Vito/Viano runger ved kørsel de første 5-10 min.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Sir.
Indlæg: 34
Tilmeldt: 17. aug 2012, 20:09
Geografisk sted: nordvest jylland

Vito/Viano runger ved kørsel de første 5-10 min.

Indlæg af Sir. »

Er snart ved at blive idiot...

Min Viano 2,2 2007 150.000 km har en rungen lyd de første 5-10 minutter når den er helt kold.

Vi fik lavet et lille service på den og i den forbindelse bad jeg også om nyt gearolie på automatgearkassen selv om det kun var 20.000 km gammelt.
Olien er skiftet pr 60.000 km
Jeg blev kontaktet af MB og de fortalte mig, at der skulle en ny converter til, den er nu blevet skiftet, men lyden er blevet værre.

Så retur igen og der har den nu stået i en uge, mens de kigger på den og har en dialog i gang med Sverige.
I dag bad jeg så om at få min bil hjem på forlænget weekend, det er jo ikke voldsomt.... eller VAR ikke voldsomt, for nu er den da helt tosset.
Jeg vendte om og afleverede den igen....

Nu lyder den så dyb som en gammel kadett hvor karburatoren er blevet afmonteret.

Det er en rungen der forplanter sig i hele bilen og MB kan ikke lokaliserer fejlen.

De har prøvet at ændre på nogle vinkler ved trækakslerne uden held, de har skiftet converter uden held og nogle andre småting uden held....

Nogen af jer der kender problemet, det er som om at den sejtrækker, men hvorfor forsvinder det når den bliver varm??????
Kan dog fremprovokerer det med bestemte omdrejninger og når jeg kører med campingvogn er lyden der også ved netop sejtræk, men forsvinder når jeg gear ned.

HJÆÆÆÆLP

mvh Henrik
____________________________________________________
MB Viano CDI 2,2 aut. Ambiente 2007
KM: 145.000
Tidligere brugt som firma limousine
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Vito/Viano runger ved kørsel de første 5-10 min.

Indlæg af BWJ »

Få tjekket motor og gearkasseophæng !
ZOOM ZOOM.
Sir.
Indlæg: 34
Tilmeldt: 17. aug 2012, 20:09
Geografisk sted: nordvest jylland

Re: Vito/Viano runger ved kørsel de første 5-10 min.

Indlæg af Sir. »

Det får jeg lige tjekket, men det forsvinder jo næsten efter 5-10 min??
____________________________________________________
MB Viano CDI 2,2 aut. Ambiente 2007
KM: 145.000
Tidligere brugt som firma limousine
Sir.
Indlæg: 34
Tilmeldt: 17. aug 2012, 20:09
Geografisk sted: nordvest jylland

Re: Vito/Viano runger ved kørsel de første 5-10 min.

Indlæg af Sir. »

Nå... Det har de tjekket...

Andre gode forslag?

Det er nogle lave omdrejninger der laver resonans i bilen, så det kan mærkes helt op igennem sæderne, men det forsvinder efter 5-10 min kørsel
____________________________________________________
MB Viano CDI 2,2 aut. Ambiente 2007
KM: 145.000
Tidligere brugt som firma limousine
Ulrik Stabell
Indlæg: 70
Tilmeldt: 20. dec 2013, 21:29
Geografisk sted: Rødovre

Re: Vito/Viano runger ved kørsel de første 5-10 min.

Indlæg af Ulrik Stabell »

Hej Henrik

Trist du har haft/har en del udfordringer med din Viano - på trods af det "lave" kilometertal.

Vores Viano har måske en snært af det du beskriver.
Når den er kold så er den lang tid om at slippe gearne, hvilket gør at den trækker motor helt ned i omdr. før den geare ned - dette kan godt føles som "resonans" og bilen "ryster". Det vare dog sjældent mere end 2-3 min før den slipper gearne som den skal. Hvad årsagen er, ved jeg ikke.... har lige fået skyllet gearkasse og det hjalp ikke. Det genere mig dog ikke så voldsomt så jeg gider at undersøge videre, hvad årsagen kan være.

Håber du får løst problemet.

Mvh Ulrik, som er mere generet af naboen som bakkede ind i min bagklap og lavede et par buler :shock:
Mercedes Viano Ambiente 3.0 CDI V6-2007
Mercedes Vito 115 CDI 2.2-2006

http://www.campingeventyr.com/index.html
Sir.
Indlæg: 34
Tilmeldt: 17. aug 2012, 20:09
Geografisk sted: nordvest jylland

Re: Vito/Viano runger ved kørsel de første 5-10 min.

Indlæg af Sir. »

Ja Ulrik det er pt noget p..!!

Men mon ikke den kommer på vejen igen, jeg savner pladsen og overblikket.
Konen er godt nok ved at snakke om et bilskift, men lad os nu se...

Er du ikke lidt uheldig med din bagklap, var der ikke noget med et mover problem 8)

Go sommer og go tur med vognen.

Henrik.
____________________________________________________
MB Viano CDI 2,2 aut. Ambiente 2007
KM: 145.000
Tidligere brugt som firma limousine
Ulrik Stabell
Indlæg: 70
Tilmeldt: 20. dec 2013, 21:29
Geografisk sted: Rødovre

Re: Vito/Viano runger ved kørsel de første 5-10 min.

Indlæg af Ulrik Stabell »

ja, plads og overblik grundet den høje chauffør position er nogle af Viano'ens mange forcer - med mindre man køber en helt ny til en pris på den anden side af en million (2014 1,2mil.), ja så er værksteds besøg desværre også en del af et Viano ejerskab 8)
Jeg kan sagtens bekræfte, at hvis det stod til kvinden her i huset, så var vores Viano også skiftet ud grundet værksteds besøg! Hun må på den anden side indrømme, at en bil der har gået 410.000 km (vores Viano) og som jeg af og til "fyre af" og som trækker meget campingvogn med samlet vogntogsvægt på den anden side af 5000 kg, ja den vil eksponere sine begyndende svagheder grundet alder/km. Hun har sjovt nok ikke et alternativt bud på en bil som kan trække vores campingvogn og har lige så meget plads og motorkraft som Viano'en... og til en pris vi kan betale :lol:

Med hensyn til vores bagklap...
Et gammelt ordsprog lyder: Der er intet der er så skidt så det ikke er godt for noget!
Den bule "jeg" har lavet med moveren, bliver nu lavet, da de buler naboen lavede, sidder lige ved siden af 8)


God sommer til jer også.

Mvh
Mercedes Viano Ambiente 3.0 CDI V6-2007
Mercedes Vito 115 CDI 2.2-2006

http://www.campingeventyr.com/index.html
Besvar