeg ubetinget sige discountophæng af gearkasse.
Uoriginale motor/gearkasseophæng kan ikke betale sig
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Vibrationer efter gearkasse arbejder.

Indlæg af tømreren »

Tak for svaret 'BWJ', om end jeg ikke lige havde forventet gearkasseophæng ville blive foreslået som kilde til vibrationerne. Men det er taget til efterretning :D

Men jeg kan nu, efter at have kørt nogle timer på landevejene, konstatere den faktisk vibrerer lidt mere end i de to andre befæstigelses positioner. Her mener jeg omkring befæstigelsen af converter til forbindelsespladen.

Måske det er et tilfælde, måske ikke.

Jeg tager stadig meget gerne imod gode råd og ideer, da dette problem skal løses snarest!!

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Mass C63
Indlæg: 42
Tilmeldt: 26. okt 2013, 20:32

Re: Vibrationer efter gearkasse arbejder.

Indlæg af Mass C63 »

Hvad værksted har du brugt???
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vibrationer efter gearkasse arbejder.

Indlæg af BWJ »

Citat "Men jeg kan nu, efter at have kørt nogle timer på landevejene, konstatere den faktisk vibrerer lidt mere end i de to andre befæstigelses positioner. Her mener jeg omkring befæstigelsen af converter til forbindelsespladen."

Hvordan ved du det ?????? 8)
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Vibrationer efter gearkasse arbejder.

Indlæg af tømreren »

Svar til 'Mass C63';
Det vil jeg ikke udtale mig om på nuværende tidspunkt. Det vil være upassende.

Svar til 'BWJ';
Jeg kan MÆRKE den vibrerer mere nu end den har gjort de sidste dage. Jeg skrev som jeg gjorde, som en forklaring, hvis nogen herinde ikke er klar over converteren er boltet fast på forbindelsespladen.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vibrationer efter gearkasse arbejder.

Indlæg af BWJ »

tømreren skrev:Svar til 'Mass C63';
Det vil jeg ikke udtale mig om på nuværende tidspunkt. Det vil være upassende.

Svar til 'BWJ';
Jeg kan MÆRKE den vibrerer mere nu end den har gjort de sidste dage. Jeg skrev som jeg gjorde, som en forklaring, hvis nogen herinde ikke er klar over converteren er boltet fast på forbindelsespladen.
Når du skriver "faktisk vibrerer lidt mere end i de to andre befæstigelses positioner" så læser jeg det som at den er rykket 2 gange ? er det rigtigt forstået.
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Vibrationer efter gearkasse arbejder.

Indlæg af tømreren »

Det er fuldstændig korrekt forstået.

Det gjorde nemlig heller ingen forskel da bilen blev startet op efter den var rykket én gang. Derfor blev det besluttet at forsøge den sidste gang den kunne rykkes....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vibrationer efter gearkasse arbejder.

Indlæg af BWJ »

tømreren skrev:Det er fuldstændig korrekt forstået.

Det gjorde nemlig heller ingen forskel da bilen blev startet op efter den var rykket én gang. Derfor blev det besluttet at forsøge den sidste gang den kunne rykkes....
hvis ophæng kan udelukkes (original) så kan det jo kun være converteren .
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Vibrationer efter gearkasse arbejder.

Indlæg af tømreren »

Jeg mener ophæng kan udelukkes. Men der er du af en anden opfattelse, idet det ikke er originalt....

Men det udførende værksted der virker meget kompetent, har formentlig ikke monteret et ophæng hvis kvalitet det ikke kan stå inde for... Men hvad ved jeg...

Jeg har selv en mistanke til der er en fejl på den nye converter....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Vibrationer efter gearkasse arbejder.

Indlæg af TonnyL »

Bortset fra dit nye problem, har udskiftningen af konverter og skylningen så løst dit gearkasse problem?

VH Tonny
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Vibrationer efter gearkasse arbejder.

Indlæg af tømreren »

Svar til 'TonnyL';

Både ja og nej.

Den 'ruskede' meget inden den blev skiftet, det er helt væk nu. Men den har desværre stadig den uvane, at den, når man sætter i gang i første gear, fra kold opstart om morgenen og op til omtrent 20 minutters kørsel, giver et ryk. Som om noget lige skal falde i hak. Det kommer ved omtrent 1.800 omdrejninger.

Om dette kan have noget at gøre med en eventuel dårligt renoveret converter, ved jeg ikke.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Vibrationer efter gearkasse arbejder.

Indlæg af TonnyL »

Hej Tømreren

Nu må du rette mig hvis jeg tager fejl, men i en anden tråd snakkede du ikke der om at du ville kører til Att24 i Tyskland, for at få lavet din gearkasse? jeg står nemlig og skal til at bestille tid der nede til gearkasse skift....

Vh Tonny
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Vibrationer efter gearkasse arbejder.

Indlæg af tømreren »

Svar til 'TonnyL';

Det er fuldstændig korrekt jeg tidligere har givet udtryk for jeg ville køre til 'ATT24' og få foretaget skift af gearkasse.

Men af flere årsager valgte jeg den løsning fra.

For det første ville jeg ikke vide mit levende råd om hvordan jeg skulle reagere, hvis jeg kom hjem og der skulle vise sig fejl eller mangler ved det udførte. For så er der altså MEGET langt til reparatøren!!

For det andet har jeg det, når alt kommer til alt, bedst med at holde arbejdet og likviderne i Danmark.

For det tredje har ATT24 ikke 722.6 gearkasser på lager for tiden. Man skal så påregne 3-4 dage dernede mens de renoverer éns egen gearkasse. Dette finder jeg ikke rentabelt og det er ikke et muligt alternativ for mig.

Derfor valgte jeg en dansk reparatør.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar