Ny lyd i W202 C220D

Alt vedrørende teknik
Besvar
mnstrflkrn
Indlæg: 19
Tilmeldt: 3. mar 2014, 10:00
Geografisk sted: Glostrup

Ny lyd i W202 C220D

Indlæg af mnstrflkrn »

Hey!

Jeg har et problem, at jeg kan ikke høre høj musik i min bil, med bas. Der er en speciel bas tone som gør, at det rasler fra dørene foran.
Jeg har fået nogle højtalere af en kammerat, som jeg har sat i dørene foran, i stedet for de originale.
Disse højtalere har ekstern diskant, som ikke passer i bilen, derfor er det de originale diskanter oppe i forruden, som sidder i.
Der er ingen højtalere i bagdørene eller på hattehylden i bagruden.

En kollega påstår, jeg skal isolere dørene og at det er rigtig dyrt i form af materialer.

Vil det hjælpe hvis jeg fik en subwoofer og forstærker til denne ? Vil det tage bas tonerne fra højtalerne i dørene ?

Jeg er virkelig på bar bund, og det kan godt være ovenstående lyder helt sort eller virkelig dumt, i folks øre, som har forstand på det.

Håber der er en eller flere, som kan hjælpe. På forhånd tak
Glad ejer af W202 fra 1996 C 220 Diesel 2.2L
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: Ny lyd i W202 C220D

Indlæg af dan »

Hej. Første spørgsmål. . . Er det højtaleren der skratter fordi de ikke kan klare at du skruer op, eller er det fordi der er noget der rasler fordi det sidder løst?

Hvis det er det første så kunne det være defekt højtaler, eller instilling altså bas, mellemtone, diskant. . . Evt. Hvis der er et hi-pass filter i din radio kan det måske hjælpe og tage lidt af bassen af igennem det. Sub og forstærker giver dig selvfølgelig mere bass, men derfor vil det jo stadig rasle, enten pga noget der sidder løst, eller fordi de højtaler du har nu ikke er ordentligt indstillet
mnstrflkrn
Indlæg: 19
Tilmeldt: 3. mar 2014, 10:00
Geografisk sted: Glostrup

Re: Ny lyd i W202 C220D

Indlæg af mnstrflkrn »

Jeg er 99% sikker på, det er bassen i nogle numre som gør at højtaleren skal transportere mere luft, og derfor får noget i døren til at rasle.
Jeg testede nemlig her til morgen, og kunne høre P3 uden nogle rasle lyde på volume 30.
Når jeg høre mit musik, som har noget bas, så rasler det ved volume 20.

Har lige bestilt en forstærker og forstærker.
Derved vil jeg kunne sende de lav frekvens toner til subwooferen og de resterende toner til højtalerne i døren.
Glad ejer af W202 fra 1996 C 220 Diesel 2.2L
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: Ny lyd i W202 C220D

Indlæg af dan »

Forskellen kan sagtens være pga af en bedre lydkvalitet på din musik frem for i et radio signal. Umiddelbart som du forklarer det lyder det som om at du presser højtaleren til det yderste, så og Købe bass og forstærker er helt klart en mulighed hvis du kan komme til at skrue ned for bassen i dine højtalere i dørene. Men hvis der er noget der sider løst inde i dørene, vil det nok ikke rasle mindre af at der kommer mere bass i bilen. Har du prøvet at afmontere beklædningen i dørene og se om du kan finde noget der rasler når du spiller musik ?
mnstrflkrn
Indlæg: 19
Tilmeldt: 3. mar 2014, 10:00
Geografisk sted: Glostrup

Re: Ny lyd i W202 C220D

Indlæg af mnstrflkrn »

Jeg venter lidt med at tjekke lyden i dørene, da mit nye legetøj er ankommet :) Så vil prøve min teori først.

Jeg har fået trykket phono og remote kabel, fra bagagerummet, op i venstre side af bilen. Er nået til det skal under gulvet, ved førersædet, men kan simpelthen ikke finde ud af, at skille plastikbakkerne under gulvet ad... Nogle ideer ? Mangler bare at få de to ledninger op til head unit, og så kan jeg gå i gang :P
Glad ejer af W202 fra 1996 C 220 Diesel 2.2L
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: Ny lyd i W202 C220D

Indlæg af dan »

Husker ikke helt hvordan det er iw202. Men i min træk jeg ledningerne under bagsæde og under tæppet i midten og ind under armlæn og midterkonsol
mnstrflkrn
Indlæg: 19
Tilmeldt: 3. mar 2014, 10:00
Geografisk sted: Glostrup

Re: Ny lyd i W202 C220D

Indlæg af mnstrflkrn »

Fandt ud af det!

Det var en luftkanal under sædet / benene, som skulle hives fra hinanden. Derved kunne jeg komme til kabelbakken under, og lægge ledningerne ordenligt.
Alle ledninger er nu klar, og i morgen bliver forstærker og sub sat til.

Har du erfaringer med at have fronthøjtaler direkte til headunit via ISO stik (tror jeg det hedder) og så benytte Rear/Sub udgangen til forstærkeren ?
Kan jeg via headunit måske justere et minimum af Hz der skal ud til fronthøjtalerne ?
Glad ejer af W202 fra 1996 C 220 Diesel 2.2L
Brugeravatar
dan
Indlæg: 123
Tilmeldt: 26. sep 2013, 10:19

Re: Ny lyd i W202 C220D

Indlæg af dan »

Så skal du sørge for at alle bilens højtalere på nær sub. Er sat til front, altså skal du andre i ledningerne. Husker ikke helt hvilke farver der er hvad men det står måske på radioen,
Besvar