Okay, kan høre du ikke helt har styr på hvad du snakker om.. Det er ikke fordi jeg ville starte en muderkamp.
Men det høre bare ingen steder henne det du siger.
firmaer som Kleemann, Carlsson O.s.v. sælger boks tuninger... Så mon ikke de virker
Jeg giver dig ret i at en OBD tuning er mere effektiv for motoren, men den presser også motoren, turbo og intercooler hårdere i det at man hæver ladetrykket.
Køre man med boks tuning som yder de 20% er der intet problem.. Ved 35% boks tuning, begynder bilen at ryge betydeligt mere og det kan på sigt tilstoppe partikelfilteret før tid.. Så det er også en af grundene til at jeg holder mig til 20% effekt forøgelse, så er man på den sikre side.
Kørekomputer viser koret tal på dem jeg har monteret boks på og de køre længere op litteren.
Der er heller ingen problem med gearkasse, ved obd tuning bliver gearkassen altså ikke omprogrammeret.. Så om man OBD tuner eller boks tuner, piller man altså ikke ved gearkassen. Hvordan den skifter gear, bliver styret af gearkasse styringen og ikke motor styringen.
esp eller diagnose system er der heller ikke problemer med ved tuning.
Det der undre mig mest over det du skriver.. Kan du begrunde hvorfor at service tælleren bliver upresis?? Den køre jo på kørte km og antal dage siden sidste service.. Hvad i al verden skulle det havde med en chip tuning at gøre???
Og som jeg sagde tidligere, så er en OBD tuning mere effektiv i forhold til at boks tuning. Men sådan er det altid med tuning, desto flere penge man smider efter det, detsto mere kan man hive ud af sin bil.. Sådan groft sagt.
Vi sammenligner jo en boks som jeg sælger til 1.500,- i forhold til en obd tuning til en ca 4.000,- hvis ikke mere.
Så jo der er selvfølgelig effekt forskel.
Men kan man leve med de 20% hk og 25 % nm, så får man en bil der køre længere på litteren og yder mere uden at motoren lider overlast.
Jeg har solgt mange mange boks tuninger og der er ikke problemer med dem, ellers ville jeg ikke sælge dem.
Så nej jeg joker ikke
og lad os lade den ligge her