Ingen acceleration.

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Ingen acceleration.

Indlæg af TWC »

Hejsa,

Jeg har en Mercedes CLS (W219) fra 2007, her i dag jeg var ude at køre ville den pludselig ikke accelerere, det gik meget meget langsomt. Derefter prøvede jeg at slukke bilen og starte igen, hvor efter der ingen problemer var. Nogen som ved, hvad det kan være? Jeg har køre ca 10.000 km i den og det er første gang det sker.

Mvh.
Torben.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ingen acceleration.

Indlæg af tømreren »

Den har været gået i nødprogram, eller som andre herinde kalder det, 'LIMP mode'.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Ingen acceleration.

Indlæg af TWC »

Aha okay men hvorfor gør den sådan noget ? Kan det være en bestemt årsag?
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ingen acceleration.

Indlæg af tømreren »

Jeg kan kun forholde mig til alle de indlæg der forefindes i nærværende forum omkring dette emne, da jeg ikke er mekaniker. Og de er MANGE!!!

Der kan være utallige årsager til den går i nødprogram.

Jeg oplevede selv til morgen, efter at have kørt 20 km motorvejskørsel med fartpiloten aktiveret på 100 km/t, at den gik i nødprogram da jeg skulle foretage en hurtig overhaling og derved gav den maksimal gas med nedgearing til 3. gear til følge. Så hang jeg der i anden vognbane og var nær aldrig kommet udenom den lastbil jeg var i færd med at overhale.

Da jeg 15 km senere kørte fra motorvejen, kørte jeg ind til siden, stoppede motoren, startede den igen efter 5-7 sekunder, og den kørte helt normalt igen.... HVORFOR, spørger jeg mig selv!! Hvorfor skal man døje med alle disse defekter og problemer i biler til 1, 2, 3 millioner kroner!!?? Det er HELT uacceptabelt!!

Min holdning er disse teknologiske vidundere er blevet FOR tekniske med ALT for meget elektronik. Eller også skal man ikke sende det på gaden før det er testet ordentligt....

Men det er åbenbart vigtigere hele tiden at være først med et eller andet latterligt, og til tider ligegyldigt, elektronik end at have tilfredse kunder....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Ingen acceleration.

Indlæg af ThomasDK »

Sådan, der var sgu følelser i det indlæg der. He he he nu mangler vi bare en frelst Mercedes mærke tripper kommer og anklager dig for blasfemiske udtalelser om andres bildrømme.
Ja Tømrer de går sgu i stykker fuldstændigt som alle andre biler.
Har også prøvet i min tidligere at måtte ind til siden og genstarte bilen midt i en motorvejskørsel - flere gange.
Det bedste er når man står på et MB værksted og de giver op og prøver at overtale en til at ignorere problemet. Der er lige så mange kvalitets problemer med dem, også mekaniske på nyere biler.

Spot on tømrer, jeg vil gerne bytte alt mit bling bling ekstraudstyr væk for stabilitet. Kerne bilen er jo fed nok.
7-9-13 har jeg en problemfri bil lige p.t., men den har heller ikke kørt så langt endnu. Håber på det bedste.
Faktisk står vi tit og kigger på den når vi låser for natten, og syntes det er en dejlig bil, men vi håber vi kan køre længe og problemfrit i den. 52.000 indtil videre. :D

Torben, guderne må vide hvad det er, ledningsnettet er kæmpestort i din bil, og her må du på værksted. Ingen kan spotte det på et forum som det her.
Men jeg kan lige så godt sige det til dig, MB Malmø ved ingenting om at lave biler, men de kan aflæse koder og bytte stumper til en fair pris. Bare hvis du havde i tankerne at køre derud.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ingen acceleration.

Indlæg af tømreren »

Kommentar til 'ThomasDK's indlæg;

Du har fuldstændig ret, der er mange følelser i hele dette Mercedes Benz cirkus. Man køber toppen af poppen, en 'stjerne-racer', for at få det bedste af det bedste. Man vil ikke gå på kompromis med noget som helst. Og hvad får man!!?? Det vil jeg undlade at svare på her....

Og du har ret hvad angår dit udsagn om 'kerne-bilen er jo 'fed nok'. Det lækre design, de lækre køreegenskaber, de lækre motorer, de lækre gearkasser osv osv.

Men kan nogen så svare mig på hvorfor i himlens navn de så ikke producerer tingene så de også holder!!?? Det er så drønærgerligt.

Jeg har haft MANGE problemer med min 'Vito', lige siden den var ny.

Problemet er bare der ikke findes et alternativ til en 'Vito 120'. Men havde der været ét, så kan jeg garantere den var skiftet ud. For der er alt for mange problemer med den i forhold til hvad JEG mener man bør kunne forvente af en bil til en million.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Ingen acceleration.

Indlæg af TonnyL »

tømreren jeg har prøvet det samme, det var min kat der var stoppet/faldet sammen, vinkelsliber på ud med l..... siden har jeg ikke haft problemer, ud over gearkassen, som nu er skiftet, og den kører fint "endnu" :-) DVS den havde lige en morgen dagen efter skiftet, hvor jeg startede fra rødt lys der vidste den ikke om den skulle kører i 1 eller 2 gear den skiftede frem og tilbage, jeg har bildt mig selv ind at den lige skal køres ind igen, der har heller ikke været noget siden...
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: Ingen acceleration.

Indlæg af Superman »

tømreren skrev:Kommentar til 'ThomasDK's indlæg;

Du har fuldstændig ret, der er mange følelser i hele dette Mercedes Benz cirkus. Man køber toppen af poppen, en 'stjerne-racer', for at få det bedste af det bedste. Man vil ikke gå på kompromis med noget som helst. Og hvad får man!!?? Det vil jeg undlade at svare på her....

Og du har ret hvad angår dit udsagn om 'kerne-bilen er jo 'fed nok'. Det lækre design, de lækre køreegenskaber, de lækre motorer, de lækre gearkasser osv osv.

Men kan nogen så svare mig på hvorfor i himlens navn de så ikke producerer tingene så de også holder!!?? Det er så drønærgerligt.

Jeg har haft MANGE problemer med min 'Vito', lige siden den var ny.

Problemet er bare der ikke findes et alternativ til en 'Vito 120'. Men havde der været ét, så kan jeg garantere den var skiftet ud. For der er alt for mange problemer med den i forhold til hvad JEG mener man bør kunne forvente af en bil til en million.
Du har al mulighed i verden for at købe en anden bil!

Det er da træls at du er utilfreds, men lad da være med at brokke dig så meget, og lyde som om at du ingen mulighed har for at købe en anden bil.. :-)

Til trådstarter, så skal du bare have en tester på...
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Ingen acceleration.

Indlæg af ThomasDK »

Tømrer : :wink:
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Ingen acceleration.

Indlæg af TWC »

ThomasDK skrev:Sådan, der var sgu følelser i det indlæg der. He he he nu mangler vi bare en frelst Mercedes mærke tripper kommer og anklager dig for blasfemiske udtalelser om andres bildrømme.
Ja Tømrer de går sgu i stykker fuldstændigt som alle andre biler.
Har også prøvet i min tidligere at måtte ind til siden og genstarte bilen midt i en motorvejskørsel - flere gange.
Det bedste er når man står på et MB værksted og de giver op og prøver at overtale en til at ignorere problemet. Der er lige så mange kvalitets problemer med dem, også mekaniske på nyere biler.

Spot on tømrer, jeg vil gerne bytte alt mit bling bling ekstraudstyr væk for stabilitet. Kerne bilen er jo fed nok.
7-9-13 har jeg en problemfri bil lige p.t., men den har heller ikke kørt så langt endnu. Håber på det bedste.
Faktisk står vi tit og kigger på den når vi låser for natten, og syntes det er en dejlig bil, men vi håber vi kan køre længe og problemfrit i den. 52.000 indtil videre. :D

Torben, guderne må vide hvad det er, ledningsnettet er kæmpestort i din bil, og her må du på værksted. Ingen kan spotte det på et forum som det her.
Men jeg kan lige så godt sige det til dig, MB Malmø ved ingenting om at lave biler, men de kan aflæse koder og bytte stumper til en fair pris. Bare hvis du havde i tankerne at køre derud.
Hejsa, jeg er ikke den store fan af Mercedes i Malmø, sidst jeg bookede tid til et bil check, måtte jeg vente mere end en halv time til at de havde tid til mig, tiltrods for at jeg i forvejen bookede tid. Også de gange jeg har været der, føler jeg ikke de gider at svare på mine spørgsmål, føler lidt at det ikke er det de gider at bruge tid på. De er generelt bare ikke serviceminded derude.
Men derimod har jeg fået gjort mit sidste service hos http://www.jtcmb.dk og var godt tilfreds, virker som om at ham Jacob Jepsen har vildt meget styr på Mercedes'er. Så jeg må en tur ud til ham igen.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Jarzom
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. apr 2014, 08:22
Geografisk sted: Hornbæk

Re: Ingen acceleration.

Indlæg af Jarzom »

@TWC

Meld gerne tilbage når du har nyt i sagen. Min MB gør nøjagtigt det samme med jævne mellemrum. Sådan ca. 1 gang om måneden :(

/Jarzom
Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Classic W211. 2007
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Ingen acceleration.

Indlæg af SLKkompressor »

Det er højst sandsynligt den elektroniske omdrejningsføler som sidder på en plasticplade i den automatiske gearkasse. Et værksted som arbejder med rep af aut. gearkasser kan hjælpe dig. Få eventuelt tilbud på opgaven. Jeg har fået det gjort hos MB mener det kostede ca. 3000 kr. Det kan sikkert fås lidt billigere.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ingen acceleration.

Indlæg af tømreren »

Kommentar til 'TonnyL's indlæg;

Tak for tippet, men 'startesteren' har aldrig vist fejl omkring katalysatoren, så jeg tror ikke det kan skyldes en fejl der.

Kommentar til 'Superman's indlæg;

Jamen så vil jeg meget gerne have dig til at nævne hvilket alternativ der er på markedet på nuværende tidspunkt!! For jeg kan desværre ikke se det....

På forhånd tak.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Ingen acceleration.

Indlæg af TonnyL »

Startesteren viste heller ikke fejl på min, den gik bare i nød program.... du kan prøve om du kan tage katten fra forrøret og kører med det et stykke tid, bare sørg for at hænge katten godt fast....
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ingen acceleration.

Indlæg af tømreren »

Og så køre med fri udblæsning!!??
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar