rumlen???

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: rumlen???

Indlæg af dan »

bøsninger ??? nej regner med at mek. har tjekket dem da han satte den anden kardan på. med mindre du tænker på hardyskiverne de er nye i begge ender....
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: rumlen???

Indlæg af BWJ »

dan skrev:bøsninger ??? nej regner med at mek. har tjekket dem da han satte den anden kardan på. med mindre du tænker på hardyskiverne de er nye i begge ender....
Nej ikke skiverne, i hver ende af kardan sidder en centerbøsning/leje, og ikke alle er klar over vigtigheden.
Nr. 17 og 53 på billedet.
Vedhæftede filer
kardan (3) (230x153).jpg
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: rumlen???

Indlæg af dan »

Tak det vil jeg da helt klart få tjekket da den alligevel skal ned igen. Det undrer mig bare hvis det skulle kunne lave den lyd. . . Det lyder jo nærmest som noget der skurrer imod et sted. Har lige i dag Været ved min mek. Og betale og spurgte igen... men han er 110 procent sikker på bagtøjet. . . Jeg tør desværre bare ikke stole på dem mere. ..
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: rumlen???

Indlæg af dan »

Er der nogen der ved hvad det kræver af tid og skifte sådan et bagtøj ?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: rumlen???

Indlæg af BWJ »

dan skrev:Er der nogen der ved hvad det kræver af tid og skifte sådan et bagtøj ?
Hvis man har det rigtige værktøj, max 2 timer. - har nogen tjekket hvordan olien ser ud i bagtøjet ?

Hvor kommer du fra ??
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: rumlen???

Indlæg af dan »

Sønderjylland. Jeg tjekker det i weekenden hvis det er til at komme til . . . 2 timer det er jo ikke voldsomt, men vil nu lige tjekke de andre ting først
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: rumlen???

Indlæg af dan »

så har jeg tjekket det jeg kunne tjekke herhjemme... der er nok olie på, den er klar og lugter ikke brændt på nogen måde.... men da jeg kun gar haft dytten ca et halvt år så prøver jeg lige at skifte det.... ved jo ikke hvornår det sidst er gjort, prøver samtidig at søge efter noget additiv til at putte i, TVIVLER nu på at det ændrer noget.

jeg søgte efter udveksling på bagtøjet.... men de eneste ting jeg kunne tyde var nederst på bagpladen af bagtøjet og det var R124 351 30 08 . kan en fortælle mig om det er reservedelsnummeret på bagtøjet ???? evt. må udveksling på bagtøjet jo kunne findes ud fra det........ "Hvis jeg skal søge efter et nyt brugt"

MVH Dan
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: rumlen???

Indlæg af BWJ »

jeg ville ALDRIG putte additiver i aut. gearkasseolien :cry:
Derimod kan du, hvis du mener det er bagtøjet, prøve RVS produktet. http://www.rvs-tec.dk/00008/00011/
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: rumlen???

Indlæg af dan »

Nej da det var skam også på bagtøjet jeg ville prøve med additiv før det blev skiftet. . . Gearkasse has lige fået frisk olie og filter så det burde være ok. Jeg vil da lige kigge på det i linket, jeg tænker at en form for additiv i et gammelt bagtøj kan vel aldrig skade mere end det gavner. :D
Juul
Indlæg: 135
Tilmeldt: 21. aug 2010, 15:53
Geografisk sted: Ringsted

Re: rumlen???

Indlæg af Juul »

dan skrev:Nej da det var skam også på bagtøjet jeg ville prøve med additiv før det blev skiftet. . . Gearkasse has lige fået frisk olie og filter så det burde være ok. Jeg vil da lige kigge på det i linket, jeg tænker at en form for additiv i et gammelt bagtøj kan vel aldrig skade mere end det gavner. :D
Har du fået løst problemet?
S211-E320 CDI Avantgarde 2008
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: rumlen???

Indlæg af dan »

Hej nej ikke ved hjælp af additiv, har prøvet, men indtil videre er intet ændret, mangler og kører ca. 500 km før behandlingen er færdig, men indtil videre er der ingen ændring overhovedet desværre
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: rumlen???

Indlæg af Jan.k »

Høre meget gerne om du finder en løsning.
Min rumler, det lyder lidt som et vindue der står på klem, blafrende / helikopter lyd, ikke så høj, den mærkes først ved ca 100 og op efter ,bliver være som hastigheden øges.
Mest i bunden, men let i rattet ved 125++
Har fået skiftet , motorophæng,gearkasse ophæng , center leje,flere dele på selve styretøjet, balanceret hjul med vejtryk, flere gange,skiftet til vinter hjulene, mindre mærkbart, sommer er 18" vinter er 17".
Fået checket gearkassen,osv, fik checket bagtøjet, let slid på leje til kardan, men ikke slemt.
2 nye for fjedre.
Checket hjul lejer, men ikke visuelt.
Var hos en god mb mekaniker i sidste uge, han viste ikke helt hvad og hvor man skulle søge, uden at "bare"skifte flere dele,måske vente til "noget" gik i stykker.
Den er ved at drive mig til vanvid , høre kun efter lyde nu, hver gang jeg er ude og køre ,nogen gode råd?


Forsat god aften jan.k
S211 E320 cdi
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: rumlen???

Indlæg af BWJ »

Jan.k skrev:Høre meget gerne om du finder en løsning.
Min rumler, det lyder lidt som et vindue der står på klem, blafrende / helikopter lyd, ikke så høj, den mærkes først ved ca 100 og op efter ,bliver være som hastigheden øges.
Mest i bunden, men let i rattet ved 125++
Har fået skiftet , motorophæng,gearkasse ophæng , center leje,flere dele på selve styretøjet, balanceret hjul med vejtryk, flere gange,skiftet til vinter hjulene, mindre mærkbart, sommer er 18" vinter er 17".
Fået checket gearkassen,osv, fik checket bagtøjet, let slid på leje til kardan, men ikke slemt.
2 nye for fjedre.
Checket hjul lejer, men ikke visuelt.
Var hos en god mb mekaniker i sidste uge, han viste ikke helt hvad og hvor man skulle søge, uden at "bare"skifte flere dele,måske vente til "noget" gik i stykker.
Den er ved at drive mig til vanvid , høre kun efter lyde nu, hver gang jeg er ude og køre ,nogen gode råd?


Forsat god aften jan.k

Har du fået den sporet ??
ZOOM ZOOM.
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: rumlen???

Indlæg af Jan.k »

Hej

Ja, den blevet sporet
S211 E320 cdi
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: rumlen???

Indlæg af BWJ »

Jeg er ret sikker på hvad den fejler, der er kondens i converter.
Vil næsten vædde hvad det skal være, hvis du får den skyllet - hos nogen der ved hvordan, og ikke bare påfyld/aftap, så er din "helikopter lyd" væk.
Det er sikkert mell 23-2500 omdr. det starter, og værst ved omkr. 3000 omdr/ 130 km/t ik.
ZOOM ZOOM.
Besvar