Nye højtalere og højtalerkabel

Alt vedrørende teknik
Besvar
RJM
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27. mar 2014, 12:24

Nye højtalere og højtalerkabel

Indlæg af RJM »

Har købt nye højtalere til bilen og ønsker ifm. montering også at føre nye højtalerkabler i hele bilen. Jeg har ikke super meget forstand på det, men vil naturligvis gerne have en god lyd i bilen, men ønsker heller ikke at give en bondegård for det.

Jeg overvejer at købe det her højtalerkabel - http://www.kabelmix.dk/13-hoejttalerkab ... meter.html - er det noget som I andre ville bruge i jeres bil? Jeg er klar over at man kan få højtalerkabler til flere tusinde kroner pr. meter, men jeg tror ikke mit behov er til det og jeg vil jo heller ikke investere mere i kabler end hvad højtalerne har kostet. Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på når jeg køber højtalerkabler til bilen?
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

Re: Nye højtalere og højtalerkabel

Indlæg af Star »

Nu skriver du ikke noget om hvad for bil det drejer sig om, men de fleste biler har jo et komplet ledningsnet trukket, og det ville være overkill at lave det hele om. Jeg tror ikke du får en bedre lyd så det er til at "tage at føle på" - medmindre det er en installation med enheder til rigtig mange tusinde, og hvis det er det, er det jo nok alligevel bedst til at få en "rigtig" lyd mand til at montere det. MB er jo forberedt til lidt af hvert via ISO stik, så det for det meste er "plug & play"
bare min mening :wink:
1997 SLK 230 KOMP AUT.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Nye højtalere og højtalerkabel

Indlæg af BWJ »

Du ville overhovedet ikke kunne høre forskel med andre kabler.
Selv hifi nørder med hjemmeanlæg til > 50000, er i tvivl om forskellen på højttalerkabler.
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: Nye højtalere og højtalerkabel

Indlæg af dan »

ville også holde mig til de originale i første omgang.... skal du have monteret ekstra forstærker og bas også??? for så ville jeg sørge for at ledning fra forstærker til bas er a god kvalitet i første omgang :-)
Besvar