w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
Det er præcis den video med de symptomer jeg også kiggede på På de engelske og tyske forummer er det et meget omtalt fænomen. Jeg fandt sågar en en videotutorial på at skifte selv hvis man har de lyster
Jeg aner ikke hvad gærkassen hedder eller hvor man finder det, men min er en 5 trins. Min erfaring med magnetventiler i andre sammenhænge, er at de arbejde bedre når de er varme når de først er blevet slidte, så det må være forklaringen på at fænomenet fortager efter lidt kørsel.
Allerede nu kan jeg afsløre at jeg skulle have bedt om at alle skulle være skiftet. Jeg fornemmer at skiftet mellem 2-3 ikke er så silkeblødt som alle andre, men igen det kan være indbildning (man har vel en tendens til at høre ALLE lyde og mærke ALT lidt ekstra når dyret har været i tørdok ).
Min mekker talte om at man også kunne være ude for at skulle skifte en omdrejningstimer samme sted i kassen. Den kunne også med tiden blive slidt. Det ville betyde at kassen fik forkerte input på hvornår den skulle skifte.
Værkstedet jeg har brugt ligger på vestsjælland og han servicerer og sælger mange taxi/merc. Han er yderst rimelig i priser, og servicen har jeg kun oplevet som i top
Jeg aner ikke hvad gærkassen hedder eller hvor man finder det, men min er en 5 trins. Min erfaring med magnetventiler i andre sammenhænge, er at de arbejde bedre når de er varme når de først er blevet slidte, så det må være forklaringen på at fænomenet fortager efter lidt kørsel.
Allerede nu kan jeg afsløre at jeg skulle have bedt om at alle skulle være skiftet. Jeg fornemmer at skiftet mellem 2-3 ikke er så silkeblødt som alle andre, men igen det kan være indbildning (man har vel en tendens til at høre ALLE lyde og mærke ALT lidt ekstra når dyret har været i tørdok ).
Min mekker talte om at man også kunne være ude for at skulle skifte en omdrejningstimer samme sted i kassen. Den kunne også med tiden blive slidt. Det ville betyde at kassen fik forkerte input på hvornår den skulle skifte.
Værkstedet jeg har brugt ligger på vestsjælland og han servicerer og sælger mange taxi/merc. Han er yderst rimelig i priser, og servicen har jeg kun oplevet som i top
Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
Opdatering: i dag blev der drænet en halv liter olie fra gearkassen. Så nu passer niveauet. Derudover blev der opdaget en meget lille læk omkring et ledningsbundt. Dette skal repareres på et senere tidspunkt. Glæder mig til at komme ud og teste om bilen er anderledes her henover weekenden
Hvis ikke det har hjulpet, må vi videre... måske med magnetventil-historien.
Hvis ikke det har hjulpet, må vi videre... måske med magnetventil-historien.
Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
Opdatering: De lidt for hårde skift er forsvundet efter at gearkasseolie-niveauet blev reguleret, men pulseringen i rpm er der stadig. Mekanikeren mener efter en test-kørsel, at proplemet ikke har noget at gøre med gearkasse eller momentomformer, men derimod med noget i motoren. En sensor eller EGR ventil eller noget... ikke noget klart svar endnu
Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
Tror du skal skifte mekaniker før du skifter alt mellem kofangerne.
ZOOM ZOOM.
Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
HEJ
Nu ved jeg ikke om du allerede har prøvet manuelt reset,på gearkassen som MANGE herinde,har haft gode erfaringer med.
Med alt det bøvl,du oplever var det da et forsøg værd INDEN du som før omtalt,lader din mekker overbevise dig om der er andet galt.
Lige et godt råd herfra,fra en der haft STORE problemer,med gearkasse......FÅ EN SECOND OPPION......fra en anden INDEN du bare åbner din tegnebog.
GOOD LUCK
BASSE
Nu ved jeg ikke om du allerede har prøvet manuelt reset,på gearkassen som MANGE herinde,har haft gode erfaringer med.
Med alt det bøvl,du oplever var det da et forsøg værd INDEN du som før omtalt,lader din mekker overbevise dig om der er andet galt.
Lige et godt råd herfra,fra en der haft STORE problemer,med gearkasse......FÅ EN SECOND OPPION......fra en anden INDEN du bare åbner din tegnebog.
GOOD LUCK
BASSE
Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
Så fik vi endelig en fejl-kode:
P2632
Ladetryksregulering
Funktion fejler
Nærliggende at tro, at fejlen har noget med fluktuationerne i RPM at gøre.
Min egen mekaniker siger nu, at bilen sandsynligvis skal have ny turbo, men forhandler vil gerne se bilen efter. Evt. en kontrolenhed til turboen.
Fortsættelse følger...
P2632
Ladetryksregulering
Funktion fejler
Nærliggende at tro, at fejlen har noget med fluktuationerne i RPM at gøre.
Min egen mekaniker siger nu, at bilen sandsynligvis skal have ny turbo, men forhandler vil gerne se bilen efter. Evt. en kontrolenhed til turboen.
Fortsættelse følger...
Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
Hej rødder,
Så er det tid til en status
Her lidt over 14 dage efter at jeg fik skiftet min solenoids skifter gærkassen stadig som en ny Med en bil med 360K km på klokken, havde jeg ikke regnet med at det kunne gøres SÅ smertefrit. Har efterfølgende talt med en bekendt der er værkfører på VW, og han nikkede samtykkende til problemet og løsningen; det er IKKE et ukendt fænomen på en auto-kasse.
Min mekker fortalte mig forøvrigt at ventilerne IKKE giver fejlkoder, så at lede den vej kan ikke lade sig gøre. Det kræver en mekker med erfaring for at finde/løse årsagen.
For at gøre en lang historie kort: Skift de ventiler, til en pris på ca 3500kr er det den bedste udskrivning I kan lave for jeres bil
/rørsmeden
PS. Hvis nogen er i tvivl, så har jeg fundet værkstedet min bil skal på ved problemer
Så er det tid til en status
Her lidt over 14 dage efter at jeg fik skiftet min solenoids skifter gærkassen stadig som en ny Med en bil med 360K km på klokken, havde jeg ikke regnet med at det kunne gøres SÅ smertefrit. Har efterfølgende talt med en bekendt der er værkfører på VW, og han nikkede samtykkende til problemet og løsningen; det er IKKE et ukendt fænomen på en auto-kasse.
Min mekker fortalte mig forøvrigt at ventilerne IKKE giver fejlkoder, så at lede den vej kan ikke lade sig gøre. Det kræver en mekker med erfaring for at finde/løse årsagen.
For at gøre en lang historie kort: Skift de ventiler, til en pris på ca 3500kr er det den bedste udskrivning I kan lave for jeres bil
/rørsmeden
PS. Hvis nogen er i tvivl, så har jeg fundet værkstedet min bil skal på ved problemer
Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
+1BWJ skrev:Tror du skal skifte mekaniker før du skifter alt mellem kofangerne.
Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
rørsmeden skrev:Hej rødder,
Så er det tid til en status
Her lidt over 14 dage efter at jeg fik skiftet min solenoids skifter gærkassen stadig som en ny Med en bil med 360K km på klokken, havde jeg ikke regnet med at det kunne gøres SÅ smertefrit. Har efterfølgende talt med en bekendt der er værkfører på VW, og han nikkede samtykkende til problemet og løsningen; det er IKKE et ukendt fænomen på en auto-kasse.
Min mekker fortalte mig forøvrigt at ventilerne IKKE giver fejlkoder, så at lede den vej kan ikke lade sig gøre. Det kræver en mekker med erfaring for at finde/løse årsagen.
For at gøre en lang historie kort: Skift de ventiler, til en pris på ca 3500kr er det den bedste udskrivning I kan lave for jeres bil
/rørsmeden
PS. Hvis nogen er i tvivl, så har jeg fundet værkstedet min bil skal på ved problemer
Var det ikke en idé at offentligøre værkstedet her
ZOOM ZOOM.
Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
Enig - jeg er også meget nysgerrig - vil gerne have en løsning fra en mekaniker som selv tror på løsningen...BWJ skrev: Var det ikke en idé at offentligøre værkstedet her
Var hos gearkassespecialist, som da jeg fortalte solenoid historien fortalte de aldrig havde hørt om problemer grundet dem... De ville dog gerne skifte dem. Da jeg så kom med bilen, kørte de en tester som ikke viste fejl, og derefter en testtur i bilen som selvfølgelig kørte perfekt da der havde været 15min motorvejskørsel derud umiddelbart inden.
Rådet derefter var at det ville være helt forkert at få dem skiftet, og jeg skulle prøve et automatgear additiv i stedet
Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
Fantastisk at én har fået det til at fungerer. Efter en tur til forhandleren og ingen fejlkode kunne udlæses der (første mekaniker havde nulstillet fejl), er problemet der stadig hos mig. Jeg fik dog skiftet et stik i gearkassen, som lækkede olie. Virker ikke til, at det gjorde nogen forskel.
Ingen af mine (nu tre forskellige) mekanikerne kan overbevises om magnetventilhistorien
Ingen af mine (nu tre forskellige) mekanikerne kan overbevises om magnetventilhistorien
Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
Sjovt ingen lægger den store betydning i ventilerne, en bil med ex. 300.000 km bag sig og mest bykørsel, prøv af forestil sig hvor mange gange den aktiveres dagligt
ZOOM ZOOM.
Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
Nu er det med rystende hånd at jeg må afsløre min mekker. Far bliver skuffet hvis der ikke er plads på liften til min bil Jeg bruger TT-Auto i Mørkøv.
Og for god ordens skyld skal jeg lige pointere at den STADIG skifter som en drøm. Weekendens tur med cv var en sand fornøjelse
/smeden
Og for god ordens skyld skal jeg lige pointere at den STADIG skifter som en drøm. Weekendens tur med cv var en sand fornøjelse
/smeden
Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
Bare nysgerrig, hvor mange solonider fik du skiftet ?rørsmeden skrev:Nu er det med rystende hånd at jeg må afsløre min mekker. Far bliver skuffet hvis der ikke er plads på liften til min bil Jeg bruger TT-Auto i Mørkøv.
Og for god ordens skyld skal jeg lige pointere at den STADIG skifter som en drøm. Weekendens tur med cv var en sand fornøjelse
/smeden
ZOOM ZOOM.
Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km
Nu har jeg siddet og læst alle de indlæg i denne tråd, og jeg erhvervede mig en w 211 i februar og lynhurtigt begyndte alle symptomerne som i også døjer med.
jeg kørte den ned til vores mekaniker som jeg har kendt igennem en del år og han sagde med det samme, programmering/ justering og hvis det ikke hjælper så ny LOCK UP ventil (solenoiden) som sidder og låser moment forstærkeren.
efter han ikke kunne justere det helt væk blev vi enige om at han fik den igen og han skiftede ventilen jeg bad der ud over at få ny styreplade i hvor solenoiderne sidder i for at udelukke fejl i den. alt i alt ny styreplade 1 stk ny solenoide, ny filter, ny pakning. den kører som en drøm igen. dog vil jeg give rørsmeden ret i at nu man er opmærksom burde man have skiftet resten, det er ikke dem som vælter budgettet når de koster ca 400kr.
jeg havde fået skyldet gearkassen inden skal det siges og det tror jeg osse er vejen frem hvis man vil passe på sin bil.
kan klart anbefale Laurids auto i Hvidovre, de ved hvad de laver.
jeg kørte den ned til vores mekaniker som jeg har kendt igennem en del år og han sagde med det samme, programmering/ justering og hvis det ikke hjælper så ny LOCK UP ventil (solenoiden) som sidder og låser moment forstærkeren.
efter han ikke kunne justere det helt væk blev vi enige om at han fik den igen og han skiftede ventilen jeg bad der ud over at få ny styreplade i hvor solenoiderne sidder i for at udelukke fejl i den. alt i alt ny styreplade 1 stk ny solenoide, ny filter, ny pakning. den kører som en drøm igen. dog vil jeg give rørsmeden ret i at nu man er opmærksom burde man have skiftet resten, det er ikke dem som vælter budgettet når de koster ca 400kr.
jeg havde fået skyldet gearkassen inden skal det siges og det tror jeg osse er vejen frem hvis man vil passe på sin bil.
kan klart anbefale Laurids auto i Hvidovre, de ved hvad de laver.