Aircon virker ikke efter påfyldning

Alt vedrørende teknik
Besvar
Flemming P
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19. jun 2014, 06:26
Geografisk sted: Nordjylland

Aircon virker ikke efter påfyldning

Indlæg af Flemming P »

Hej alle
Har en W211 220 CDI fra 2007, med alm. 2 zonet klima. Fejlen var at ac knappen blinkede 5-6 gange ved aktivering for så at gå ud og aircon slog ikke til. Jeg har nu fået efterfyldt 700 gr. Og testet for utætheder m.m., men anlægget slår stadig ikke til og ac knappen blinker 5-6 gange som før.
Den er ikke kommet med nogle fejlmeddelelser, er der alligevel noget som skal nulstilles og kan jeg evt. selv gøre det, har prøvet at koble batteri fra i en halv time.
Kan jeg evt. gøre det med en af de billige OBD testere som er på markedet.
Eller hvordan løser jeg problemet?
Håber nogen kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Flemming P

Er igang med min 6 MB
Med venlig hilsen
Flemming P
Mercedes W211 E220 årgang 2007
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Aircon virker ikke efter påfyldning

Indlæg af SLKkompressor »

Når man har fået efterfyldt med sådan en mængde er det fordi anlægget er utæt. Måske er de 700 g allerede forsvundet?
marlo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 6. dec 2009, 18:41

Re: Aircon virker ikke efter påfyldning

Indlæg af marlo »

Hej

Jeg fik tjekket mit a/c på min E320 W211, der var ingen fejl på mit a/c inden, jeg skulle bare have et service (påfyldt 150g) men efterfølgende blinkede min a/c knap også og ingen køl på anlæget, der skulle tester på for at fjerne den loggede fejl, mekanikeren sagde det er fordi anlæget har været trykløst. mit er godt nok med 4 zoner men det er vel lige meget, nu er virker det igen.

Mvh Marlo
E220d 17’ Avantgarde
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Aircon virker ikke efter påfyldning

Indlæg af SLKkompressor »

marlo skrev:Hej

Jeg fik tjekket mit a/c på min E320 W211, der var ingen fejl på mit a/c inden, jeg skulle bare have et service (påfyldt 150g) men efterfølgende blinkede min a/c knap også og ingen køl på anlæget, der skulle tester på for at fjerne den loggede fejl, mekanikeren sagde det er fordi anlæget har været trykløst. mit er godt nok med 4 zoner men det er vel lige meget, nu er virker det igen.

Mvh Marlo
Dit anlæg har sikkert været tømt helt for væsken som så er renset og tilsat den rigtige mængde olie og væske og påfyldt anlægget igen. Lige efter bogen, det manglede bare at blive resat med tester.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Aircon virker ikke efter påfyldning

Indlæg af BWJ »

Flemming P skrev:Hej alle
Har en W211 220 CDI fra 2007, med alm. 2 zonet klima. Fejlen var at ac knappen blinkede 5-6 gange ved aktivering for så at gå ud og aircon slog ikke til. Jeg har nu fået efterfyldt 700 gr. Og testet for utætheder m.m., men anlægget slår stadig ikke til og ac knappen blinker 5-6 gange som før.
Den er ikke kommet med nogle fejlmeddelelser, er der alligevel noget som skal nulstilles og kan jeg evt. selv gøre det, har prøvet at koble batteri fra i en halv time.
Kan jeg evt. gøre det med en af de billige OBD testere som er på markedet.
Eller hvordan løser jeg problemet?
Håber nogen kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Flemming P

Er igang med min 6 MB
se her viewtopic.php?f=5&t=6290
ZOOM ZOOM.
Flemming P
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19. jun 2014, 06:26
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Aircon virker ikke efter påfyldning

Indlæg af Flemming P »

Hej BVJ

Kan jeg desværre ikke på mit anlæg da begge funktioner, sidder på samme vippekontakt.
Har du andre forslag

Mvh Flemming P
Med venlig hilsen
Flemming P
Mercedes W211 E220 årgang 2007
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Aircon virker ikke efter påfyldning

Indlæg af BWJ »

Flemming P skrev:Hej BVJ

Kan jeg desværre ikke på mit anlæg da begge funktioner, sidder på samme vippekontakt.
Har du andre forslag

Mvh Flemming P
Ups der var en fejl, det var elbagrude og recirk. knapperne - har ikke lige bilen hjemme så jeg kunne tjekke, men mener det var dem
ZOOM ZOOM.
Flemming P
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19. jun 2014, 06:26
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Aircon virker ikke efter påfyldning

Indlæg af Flemming P »

Hej igen BWJ

Desvære det virkede ikke, så jeg må nok på værksted der har en tester der kan nulstille anlægget

Mvh Flemming
Med venlig hilsen
Flemming P
Mercedes W211 E220 årgang 2007
Besvar