w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km

Indlæg af BWJ »

Det er nogle fine priser i disker op med, hvad putter de i ???

de priser jeg fik er:
Skiftning af Lock up solonoide 2.937,50 kr. inkl. moms og miljøafgift
Skiftning af alle solonoider 8.281,25 kr. inkl. moms og miljøafgift.
Skiftning af renoveret ventilhus 9156,25 kr inkl. moms og miljøafgift.

Originale dele.
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km

Indlæg af BWJ »

Der blev godt nok stille i tråden :lol: :shock:
ZOOM ZOOM.
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km

Indlæg af Jens B »

:) Min bil skal på mandag til mekaniker igen... Har nu to mekanikeres vurdering af mit problem, og de siger begge, helt uafhængigt af hinanden, at det med 99% sandsynlighed er den elektroniske styreenhed til turboen, baseret på prøveture og fejludlæsning "P2632 - Ladetryksregulering. Funktion fejler."

Vi ser på reparation i næste uge, og skal nok vende tilbage med en rapport :)
turtle
Indlæg: 19
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:32

Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km

Indlæg af turtle »

Jens B skrev::) Min bil skal på mandag til mekaniker igen... Har nu to mekanikeres vurdering af mit problem, og de siger begge, helt uafhængigt af hinanden, at det med 99% sandsynlighed er den elektroniske styreenhed til turboen, baseret på prøveture og fejludlæsning "P2632 - Ladetryksregulering. Funktion fejler."

Vi ser på reparation i næste uge, og skal nok vende tilbage med en rapport :)
Fik du løst problemet, Jens? :)
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km

Indlæg af Jens B »

Lige en update:

Jeg fik SKYLLET gearkassen grundigt, og efter ca 1300km kørsel er problemet mindsket gevaldigt. Første dag efter skylningen var jeg enormt skuffet, for der var ingen forskel, men efter nogle dage, blev det dag efter dag bedre og bedre. Bilen hopper stadig en lille smule når kold, men det er meget mere kortvarigt, kun en km eller to, og jeg lever med det lige nu. Når vejret bliver koldere igen ser jeg på, om det bliver værre.

Min mekaniker udlæste lige før skylningen en fejl relateret til converteren, men jeg fik desværre aldrig nummeret - så vidt jeg hørte, var det ikke relateret til ventil-styringen. Vi checker igen om et par dage, om fejlen er kommet tilbage.
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km

Indlæg af Jens B »

Fik ny converter i dag. Alt er blødt og dejligt, og ujævnheden lader til at være væk :)
turtle
Indlæg: 19
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:32

Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km

Indlæg af turtle »

Jens B skrev:Fik ny converter i dag. Alt er blødt og dejligt, og ujævnheden lader til at være væk :)
Godt at høre - jeg krydser fingre for det holder! Hold os lige opdateret ;)

Mit problem var "stort set" ikke eksisterende henover sommeren (efter jeg fik skyllet gearkasse + additiv i juni), men er nu kommet igen i takt med vejret er lidt koldere om morgenen :( Jeg hælder stadig til at få skiftet solenoider, da de i første omgang er billigere end converteren - og ingen kan alligevel teste sig frem til hvad problemet er...

Du fik vidst aflæst en fejl på din converter tidligere, gjorde du ikke? Hvad måtte du slippe for at få skiftet den?
Jens B
Indlæg: 118
Tilmeldt: 30. mar 2014, 08:18

Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km

Indlæg af Jens B »

Vender lige tilbage her med status: det har været et par dage med blandede følelser. Dagen efter skiftet var fejleb tilbage igen, hvilket medførte stor skuffelse, da reparationen ikke var helt billig (3500 for converteren). Så fik jeg lyst til at checke luftfilteret. Det var sort, så jeg skiftede det... det gjorde forskellen! Nu kører bilen som en raket, og den hopper ikke længere! Så check jeres luftfiltre!

Er forøvrigt ekstremt utilfreds med, af ingen gjorde det før mig. Kunne under skiftet af filteret se, at luftmængdemåleren var lidt olieret, så på et tidspunkt vil jeg også gøre noget ved den.
turtle
Indlæg: 19
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:32

Re: w211 E220CDI kører ujævnt de første 5km

Indlæg af turtle »

Jens B skrev:Vender lige tilbage her med status: det har været et par dage med blandede følelser. Dagen efter skiftet var fejleb tilbage igen, hvilket medførte stor skuffelse, da reparationen ikke var helt billig (3500 for converteren). Så fik jeg lyst til at checke luftfilteret. Det var sort, så jeg skiftede det... det gjorde forskellen! Nu kører bilen som en raket, og den hopper ikke længere! Så check jeres luftfiltre!

Er forøvrigt ekstremt utilfreds med, af ingen gjorde det før mig. Kunne under skiftet af filteret se, at luftmængdemåleren var lidt olieret, så på et tidspunkt vil jeg også gøre noget ved den.
Skræmmende... Jeg synes jeg har set "Luftfilter" stående på et par af mine serviceregninger, så jeg formoder det er skiftet løbende - men må hellere checke for en god ordens skyld! Det er utroligt, som vi konstant skal få tilbagefald i denne sag... Hver gang man tror det er løst, kommer det tilbage :(
Besvar