rumlen???

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

rumlen???

Indlæg af dan »

hej MB Folk...
nu har jeg med rimelig succes fået lavet service på min gamle w210 300 d
med "Rimelig" mener jeg at jeg har lavet komplet bremser bag og skiftet en ankerplade, da den var helt rustet væk og alle fjedre lå løst i tromlen.
jeg var sikker på at dette var grunden til at bilen havde en rumle lyd, bedste måde at beskrive den på er .... whom... whom.... whom... whom. det lyder som noget der kører imod noget, der kører rundt, da det blir hurtigere jo hurtigere bilen kører (ikke omdrejninger på motor). lyden er værst og virkelig irriterende når man slipper speederen og lader bilen tabe fart, og jo længere man kommer ned i fart jo bedre hører man det.... det er der også når man accelerere, men man hører det ikke så slemt pga. motor og den slags..... vil gerne hører hvad i tænker om det.... jeg var sikker på at det var mine bremser og ankerplade..... men nej det har overhovedet ikke ændet lyden det mindste.... det lyder heller ikke som hjulleje, og jeg kan heller ikke fremprovokere nogen mislyd ved at lade bilen slingre stille fra side til side.....

har læst lidt på tidligere indslag ang. leje på kardan.... lyder dette sandsynligt ud fra min forklaring ???? eller????

ved det er svært at sige noget ud fra dette....... men har også selv svært ved at finde ud af det.... derfor håber jeg at nogen kender problemet og ved hvad jeg skal kigge efter næste gang bilen skal forbi en lift

fortsat god weekend herfra

MVH. Dan
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: rumlen???

Indlæg af BWJ »

Det er vel ikke relevant at spørge, har du tjekket hardyskiver ??
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: rumlen???

Indlæg af dan »

tak for dit hurtige svar :-)
alt er relevant :-) umidelbart ser de finde ud...... Men hvordan vil en ødelagt hardyskive kunne frembringe den slags støj ???
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: rumlen???

Indlæg af E 270 2001 »

Er håndbremsebakkerne korrekt monteret og justeret :?:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: rumlen???

Indlæg af dan »

ja og helt nye sammen med skiverne
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: rumlen???

Indlæg af BWJ »

dan skrev:tak for dit hurtige svar :-)
alt er relevant :-) umidelbart ser de finde ud...... Men hvordan vil en ødelagt hardyskive kunne frembringe den slags støj ???
Godt spørgsmål :) jeg ved jo præcis hvordan den lyder :lol: .
Hvis hardyskive gennem længere tid har været mør, kan bøsninger i enderne af kardan blive slidt/ødelagt, og det gir en kedelig rumlen.
Vrid kardan og lys på skiven ved boltene, hvis der er små revner at se, - udskift.
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: rumlen???

Indlæg af dan »

fint det vil jeg prøve næste gang... der er kun den ved bagtøjet ik???? eller er der en ved gearkassen også.. ????? for så skal jeg vidst have varmeskjold ned også
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: rumlen???

Indlæg af BWJ »

dan skrev:fint det vil jeg prøve næste gang... der er kun den ved bagtøjet ik???? eller er der en ved gearkassen også.. ????? for så skal jeg vidst have varmeskjold ned også
Jeg ville tjekke begge, og når du alligevel er der, så tjek midterleje og gearkasseophæng.
ZOOM ZOOM.
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: rumlen???

Indlæg af basse »

Hej DAN

Jeg ved IKKE om dette er relevant,men vi havde det samme problem med vores,og der var INTET mekanisk galt.

Mercedes har en forbandet tendens til at lave ....hæl og tå.... det hedder det på dækkene,og lad mig sige det larmer SINDSYGT ligesom du beskriver.

Jeg ved ikke om du har tænkt på dette,men prøv og få en hjulmand til at kigge på dine dæk,og evt få dem rapset.
Dette er KUN et forslag,jeg kan af gode grunde IKKE vide om det er det din bil fejler.
Prøv evt og bytte forhjul med baghjul.det kan SOMMETIDER hjælpe lidt.

Vi købte 4 nye dæk,og så var der INTET derefter.

Held og lykke
BASSE
marlo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 6. dec 2009, 18:41

Re: rumlen???

Indlæg af marlo »

Tjek dine bagerste hjullejer, jeg havde også rumlen i min gamle W210 E300TD, nye lejer og problemet var løst.

Mvh Marlo
E220d 17’ Avantgarde
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: rumlen???

Indlæg af jensen »

Dæk kan også larme
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: rumlen???

Indlæg af dan »

hjullejer har vi også tænkt på men det lyder og virker ikke som om det er dem.....

ja dæk tænkte jeg også.... men fik så skiftet de bagerste... men det hjalp ikke det mindste.... tjekkede samtidig om det var for lange bolte så de kunne slide imod noget, men det var også ok. vil nu tjekke med et par andre hjul foran.... selvom det lyder som om det er fra midten og bagud (men man ved jo aldrig ).... og ellers tjekker jeg forreste hardyskive og kardan leje næste gang jeg kommer forbi en lift
basse
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. okt 2013, 02:36

Re: rumlen???

Indlæg af basse »

Hej Dan

Vedr dæk,så var det KUN de forreste der gjorde udslaget ved vores,men pas nu på du ikke blot sætter nogle på du ALLEREDE har kørt med,de kan nemlig være ødelagt af forkert sporing.

Det vi gjorde for og prøve om det var dæk,hvilket vores dækmand sagde det var,men man er jo ALTID lidt skeptisk :D :D ,da han jo SKAL sælge dæk,var flg.
Vi tog vores vinterdæk,på igen og der var der INTET,dette var en hurtig nem løsning,da det så beviste det var vores dæk der var ødelagt,selvom der stadig va ca 4 til 5 mm tilbage.

Vi fik dem raspet,men dette var som og p.... i modvind :) :) det vendte tilbage efter blot 3 dage,så der var KUN en rigtig løsning....4 nye dæk...OG EN SPORING.

Nu ved jeg ikke om det er problem du har haft BÅDE med dine vinter og sommerhjul,men hvis det er kommet med sommerhjul,er det sikkert fordi du har større fælge på end dine vinterfælge.
Men igen det er KUN GISNINGER,da jeg IKKE har set eller hært dine lyde fra bilen,men store fælge og dæk mener jeg man burde få sporet og afbalanceret HVERT år inden sommersæson,men igen dette er KUN MIN MENING.

Det kan ogaså være du har et andet problem,som de andre dygtige folk her nævner,men det vil jeg ikke ind på ,dette er KUN vedr dæk.

GOOD LUCK'
BASSE
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: rumlen???

Indlæg af dan »

så..... nu er jeg træt af mit lille problem her. har lige hentet den fra mek. i dag, er træt af de mek. her i området det er mere gætværk end reelt fejlsøgning... nu er der gættet på bagtøj og det er efter gæt på lejer, anker plader og alt mulig andet... indtil videre er der skiftet
dæk
fælge
kardan
hardyskiver
kardanleje plus lejehus
skiver,klodser,bakker
hjullejer
ankerplader.
og seneste gæt er bagtøj :( og det er vel også det eneste efterhånden der er tilbage.
derfor et par spørgsmål.
1) kan det virkelig passe at et bagtøj kan rumle på den måde? troede de hylede
2) findes der produkter der kan rep. den slags? har hørt der findes forskellige ting men vil ikke gerne ødelægge mere end nødvendigt. ( har ofret mere end nok i den bil indtil videre)
3) nogen der ved havd der kræves af timer og dele for at skifte et bagtøj?

MVH. en efterhånden lidt træt Mercedes Benz ejer
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: rumlen???

Indlæg af BWJ »

Fik du tjekket bøsningerne i enderne af kardan ??
Iøvrigt, i hvilken landsdel findes "problembarnet"
ZOOM ZOOM.
Besvar