Service. Hvor henne? Tyskland?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Kasper J
Indlæg: 9
Tilmeldt: 2. apr 2014, 18:50

Service. Hvor henne? Tyskland?

Indlæg af Kasper J »

Hej allesammen.

Er ny herinde og ny mercedes ejer.

Hvor har i erfaring med god service, når i skal holde service/ værksted med jeres bil?
Den skal ha et service D og jeg vil ha skiftet olie på gearkassen også.
Kan det svare sig at køre til Tyskland? Evt hvor henne?
Der er tale om en cls500 w219

Mvh Kasper
IngV
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. apr 2014, 11:04

Re: Service. Hvor henne? Tyskland?

Indlæg af IngV »

Jeg har aldrig synet bilen i Tyskland, men momsen der er kun 19%, dvs. det vil være billigere i hvert fald. Du kan tjekke ADAC, det er den tyske søsterselskab af FDM, de har måske nogle vejledninger :)
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Re: Service. Hvor henne? Tyskland?

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa

Ja nu kommer der nok en masse snak omkring det her, men jeg kan IKKE anbefale at tage til Tyskland og få foretaget service hos aut MB værksted.
De arbejder generelt kun med de her såkaldte "enhedspriser" og det fordyrer tingene en helt del.
Selv om de reklamerer med at det er billigere.
Nej du aflæser bilens service code inkl. Den du finder inde i menuen og derefter skriver du til 3 forskellige MB værksteder for at få en pris.
Hvis der ikke er overholdt garanti service på din bil ville jeg bruge et af de uaut MB værksteder som har tjek på MB, det er oftest billigere.

Jeg er blevet snydt så vandet drev af Klaus & Ko. I Flensburg så aldrig mere, nu bruger jeg Viborg Autogård som har nogle rigtige gode priser. De er nu godkendt MB service værksted med lavere priser end MB.

Der var en herinde der skrev om gode erfaringer m.MB i Malmø.

PS hvor er du fra i landet.

Mvh MB freak
splint
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29. mar 2011, 11:49

Re: Service. Hvor henne? Tyskland?

Indlæg af splint »

Neeeej, hold jer væk fra mercedes i malmø.

Det er en flok klamphuggere.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Service. Hvor henne? Tyskland?

Indlæg af BWJ »

Har haft usædvanlig gode oplevelser med P. Christensen i Padborg.
Yderst kompetente folk, og meget hjælpsomme, - samtidig er deres priser rettet ind efter de tyske.
Klar anbefaling herfra.
ZOOM ZOOM.
Bri_jac
Indlæg: 569
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Service. Hvor henne? Tyskland?

Indlæg af Bri_jac »

Jeg er heller ikke tilfreds med MB i Malmø. Da jeg alligevel er i Polen, kan jeg varmt anbefale DDB i Szczecin, de er MB aut. Jeg har fået lavet et par service og andet.

Fx begyndte min w204 at bruge kølervæske for 1½mpned siden. jeg fik skiftet en pakning på varmeveksleren der sidder på udstødningen. kr 1100,- (omregnet til danske kr)

http://www.ddb.mercedes-benz.pl/content ... flash.html
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Service. Hvor henne? Tyskland?

Indlæg af ThomasDK »

Jeg havde goder erfaringer med alm service til fornuftig pris i Malmø her i foråret, men er der noget specielt galt med bilen så lad være, de kan ikke lave biler.
Men skifte olie og sådan de små reperationer det går fint nok, og til en fair pris på timelønnen.
Førhen tog mange fra Malmø til Ysta biler i Ystad (Ysted på gl. dansk) de har også et ret godt ry. Byen er hyggeligt tulle rundt i om sommeren mens man venter.

Bri_Jac det var godt nok en god pris.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Kasper J
Indlæg: 9
Tilmeldt: 2. apr 2014, 18:50

Re: Service. Hvor henne? Tyskland?

Indlæg af Kasper J »

Jeg kommer fra Vestjylland. Det kan godt ske det bliver autogården. Har også kun hørt godt om dem, det bliver da hvert fald ikke Tyskland med de erfaringer. Det er vel også begrænset hvad et service og olieskifte kan koste:)

Mvh Kasper
nosjan
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25. maj 2010, 21:05

Re: Service. Hvor henne? Tyskland?

Indlæg af nosjan »

Du skal bestemt ikke bruge Ejnerhessel de aner ikke hvad de laver , har sidste år brugt ca 120,000 kr på rep der oppe og den kom aldrig til og virke , kørte ud til cbh i Kbh og de fiksede den :D men ellers bruger jeg et lille værksted hvor jeg fik skyllet min gearkasse det gav jeg ca 2500 for det billigt nok og det var originale mb stumper ,;-)
Hakke
Indlæg: 20
Tilmeldt: 7. dec 2016, 16:43

Re: Service. Hvor henne? Tyskland?

Indlæg af Hakke »

nosjan skrev:Du skal bestemt ikke bruge Ejnerhessel de aner ikke hvad de laver , har sidste år brugt ca 120,000 kr på rep der oppe og den kom aldrig til og virke , kørte ud til cbh i Kbh og de fiksede den :D men ellers bruger jeg et lille værksted hvor jeg fik skyllet min gearkasse det gav jeg ca 2500 for det billigt nok og det var originale mb stumper ,;-)

Hej..
Jeg bor også i Vestjylland kan du fortælle mig hvor du fik skyllet din gearkasse til 2500

Mvh Thomas
nielswm@outlook.com
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. jan 2021, 15:02

Re: Service. Hvor henne? Tyskland?

Indlæg af nielswm@outlook.com »

Er der nogen der har erfaringer med Skorstensgaard i DK?
Niels Werner Mortensen
Blidahpark 19 2th
2900 Hellerup
Kiefer
Indlæg: 22
Tilmeldt: 8. jul 2013, 16:50

Re: Service. Hvor henne? Tyskland?

Indlæg af Kiefer »

Vi har altid været rigtig glade for at benytte Klaus & Co i Kappeln. Deres priser er lidt lavere end Klaus & Co i Flensborg og servicen er helt i top.

Normalt har det været de almindelige serviceeftersyn vi har fået lavet dernede, og vi har altid fået en lånebil til at køre ind og handle inde i Kappeln mens vi ventede.
Mvh
Martin
W164 ML280CDI fra 2006
Besvar