Igen igen, giver snart op "Update"

Alt vedrørende teknik
Besvar
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Igen igen, giver snart op "Update"

Indlæg af TonnyL »

Jeg døjede som sagt med min gearkasse, til jeg for et par md siden valgte at få en ny i fra en hugger der kun havde kørt 137.000 km garanti den havde siddet i en Englænder, og det er en velanset hugger, så det med km er jeg ikke i tvivl om, dråben til jeg valgte at skifte den gamle ud som havde kørt 520.000 var at jeg en dag standsede for rødt lys, og da jeg skulle sætte igang igen så var der ingen gear, det har den nye nu også gjort :-( hvad i he...... er det der gør det???? testeren jeg har haft på skriver p2502 "The gear is implausible or the transmission is slipping"

Kan det være styreenheden dertil? det er vel det eneste der ikke er skiftet, selv gearvælgersystemet er skiftet på den som også kun har kørt de små 150.000 km.....
Kom frisk med bud, den skal på værkstedet igen efter Pinse...

VH Tonny
Senest rettet af TonnyL 14. jun 2014, 22:41, rettet i alt 1 gang.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Igen igen, giver snart op

Indlæg af SLKkompressor »

Styresystemet til gearkassen er fælles med motorstyringen i samme boks. Du har jo før haft problemer med din kølevandstemperatur så det er måske en ide at få testet motorstyringen. Her er du nødt til at finde et værksted med en original MB Star tester eller en som arbejder meget med testværktøjer på et selvstændigt værksted. Der findes nørder rundt om i landet som kan det der uden at det koster en bondegård. Jeg kender en her på Fyn som har hjulpet mig med at teste en gearkasse. Søren Birk, Din Bilpartner, Holkebjergvej i Højme, Odense SV.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Igen igen, giver snart op

Indlæg af jensen »

Måske mangler der olie,styresystemet til gearet ligger i fodsparket i højre side
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Igen igen, giver snart op

Indlæg af TonnyL »

Den mangler ikke olie, men er ret sikker på at styreboksen er for sig selv, og ja den ligger der hvor for passagerne har deres fødder... det der undre mig det er at det er nøjagtig det samme den gjorde med den gamle.........???????
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Igen igen, giver snart op

Indlæg af BWJ »

Næsten sikkert at det er Fejl på omdrejningssensor, er kendt fejl både på 5 og 7 trins elektroniske gearkasser.
Sensor sidder som integreret del på wiring loom, (blokken som alle aktuatorer sidder på), en defekt sensor gør, at styringen ikke aner hvilket gear den er i, eller hvilket der skal vælges.
ZOOM ZOOM.
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Igen igen, giver snart op

Indlæg af TonnyL »

Okay BWJ, er det den her? og hvor sidder den siger du?
http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 31532728B/

VH Tonny
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Igen igen, giver snart op

Indlæg af BWJ »

Nej, wiring loom er den plade alle soloniderne sidder i ved ventilhuset i gearkassen.
Omdr. sensor er den aflange i toppen ad billedet med 2 følere på.
Vedhæftede filer
transcon1.jpg
ZOOM ZOOM.
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Igen igen, giver snart op

Indlæg af TonnyL »

Nåe okay, jamen den er jo også skiftet sammen med gearkassen da den blev skiftet, selvfølgelig ikke sagt at det ikke stadigvæk kan være den, det virker bare lidt underligt, at den laver akkurat samme fejl som med den gamle kasse, men burde den så ikke komme med en fejlmeddelelse på den? måske kun med star tester... hmmmm
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Igen igen, giver snart op

Indlæg af BWJ »

TonnyL skrev:Nåe okay, jamen den er jo også skiftet sammen med gearkassen da den blev skiftet, selvfølgelig ikke sagt at det ikke stadigvæk kan være den, det virker bare lidt underligt, at den laver akkurat samme fejl som med den gamle kasse, men burde den så ikke komme med en fejlmeddelelse på den? måske kun med star tester... hmmmm
Den har jo netop fejlen "The gear is implausible or the transmission is slipping", og jeg ser da ikke du skriver at wiring loom er skiftet på "englænderkassen"
ZOOM ZOOM.
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Igen igen, giver snart op

Indlæg af TonnyL »

Ok, det kan godt være det mig der er en smule langsom her, men det billede du ligger her er det det ikke den der ligger over ventilhuset inde i gearkassen med alle solinoiderne osv, altså så er det jo skiftet på den måde at det ikke er det fra den gamle kasse der ligger i den her, men nej det er den der fulgte med til den :-) har jeg forstået det rigtigt nu?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Igen igen, giver snart op

Indlæg af BWJ »

Nu knækker filmen for mig :shock:
Jeg forstår minus af det du skriver.
ZOOM ZOOM.
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Igen igen, giver snart op

Indlæg af TonnyL »

Det billede du har lagt op, det er den plade (conductor plate) hvor du siger wirring loom og solinoiderne sidder på, den er jo blevet skiftet da den nye gearkasse kom på, men selvfølgelig ikke med en helt ny, men med den der sad i den..... det er det jeg mener med at den er blevet skiftet. :-)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Igen igen, giver snart op

Indlæg af BWJ »

Var den lige skiftet i den gamle kasse, og så flyttet over i den "nye" ?, er det sådan det skal forståes ?
Er hele ventilhus så flyttet fra gamle til nye ? :shock:
ZOOM ZOOM.
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Igen igen, giver snart op

Indlæg af TonnyL »

Næi, der er sat en komplet anden gearkasse i inc konverter.... intet er flyttet fra gammel gearkasse, ingen nye dele er sat i den nye/brugte gearkasse, som har kørt 137000 km... så den er sat i som den var med de km, kun nyt olie og filter, men har samme problem. :-(( Er træt af Mercedes gearkasser.
Men efter en del research så er jeg helt enig med dig i at det nærmest kun kan være den conducter plate, det er i allefald det de fleste kommer frem til, det er bare underligt men sikkert bare et tilfælde at begge gearkasser gør det, og når den så samtidig kun har kørt de 137000 km....
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Igen igen, giver snart op

Indlæg af TonnyL »

Update....

Nu er kontakt pladen skiftet, og den skifter verdensklasse, så nu HÅBER jeg det bliver ved sådan og at gearene ikke pludselig er væk igen.

Tonny
Besvar