rumlen???

Alt vedrørende teknik
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: rumlen???

Indlæg af Jan.k »

Hmm, interesant , er der andre end bos og gearhuset der kan klare det, og ved du/ i hvad sådan en omgang koster?

Jan
S211 E320 cdi
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: rumlen???

Indlæg af BWJ »

Jan.k skrev:Hmm, interesant , er der andre end bos og gearhuset der kan klare det, og ved du/ i hvad sådan en omgang koster?

Jan
Min fik turen hos Gearhuset, tror det var 2800 incl. nyt filter.
Ramte jeg plet mht. omdr. og hastighed ?
ZOOM ZOOM.
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: rumlen???

Indlæg af Jan.k »

Er ikke sikker
Men checket imorgen, skal en tur til karrabæksminde, fra Kbh, både landevej og motorvej, så et ok stykke at holde øje.
Jeg kan høre det allerede fra start, kun fordi jeg nu kender lyden, men mærkes kun ved 100 plus
Men checket imorgen med hensyn til omdrejninger
S211 E320 cdi
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: rumlen???

Indlæg af Jan.k »

Nå, fik en god lang tur i den igår
Det føles som om noget er ovalt, ude sf balance, ved ca 40 km i timen, vugger bilen ligesom lidt,
Man høre helikopter/ blafre lyd meget lavt , men stiger i takt med hastigheden, og ved 100 begynder den at ryste/vibrere
Tænker lidt , kunne det være at selv med en vejtryks balacering, og 0-0 balance, at en af fælgene er oval, har godt nok haft vinter hjul på, der var det der stadig men meget mindre.
S211 E320 cdi
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: rumlen???

Indlæg af Jan.k »

Update
De to forreste bagbro's bøsninger sad ikke rigtigt, og presser bageste hardyskive skæv.
Og en fælg er ikke rigtig rund, men i balance osv.
Skulle få de sidste dele på imorgen, så håber dæleme at det var det der gør den rumler og vibrere
S211 E320 cdi
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: rumlen???

Indlæg af Jan.k »

Nye fælge
Sporet igen
Bagbrosbøsninger
Bagtøj olie check
Lejer checket
Dæk flyttet rundt
Har hjulpet men ikke væk

Bwj s forslag er det næste

Nu er det mest af stædighed at jeg vil finde ud af det
For det koster det skit
Faktisk mest i fejlsøgning

Åben for alle forslag
S211 E320 cdi
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: rumlen???

Indlæg af dan »

Ja tak jeg har brugt de første 10000 på det skidt og regner med at bruge 5000 mere hvis det er bagtøj. .. det er mange penge på en spand fra 95.
Jan.k
Indlæg: 94
Tilmeldt: 10. okt 2013, 08:18
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: rumlen???

Indlæg af Jan.k »

Ja det er det.
Har kørt langt igen idag.
Det er ikke blevet bedre, men anderledes ,ve 45-55 km føles det nu som rumleriller man køre på, uden lyden.
Og lidt som om bilen vugger, ved højre hastighed er det det samme.
Øv,
Og til Dan ville ikke hi-jacke dine tråd, håbede på du havde fået det løst, og kunne give mig en genvej,
S211 E320 cdi
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: rumlen???

Indlæg af dan »

Det er helt okay :-)
Desværre er jeg temmelig sikker denne gang på bagtøjet. Men tror ikke det er det samme du har problemer med det lyder godt ihvertfald ikke som om det er helt samme symptomer. Men håber da du finder en løsning, det er jo træls med en fin bil med den slags fejl.

Jeg ved godt min bil har kørt langt, men har haft en Sierra fra 87 der var mere stille, og det er en smule irriterende når man har ofret så meget på netop det problem i netop sådan en bil og stadig har en voldsom larm.
Besvar