Hejsa
E320 CDi w211 fra 2004 St. Car.
Havde lidt vrøvl med min bil som lignede en Citroën bag til efter 10 timers stilstand.
Fik så konstateret utæt luftbælg i venstre side og skiftet den til en ny.
Alt fungerede fint, men så begyndte den igen at tabe pusten. Dog kun i den side hvor den gamle originale luftbælg sad, og kun periodisk med flere dage imellem.
Jeg Fik så monteret en ny luftbælg igen, denne gang i højreside, men på vej hjem fra værksteder sagde den nye luftbælg "puff" og så var den helt flad og kunne konstateres "eksploderet". Havde kørt max 10km.
Mekanikeren sagde det var en fejl på luftbælgen, og vi fik fat i en ny igen. (Den skulle hverken kodes eller kunne monteres forkert pga. Stik og luftslangens placering)
Nu er den fandeme også sprunget igen, men denne gang efter 2 dage.....
Har i nogle ideer til hvad det kan være? - økonomien er ikke til at skifte bælge hver anden dag desværre....
Takker på forhånd for jeres tid og energi
Luftundervogn fejl -ikke airmatic
Re: Luftundervogn fejl -ikke airmatic
Det er en fejl 40 tror jeg dvs. den er ikke rigtigt monteret
Re: Luftundervogn fejl -ikke airmatic
jensen skrev:Det er en fejl 40 tror jeg dvs. den er ikke rigtigt monteret
Hejsa
Baseret ud fra hvad - jeg vil meget gerne ha lidt Info så jeg ikke står helt grøn, når jeg skal "klage" over luftbælg 3 skal købes...
Jeg så selv monteringen 2 gang på værkstedet, og det så, for mig rigtigt ud... (Men jeg er heller ikke mekaniker)
Set i lyset af den ikke kan vendes på hovedet ( ), og at lufttilførslen og stikket til sensorer formentlig også kun kan sidde på en måde, så ved jeg ikke hvor det kan gå galt med monteringen....
Bilen blev heller ikke sænket på liften med en tom ny bælg. Den fik lov til at pumpe sig op inden....
Re: Luftundervogn fejl -ikke airmatic
Man sætter bælgen i og løfter hjulophænget op med en gearkasseløfter til akslen peger en lille smule opad altså lidt over vandret dernæst pumper man en lidt luft i bælgen og den nederste bolt i bælgen er altså ikke spændt endnu for når man måler fra overkant af bærearm op til bælgen af det som vender ind mod midten af bilen skal der være 19 mm mener jeg og så spænder man den nederste bolt
Re: Luftundervogn fejl -ikke airmatic
jensen skrev:Man sætter bælgen i og løfter hjulophænget op med en gearkasseløfter til akslen peger en lille smule opad altså lidt over vandret dernæst pumper man en lidt luft i bælgen og den nederste bolt i bælgen er altså ikke spændt endnu for når man måler fra overkant af bærearm op til bælgen af det som vender ind mod midten af bilen skal der være 19 mm mener jeg og så spænder man den nederste bolt
Ok. Men hvad gør at den springer hele tiden.... Og så først 2 dage efter?
Skal de kodes eller andet hos mercedes(evt. Noget med niveau sensor osv. )
Tak for din tid
Re: Luftundervogn fejl -ikke airmatic
Luftbælgen består af en øverste og nederste del som skal passe overfor hinanden ligesom et stempel der skal ind i en cylinder
Re: Luftundervogn fejl -ikke airmatic
For mig lyder det også som den er monteret skævt..
Re: Luftundervogn fejl -ikke airmatic
Har i dag fået konstateret det samme i sagde. Umiddelbart forkert montering....
Grundet der ikke blev fyld lidt luft i(ca. 1bar) har bælgen formentlig sat sig skæv/trukket.
Men den kører nu, så må vi se om nogle dage.
Grundet der ikke blev fyld lidt luft i(ca. 1bar) har bælgen formentlig sat sig skæv/trukket.
Men den kører nu, så må vi se om nogle dage.